Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Marcel Gisler
‹Mario›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMario
Dystrybutor Tongariro
Data premiery1 czerwca 2018
ReżyseriaMarcel Gisler
ZdjęciaSophie Maintigneux
Scenariusz
ObsadaMax Hubacher, Aaron Altaras, Jessy Moravec, Jürg Plüss, Doro Müggler, Andreas Matti, Scherwin Amini, Fabrizio Borsani
MuzykaMichael Duss, Christian Schlumpf, Martin Skalsky
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiSzwajcaria
Czas trwania119 min
WWW
Gatunekdramat, melodramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Kariera albo miłość
[Marcel Gisler „Mario” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Marcin Mroziuk krótko o „Mario” Marcela Gislera.

Marcin Mroziuk

Krótko o filmach: Kariera albo miłość
[Marcel Gisler „Mario” - recenzja]

Marcin Mroziuk krótko o „Mario” Marcela Gislera.

Marcel Gisler
‹Mario›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMario
Dystrybutor Tongariro
Data premiery1 czerwca 2018
ReżyseriaMarcel Gisler
ZdjęciaSophie Maintigneux
Scenariusz
ObsadaMax Hubacher, Aaron Altaras, Jessy Moravec, Jürg Plüss, Doro Müggler, Andreas Matti, Scherwin Amini, Fabrizio Borsani
MuzykaMichael Duss, Christian Schlumpf, Martin Skalsky
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiSzwajcaria
Czas trwania119 min
WWW
Gatunekdramat, melodramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Punktem wyjścia fabuły jest pojawienie się w drużynie młodzieżowej nowego zawodnika – Leona, który – podobnie jak tytułowy bohater – ma występować na pozycji napastnika. Ale „Mario” nie jest opowieścią o sportowej rywalizacji tych dwóch młodych mężczyzn. Nie chodzi tylko o to, że dość szybko dochodzą do wniosku, że dużo więcej mogą osiągnąć wspierając się wzajemnie na boisku niż tocząc miedzy sobą walkę o miano tego najlepszego w zespole. Wszystko się bowiem komplikuje, kiedy Mario i Leon zakochują się w sobie. Piłka nożna to bowiem już nie tylko sport, lecz biznes, a homoseksualizm jest w przypadku tej dyscypliny prawdziwym tabu. Coming out mógłby w praktyce oznaczać dla Maria i Leona nawet koniec kariery, zanim na dobre się ona zaczęła. Trudno byłoby bowiem nie docenić ryzyka, że inni członkowie drużyny i władze klubu nie zaakceptowaliby geja w zespole. Nie można też zapominać o tym, ża szanse na korzystne kontrakty ze sponsorami zmalałyby zapewne niemal do zera. Tylko że ukrywanie związku i życie w ciągłym kłamstwie też nie jest proste…
Film Marcela Gislera całkiem przekonująco ukazuje więc, z jakimi reakcjami w środowisku piłkarskim muszą się liczyć homoseksualiści, a także jakiego wyboru muszą oni dokonać, jeśli chcą zostać profesjonalnymi piłkarzami. Tak więc „Mario” wiarygodnie przedstawia dylematy piłkarz-gejów oraz świetnie obnaża zakłamanie menedżerów i działaczy, dla których ważne jest stwarzanie przez piłkarzy choćby pozorów heteroseksualności. Szkopuł tkwi w tym, że chęć właściwego naświetlenia ważnego tematu nadmiernie zdominowała całą fabułę i rozwój wypadków jest zdecydowanie zbyt przewidywalny, a w efekcie trudno aż tak mocno przejąć się losami bohaterów. Z powodu niedoskonałości scenariusza Mario (Max Hubacher) i Leon (Aaron Altaras) – mimo naprawdę dobrej gry aktorskiej – są w sumie postaciami raczej jednowymiarowymi i niestety po prostu brakuje tutaj pogłębionego wizerunku psychologicznego bohaterów. Twórcom udało się więc zadbać o wyraziste przesłanie, bez wątpienia ważne dla środowisk LGBT, ale „Mario” jest dziełem nie do końca udanym.
koniec
31 maja 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.