Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Konstruując chmury w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
Thorsten Goldberg | ‌Konstruując chmury | Od 29 lipca do 22 października 2017 roku | Galeria Oranżeria, Park Rzeźby | Otwarcie wystawy: sobota, 29 lipca, godz. 14.00

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

Konstruując chmury w Orońsku

Thorsten Goldberg | ‌Konstruując chmury | Od 29 lipca do 22 października 2017 roku | Galeria Oranżeria, Park Rzeźby | Otwarcie wystawy: sobota, 29 lipca, godz. 14.00
Thorsten Goldberg, Neon Cumulus
Thorsten Goldberg, Neon Cumulus
Poetycka wystawa berlińskiego twórcy specjalizującego się w sztuce w przestrzeni publicznej. Autora szeregu rzeźb, instalacji i projektów w Niemczech, Norwegii, Kanadzie i Polsce. Wystawa Konstruując chmury to pierwsza wystawa artysty w Centrum Rzeźby Polskiej. Składać się będzie z rysunków, rzeźb, obiektów, filmu video, instalacji dźwiękowej oraz dokumentacji projektów artysty. Thorsten Goldberg, stworzy również do orońskiego parku nową monumentalną rzeźbę pod nazwą „Opera się nie skończy, dopóki śpiewa gruba dama”.
Thorsten Goldberg – artysta ulotnych zjawisk
Thorsten Goldberg, berliński artysta (ur. 1960 r.) specjalizujący się w sztuce w przestrzeni publicznej. Autor szeregu rzeźb, instalacji i projektów w Niemczech, Norwegii, Kanadzie i Polsce.
‌Na wystawie w Orońsku artysta zaprezentuje poetyckie, wieloznaczne prace. W przestrzeni Galerii „Oranżeria” można będzie obejrzeć unoszącą się neonową chmurę, połyskujący szklany model dna orońskiego stawu Rolina i film video ukazujący lustrzane odbicia krajobrazu widoczne w mokrym chodniku. Tym trzem głównym projektom towarzyszyć będą porcelanowe i srebrne chmurki, złota gałązka z gniazdka, które zostanie niebawem umieszczone w specjalnej gablocie-sejfie w jednej z berlińskich szkół oraz powierzchnie różnych geograficznych regionów, służące jako inspiracja i materiał dla tworzenia obiektów berlińskiego artysty, umieszczanych następnie na ścianach i fasadach budynków w różnych punktach świata.
‌Będzie też coś dla parkowej fauny. Na szybach galerii artysta umieści napisy widoczne tylko dla ptaków. Będą one w przyszłości ostrzegać je przed szklaną barierą dużo skuteczniej niż tradycyjne, czarne i nieruchome sylwetki drapieżników.
‌Prace Thorstena Goldberga były już prezentowane w prestiżowych galeriach i muzeach w Polsce: Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku, Galerii Arsenał w Białymstoku czy Muzeum Narodowym w Szczecinie. Na budynku Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu co wieczór świeci chmura osiadła na skraju dachu. W Gdańsku nad Motławą za rok co dziesiąty przechodzień wywoła zjawisko różowej chmurki. Pink Occurance wygrała kilka lat temu doroczny konkurs na dzieło sztuki umieszczone w przestrzeni publicznej.
‌Wszystkie prace Goldberga są próbą zrozumienia nieuchwytnych lub niewidzialnych zjawisk – amorficznej i efemerycznej chmury wyglądającej jak neonowa tomografia, deszczu przypominającego piksele, które zakłócają obraz drzewa widniejącego w filmowym kadrze i topografii dna stawu, którego nigdy nie oglądamy, a który artysta kilka miesięcy wcześniej poddał procesowi sondowania z łódki.
‌Konstruując chmury to pierwsza wystawa artysty w Centrum Rzeźby Polskiej. Od końca lipca można też będzie podziwiać w parkowej kolekcji nową monumentalną rzeźbę tajemniczo zatytułowaną Opera się nie skończy, dopóki śpiewa gruba dama. Wyjaśnienie zagadkowego tytułu znajdziecie Państwo w folderze towarzyszącym ekspozycji.
‌20 i 21 października tego roku, przy okazji wystawy Thorstena Goldberga, odbędzie się międzynarodowa konferencja Rzeźba dzisiaj II. O sztuce w przestrzeni publicznej, która przybliży przykłady takiej twórczości i jej praktyczne strony. W konferencji wezmą udział przedstawiciele miast europejskich: Berlina, Wiednia, Brukseli i Oslo oraz miast polskich: Warszawy, Poznania i Gdańska.
‌Kuratorka wystawy: Eulalia Domanowska
koniec
25 lipca 2017
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
26-505 Orońsko, ul. Topolowa 1
tel. (+ 48) 48 618 45 16, 48 618 40
fax (+48) 48 618 44 70
Czynne: codziennie z wyjątkiem poniedziałku
Wstęp: dorośli - 7.00; uczniowie, studenci - 5.00 zł

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Od: 2017-07-29 14:00
Do: 2017-10-22
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Orońsko, Topolowa 1

Najnowsze

Renkas w Chorzowie
Galeria MM

29 IV 2024

Kaja Renkas – grafika / 20-lecie pracy twórczej
6 maja 2024, 18:00 – 24 maja 2024, 18:00

więcej »

Sytuacja jest doskonała we Wrocławiu
Galeria Entropia

28 IV 2024

Olaf Brzeski
SYTUACJA JEST DOSKONAŁA
19.04–10.05.2024
kurator: Marcin Mierzicki

więcej »

Promocja: Dostawca wody do firm - transport Gratis na terenie Polski

27 IV 2024

Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!

więcej »

Polecamy

Zobacz też

Tegoż autora

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Looking Glass w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— O potrzebie tworzenia widzeń w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Cragg w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Fundacja Wspólnota Gdańska
— Rozdroża Wolności 2016

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Wszystko, jako Genesis w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Niesdyskretne spojrzenie i marionetka w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Dożynki, błyskotki i rzeźby w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Nowe wystawy w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— preMedytacje, Nie Vidit i Meble w Orońsku

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.