Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 lutego 2024
w Esensji w Esensjopedii

Fernando González Molina
‹Ofiara dla burzy›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOfiara dla burzy
Tytuł oryginalnyOfrenda ala tormenta
Dystrybutor Netflix
ReżyseriaFernando González Molina
ZdjęciaXavi Gimenez
Scenariusz
ObsadaMarta Etura, Leonardo Sbaraglia, Imanol Arias, Carlos „Nene” Librado, Francesc Orella, Itziar Aizpuru, Alicia Sánchez, Marta Larralde, Eduardo Rosa, Ana Wagener, Álvaro Cervantes, Benn Nortrhover, Susi Sánchez, Elvira Mínguez, Miren Gaztañaga, Patricia López Arnaiz, Colin McFarlane, Ánjel Alkain, Paco Tous
MuzykaFernando Velázquez
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiHiszpania, Niemcy
CyklBaztán
Czas trwania139 min
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Dolina Baztán: Inguma
[Fernando González Molina „Ofiara dla burzy” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W „Ofierze dla burzy” – ostatniej części kryminalnej trylogii Dolores Redondo – inspektor Amaia Salazar rozwiązuje wszystkie (a przynajmniej tak się wydaje) mroczne tajemnice swojej rodziny. By tak się stało, musi po raz kolejny zaryzykować własnym życiem. Naprzeciw niej staje bowiem sam Inguma – demon zakradający się do domów i mordujący ludzi w czasie snu.

Sebastian Chosiński

Krótko o filmach: Dolina Baztán: Inguma
[Fernando González Molina „Ofiara dla burzy” - recenzja]

W „Ofierze dla burzy” – ostatniej części kryminalnej trylogii Dolores Redondo – inspektor Amaia Salazar rozwiązuje wszystkie (a przynajmniej tak się wydaje) mroczne tajemnice swojej rodziny. By tak się stało, musi po raz kolejny zaryzykować własnym życiem. Naprzeciw niej staje bowiem sam Inguma – demon zakradający się do domów i mordujący ludzi w czasie snu.

Fernando González Molina
‹Ofiara dla burzy›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOfiara dla burzy
Tytuł oryginalnyOfrenda ala tormenta
Dystrybutor Netflix
ReżyseriaFernando González Molina
ZdjęciaXavi Gimenez
Scenariusz
ObsadaMarta Etura, Leonardo Sbaraglia, Imanol Arias, Carlos „Nene” Librado, Francesc Orella, Itziar Aizpuru, Alicia Sánchez, Marta Larralde, Eduardo Rosa, Ana Wagener, Álvaro Cervantes, Benn Nortrhover, Susi Sánchez, Elvira Mínguez, Miren Gaztañaga, Patricia López Arnaiz, Colin McFarlane, Ánjel Alkain, Paco Tous
MuzykaFernando Velázquez
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiHiszpania, Niemcy
CyklBaztán
Czas trwania139 min
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Nazywanie powieści (i nakręconych na ich podstawie filmów) Dolores Redondo Meiry trylogią nie jest przesadą: wszystkie jej części powiązane są bowiem ze sobą nie tylko miejscem akcji (dolina Baztán) czy postaciami, ale także fabułą. W każdej kolejnej odsłonie serii dowiadujemy się coraz więcej na temat przeszłości matki głównej bohaterki i jest to wiedza, z której naprawdę trudno się otrząsnąć. Nic zatem dziwnego, że inspektor Salazar jest nieustannie roztrzęsiona i zestresowana, a kiedy jej partner – w związku z chorobą ojca – wyjeżdża na krótko do Stanów Zjednoczonych, szuka ukojenia w ramionach innego mężczyzny. Romans z sędzią Javierem Martiną (w którego wciela się argentyński aktor Leonardo Sbaraglia) przynosi kobiecie nie tylko ulgę od trosk, ale sprawia też, że czuje się bezpieczniejsza. A ma przecież czego się obawiać: bo chociaż psychopatyczny doktor Berasategui trafił za kratki, to jednak los matki policjantki jest niejasny.
Siostry Amaii są przekonane, że kobieta utonęła w powodzi, jaka nawiedziła dolinę (pokazano ją w końcowych sekwencjach „Świadectwa kości”), lecz jej ciała nie znaleziono. A skoro tak – to może wciąż żyć. Wszak uciekając ze szpitala, miała na pewno przygotowany jakiś pomysł zapasowy, na wypadek gdyby nie wszystko udało się przeprowadzić zgodnie z planem. Inspektor Salazar chce więc przede wszystkim odnaleźć matkę, bo tylko wtedy znajdzie odpowiedzi na ostatnie nurtujące ją pytania, jakie dotyczą jej własnej przeszłości. Przybliżyć ją może do poznania prawdy mieszkająca w Elizondo Elena Ochoa (Alicia Sánchez), która do momentu narodzin Amaii była najbliższą przyjaciółką Rosario. Potem jednak ich drogi zaczęły się rozchodzić. Elena niechętnie wraca myślami do tamtych chwil, a im więcej pytań zadaje jej policjantka – tym bardziej staruszka jest przestraszona.
Ostatecznie los prowadzi inspektor Salazar do tajemniczego domu, w którym kilkadziesiąt lat wcześniej powstała komuna hipisowska; szybko zresztą wyrodziła się ona w zagrażającą swoim członkom sektę religijną. Dość powiedzieć, że od pewnego momentu jej przywódca zaczął domagać się składania ofiar z noworodków, chcąc w ten sposób „karmić” demona Ingumę, znanego z tego, że nocami zakrada się do domów i dusi we śnie ich mieszkańców, także – a może nawet przede wszystkim – dzieci. Taką ofiarą miała stać się również Amaia. Przeżyła jednak i teraz w jej rękach znajduje się klucz do ostatecznego zniszczenia sekty, która – wiele na to wskazuje – ciągle istnieje i zagraża innym. Podążając śladami tajemnic z przeszłości, Salazar i tym razem wyciąga na jaw okrutne sekrety własnej rodziny. Ale tylko w ten sposób może doprowadzić do oczyszczenia, swoistego katharsis. Za ewentualne szczęście los wyznacza jej jednak wysoką cenę.
Filmowa trylogia Fernanda Gonzáleza Moliny i Luisa Berdejo broni się na każdym poziomie: jako współczesna opowieść kryminalna z silną podbudową psychologiczną i teologiczną, jako historia niezwykłego miejsca eksponująca jego „ducha” (z nawiązaniem do tradycji, obyczajów i nie zawsze szlachetnej przeszłości), wreszcie jako opowiadanie o skomplikowanych relacjach rodzinnych, które mogą boleśnie rzutować na to, co dzieje się tu i teraz.
koniec
28 maja 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Źli policjanci i dobrzy złodzieje
Sebastian Chosiński

