Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Wystawa, wykład i impreza specjalna w Katowicach

BWA Katowice
W imieniu organizatorów zapraszamy na wystawę „Medium… Post… Mortem…”, wykład „Dotykowe opowieści o traumach” oraz pokaz nagrodzonych i najciekawszych prac konkursowych 12. Międzynarodowego Biennale sztuki Mediów WRO 07.

BWA Katowice

Wystawa, wykład i impreza specjalna w Katowicach

W imieniu organizatorów zapraszamy na wystawę „Medium… Post… Mortem…”, wykład „Dotykowe opowieści o traumach” oraz pokaz nagrodzonych i najciekawszych prac konkursowych 12. Międzynarodowego Biennale sztuki Mediów WRO 07.
Wystawa
Dominik Lejman, „Flamingi fresh video”, 2004 (film DVD)
Dominik Lejman, „Flamingi fresh video”, 2004 (film DVD)
Wystawa „Medium… Post… Mortem…” służy zdiagnozowaniu sytuacji, w jakiej znalazła się współczesna grafika. Jest to jednocześnie próba zreflektowania jej potencjału również z punktu widzenia innych mediów. Dlatego też celem tego projektu nie jest prezentacja grafiki w ścisłym i klasycznym rozumieniu, ale idea „obrazowania” (grafii) i „obrazu” (grafemu) jako procesu i artykulacji transgresywnego myślenia o dziele i medium. Z tych też powodów zaprezentowane prace są demonstracją sztuki podejmującej problematykę „matrycy” oraz metod jej przekroczenia w materialnym, medialnym i konceptualnym rozumieniu.
Autorzy: Mirosław Bałka, Jan Berdyszak, Józef Bury, Bogna Burska, Marek Glinkowski, Izabela Gustowska, Grzegorz Klaman, Konrad Kuzyszyn, Dominik Lejman, Zbigniew Libera, Krystyna Piotrowska, Tomasz Struk, Artur Tajber.
Autor projektu i kurator wystawy: Roman Lewandowski.
Wystawę ogląda można od 13 czerwca do 27 lipca 2008 r. Wernisaż 13 czerwca o godz. 17.00.
• • •
Wykłady
Izabela Gustowska, „Life is a story I, II, III”, 2005, trzy obiekty w formie lightboksów
Izabela Gustowska, „Life is a story I, II, III”, 2005, trzy obiekty w formie lightboksów
BLOK 2: W poszukiwaniu własnego języka – powrót do dotykowych metafor
Dotykowe opowieści o traumach – Marzena Nowak. W jej pracach dotyk, rozumiany jako fragmentaryczne pochwycenie impulsów, to sięgnięcie „przed” język – porządek i dominacje wzroku – okulocentryzm. Jako zmysł ściśle związany z bezpośredniością kontaktu nie wpada w pułapkę uchwycenia całości, nie wykracza poza swoje teraz, koncentrując się na wycinku, detalu, szczególe. W procesie widzenia odległość między okiem a postrzeganym obiektem jest znaczna, obraz jest zawsze poza nim, w przeciwieństwie do zmysłu smaku czy dotyku, podczas gdy smak odczuwamy bezpośrednio na języku, a dotyk na własnej skórze. Konieczność „powrotu do dotyku” i dotykowych metafor może stać się kluczem do przezwyciężenia lęków rodzących się w otaczającej nas kulturze błysków, dźwięków i obrazów.
Wykład odbędzie się 5 czerwca 2008 r. o godz. 16.30. Wstęp wolny.
• • •
Konrad Kuzyszyn, obiekty fotograficzne z cyklu _EXI(S)T_, 1988-89
Konrad Kuzyszyn, obiekty fotograficzne z cyklu _EXI(S)T_, 1988-89
Impreza specjalna – pokaz nagrodzonych i najciekawszych prac konkursowych 12. Międzynarodowego Biennale sztuki Mediów WRO 07
Koncepcja projektu WRO in Tour jako naturalnego przedłużenia Biennale WRO towarzyszyła festiwalowi od samego początku. Podczas specjalnie opracowanego programu WRO in Tour, w ramach pokazów, wykładów i projekcji, prezentowane są nagrodzone i najciekawsze z prac konkursowych kolejnych edycji WRO.
WRO 07 in Tour i WRO Flash
Przygotowany przez WRO Art Center program prezentujący prace z konkursu 12. Międzynarodowego Biennale Sztuki Mediów WRO 07. Wszystkie z przedstawianych prac powstały w latach 2005-2007. Program WRO in Tour w wyborze dyrektora artystycznego Biennale Piotra Krajewskiego ukazuje strategie artystyczne dominujące w ostatnich latach, style i nurty pojawiające się w najnowszej sztuce mediów oraz pozwala ujrzeć poszczególne dzieła tak we wzajemnych relacjach, jak i jako elementy przestrzeni współczesności kreowanej wchłoniętymi przez sztukę narzędziami komunikacji.
Łukasz Skąpski, „Mercedes S”, z serii Bez tytułu, technika własna, 2006
Łukasz Skąpski, „Mercedes S”, z serii Bez tytułu, technika własna, 2006
Rozległość tematyki prac nadesłanych na konkurs nie pozwala na ich systematyzację. W tekście WRO 07 – Analiza kodu. Uwagi o preselekcji jego autorzy zauważają, że w pracach tych dostrzec jednak można powtarzalność wątków genezyjskich, fascynację pierwotnością natury i – z drugiej strony – relacją człowieka do technosfery. Tekst powstawał jako próba podsumowania wrażeń odbioru ponad półtoratysięcznej liczby prac nadesłanych z całego świata podczas preselekcji dzieł ostatecznie biorących udział w konkursie. Własnej analizy kodu i jego aktualizacji w trakcie prezentacji WRO in Tour, w zmieniających się miejscach i kontekstach, pomiędzy kolejnymi Biennale, dokonują widzowie przedstawianego obecnie wyboru.
Prace w pokazie
    Aki Nakazawa, „Negai wo hiku”, Japonia / Niemcy 2006, 4:35 (I nagroda)
  • Pascual Sisto, „28 Years in the Implicate Order”, USA 2005 (II nagroda)
  • Stadtmusik, „Mauerpark, Austria 2007”, 17:25 (wyróżnienie)
  • Jonas Nilsson, „Me & Myself”, Szwecja 2006, 3:00
  • Dawid Marcinkowski, „Sufferrosa”, Polska 2007
  • Kurt d’Haeseleer, „Fossilization”, Belgia 2005, 09:09
  • Łukasz Gronowski, „Untitled Works”, Polska 2007, 4:46
  • Tal Amiran, „Untitled (band in a studio)”, Wielka Brytania 2006, 2:33
  • Istvan Kantor, „Revolutionary Song”, Kanada 2006, 9:32
  • Laurent Vicente, „Superarchiskate”, Francja 2006 / 2007, 3:48
  • Dominik Boberski, „Nieruchomości”, Polska 2006, 4:32
  • Jae-kyu Byun, „Moving Panorama”, Japonia 2006, 4:05
  • Monsieur Moo, „Neon”, Francja 2005, 00:58
  • Volker Schreiner, „Cell”, Niemcy 2006, 4:27
Pokaz odbędzie się 25 czerwca o godz. 18.00.
Mirosław Bałka, „Winterreise (Bambi, Bambi)”, 2003, video
Mirosław Bałka, „Winterreise (Bambi, Bambi)”, 2003, video


