Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Adam McKay
‹Policja zastępcza›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPolicja zastępcza
Tytuł oryginalnyThe Other Guys
Dystrybutor UIP
Data premiery12 listopada 2010
ReżyseriaAdam McKay
ZdjęciaOliver Wood
Scenariusz
ObsadaMark Wahlberg, Will Ferrell, Dwayne ‘The Rock’ Johnson, Eva Mendes, Samuel L. Jackson, Anne Heche, Michael Keaton, Steve Coogan, Ray Stevenson, Damon Wayans Jr., Bobby Cannavale, Brooke Shields, Rosie Perez, Zak Orth
MuzykaJon Brion
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania107 min
Gatunekkomedia, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Ostatni będą pierwszymi
[Adam McKay „Policja zastępcza” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Znowu drugi. Całe życie ciągle drugi. Nawet jak gdzieś pierwszy byłem, czułem się jak drugi, kurwa”. Pod tym pełnym goryczy cytatem z naszego wieszcza, Adama M., śmiało mogliby złożyć podpisy również bohaterowie „Policji zastępczej”.

Piotr Dobry

Ostatni będą pierwszymi
[Adam McKay „Policja zastępcza” - recenzja]

„Znowu drugi. Całe życie ciągle drugi. Nawet jak gdzieś pierwszy byłem, czułem się jak drugi, kurwa”. Pod tym pełnym goryczy cytatem z naszego wieszcza, Adama M., śmiało mogliby złożyć podpisy również bohaterowie „Policji zastępczej”.

Adam McKay
‹Policja zastępcza›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPolicja zastępcza
Tytuł oryginalnyThe Other Guys
Dystrybutor UIP
Data premiery12 listopada 2010
ReżyseriaAdam McKay
ZdjęciaOliver Wood
Scenariusz
ObsadaMark Wahlberg, Will Ferrell, Dwayne ‘The Rock’ Johnson, Eva Mendes, Samuel L. Jackson, Anne Heche, Michael Keaton, Steve Coogan, Ray Stevenson, Damon Wayans Jr., Bobby Cannavale, Brooke Shields, Rosie Perez, Zak Orth
MuzykaJon Brion
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania107 min
Gatunekkomedia, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Znacie ich dobrze, choć zapewne nie kojarzycie. To oni nosili kawę za Martinem Riggsem i odwalali papierkową robotę za Marcusa Burnetta. Zawsze w cieniu gwiazd, zawsze na tyłach, zawsze na przegranej pozycji. „The Other Guys”. Ci inni kolesie. Niewidoczni, nieskuteczni, niefajni. Adam McKay i Will Ferrell – producencko-twórczy duet odpowiedzialny za mniej („Bracia przyrodni”) lub bardziej („Legenda telewizji”) udane komedie – postanowili ich znobilitować.
Na pomysł, by zainteresować się smutnymi gliniarzami z drugiego planu, wcześniej czy później ktoś musiał wpaść. W czasach, gdy w komedii romantycznej kumpel protagonisty dostaje więcej czasu ekranowego niż ta jedyna („Kocham cię, stary”), a herosi kina akcji coraz częściej widywani są na emeryturze („Watchmen. Strażnicy”, „RED”, „Niezniszczalni”), to było po prostu nieuniknione. Kolejna para niepokonanych stróżów prawa jest nam doskonale zbędna, tymczasem nieudacznikom w typie Gamble′a (Ferrell) i Hoitza (Wahlberg) trudno nie kibicować na wyboistej drodze do pierwszych sukcesów w karierze.
„Policja zastępcza” eksploatuje formułę buddy cop movie w tonie pół serio. Broń częściej bywa drewniana niż zabójcza, a partnerzy strzelają głównie śmiechem, jednak bez popadania w totalną zgrywę. Co może zaskakiwać, więcej tu dialogów niż akcji; humor słowny znacznie góruje nad sytuacyjnym. Stwarza to doskonałe pole do popisu dla Ferrella, który jest prawdziwym mistrzem w ogrywaniu absurdalnych kwestii z kamienną twarzą. Nic więc dziwnego, że i Wahlberg, ze swoim firmowym chmurnym spojrzeniem i mimiką Blaszanego Drwala, bez problemu odnajduje się w tej konwencji. Podobnie jak ostatnio rzadko widywany na dużym ekranie Michael Keaton, znakomity jako komendant tyrający na dwóch etatach na utrzymanie syna biseksa.
Ciekawe, czy za przykładem McKaya i Ferrella pójdą inni altruiści? W końcu jeszcze kilka etatowych popychadeł czeka na docenienie. Chętnie poznałbym bliżej na przykład tego nieszczęśliwca, którego Julia Roberts bądź Jennifer Lopez niespodziewanie (ale tylko dla niego) porzuca przed ołtarzem dla Gere′a czy McConaugheya. W finale kom-romów ten delikwent przeważnie robi dobrą minę do złej gry, ale co się z nim dzieje potem? Układa sobie życie na nowo, sięga do kieliszka, skacze z mostu? Bo u zakochanej pary – wiadomo, nuda – kizi-mizi, buzi-buzi, „żyli długo i szczęśliwie”. Albo weźmy przyjaciela-geja głównej bohaterki. Czy zawsze jest taki przegięty, a fryzjer to aby na pewno jego wymarzony zawód? Może skrywa mroczniejsze tajemnice niż Brokeback Mountain, ale ma za mało czasu, by się nimi z nami podzielić? Postmodernistyczne kino rozrywkowe z natury rzeczy winno zaprosić tych wszystkich biedaków na kozetkę. I tym samym – co najważniejsze – na pierwszy plan.
koniec
10 listopada 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Demiurg
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Styczeń 2016 (2)
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

Lisy w krainie wilków
— Grzegorz Fortuna

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.