28 II 2024

W cześci pierwszej „Kodeksu milczenia” twórcy filmu, czyli reżyser Zinowij Rojzman oraz scenarzyści Gieorgij Wajner i Leonid Słowin, postanowili ciężko doświadczyć swojego bohatera – podpułkownika milicji Turę Samatowa. To jednak i tak nic w porównaniu z tym, co spotkało go w części drugiej, gdy zdecydował się z wydalonym przed laty ze służby przyjacielem rozprawić się z handlującą narkotykami mafią.

więcej »

Kulawe konie: Sez. 3. odc. 4. Tajemnice muszą być zawsze chronione
Marcin Mroziuk

26 II 2024

Kiedy MI5 idzie na ustępstwa, to wtedy naprawdę można zacząć się bać, bo zazwyczaj kryje się za tym jakiś podstęp. Tyle że tym razem najwyraźniej kosa trafiła na kamień, gdyż nie dość że Sean Donovan do tej pory skutecznie ukrywał swój prawdziwy cel, to jeszcze okazuje się, że ma sprzymierzeńca w samym Regent’s Park.

więcej »

East Side Story: By państwo rosło w siłę, a obywatele czuli się bezpieczniej
Sebastian Chosiński

25 II 2024

Druga część „Barona” Rustama Sagdijewa, która do kin trafiła sześć lat po pierwszej, wypada na jej tle znacznie słabiej. Jest to przede wszystkim skutkiem tego, że scenarzyści nie potrafili podjąć jednoznacznej decyzji, co chcą przedstawić widzowi. Czy ma to być ciąg dalszy historii związanej z rozpracowywaniem handlarzy narkotyków, czy też opowieść o tym, jak tajni agenci uzbeccy i rosyjscy doprowadzili do upadku Państwa Islamskiego w Syrii.

więcej »

Polecamy

Polski hit eksportowy

Z filmu wyjęte:

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Panika na planie
— Jarosław Loretz

Jak nie gryzoń, to może jaszczurka?
— Jarosław Loretz

A gdyby tak skrzyżować człowieka z gryzoniem... inaczej
— Jarosław Loretz

A gdyby tak skrzyżować człowieka z gryzoniem...
— Jarosław Loretz

Miły uśmiech na nowy rok
— Jarosław Loretz

Odcinek świąteczny
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Walka Thora z podwodnym Sauronem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jak ogień z wodą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Grzebanie w czasie na nic ci zda się
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Spotkanie na pustkowiu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dolina Baztán: Tarttalo
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Basajaun
— Sebastian Chosiński

Kieślowszczyzna w pelerynce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.