Rafał Jakubowicz, „_Meerschaum_”, video loop, 2007
Rafał Jakubowicz, „_Meerschaum_”, video loop, 2007


Zbigniew Libera, „Mieszkańcy”, 2003-2004, z cyklu Pozytywy, 100×70 cm, Kolekcja Fundacji Wyspa Progress, Gdańsk
Zbigniew Libera, „Mieszkańcy”, 2003-2004, z cyklu Pozytywy, 100×70 cm, Kolekcja Fundacji Wyspa Progress, Gdańsk


koniec
4 czerwca 2008
Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach
40-004 Katowice, Al. W. Korfantego 6
tel. +48 32 259 90 40, +48 32 259 93 24
fax +48 32 259 90 40
Czynne: codziennie (z wyjątkiem poniedziałków) w godz. 10.00 – 18.00
Wstęp: bilet normalny 5,50 zł, ulgowy 3 zł, w środy wstęp wolny dla młodzieży szkolnej i studentów

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Renkas w Chorzowie
Galeria MM

29 IV 2024

Kaja Renkas – grafika / 20-lecie pracy twórczej
6 maja 2024, 18:00 – 24 maja 2024, 18:00

więcej »

Sytuacja jest doskonała we Wrocławiu
Galeria Entropia

28 IV 2024

Olaf Brzeski
SYTUACJA JEST DOSKONAŁA
19.04–10.05.2024
kurator: Marcin Mierzicki

więcej »

Promocja: Dostawca wody do firm - transport Gratis na terenie Polski

27 IV 2024

Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!

więcej »

Polecamy

Zobacz też

Tegoż autora

BWA Katowice
— Cosmoreal w Katowicach

BWA Katowice
— Fala unosi i wlecze w Katowicach

BWA Katowice
— Banery w Katowicach

BWA Katowice
— Cień wolności w Katowicach

BWA Katowice
— Nie ma się czym martwić w Katowicach

BWA Katowice, Galeria Rondo Sztuki
— Prześwity i (nie)pamięci w Katowicach

BWA Katowice
— Nikt nie śni w ten sposób w Katowicach

BWA Katowice
— Bliźniemu Swemu… 2017/2018 w Katowicach

BWA Katowice
— Linia i chaos w Katowicach

BWA Katowice
— Przesilenia w Katowicach

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.