Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 lutego 2024
w Esensji w Esensjopedii

Warwick Thornton
‹Sweet Country›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSweet Country
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery15 czerwca 2018
ReżyseriaWarwick Thornton
ZdjęciaDylan River, Warwick Thornton
Scenariusz
ObsadaBryan Brown, Matt Day, Tremayne Doolan, Trevon Doolan, Anni Finsterer, Natassia Gorey Furber, Gibson John, Ewen Leslie
Rok produkcji2017
Czas trwania113 min
WWW
Gatunekdramat, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Sprawiedliwość po australijsku
[Warwick Thornton „Sweet Country” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Krótka recenzja „Sweet Country” Warwicka Thorntona.

Marcin Mroziuk

Krótko o filmach: Sprawiedliwość po australijsku
[Warwick Thornton „Sweet Country” - recenzja]

Krótka recenzja „Sweet Country” Warwicka Thorntona.

Warwick Thornton
‹Sweet Country›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSweet Country
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery15 czerwca 2018
ReżyseriaWarwick Thornton
ZdjęciaDylan River, Warwick Thornton
Scenariusz
ObsadaBryan Brown, Matt Day, Tremayne Doolan, Trevon Doolan, Anni Finsterer, Natassia Gorey Furber, Gibson John, Ewen Leslie
Rok produkcji2017
Czas trwania113 min
WWW
Gatunekdramat, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Rozgrywający się w Australii pod koniec lat dwudziestych ubiegłego wieku western Warwicka Thorntona okazuje się w istocie filmem rozliczeniowym. Poruszająca historia, którą śledzimy na ekranie, ukazuje bowiem w pełni, że jeszcze nie tak dawno biali przybysze fatalnie traktowali rdzennych mieszkańców Australii. Owszem, i wtedy zdarzały się takie jednostki jak kaznodzieja Fred Smith, który nie zwracał uwagi na kolor skóry i starał się pomóc głównemu bohaterowi, kiedy ten wpadł w tarapaty. Większość jednak stanowili osobnicy tacy jak Harry March, który uważał, że może robić z Aborygenami, co mu się żywnie spodoba – wszak to on jest przedstawicielem cywilizowanego świata!
W związku z tym trudno się byłoby dziwić Aborygenowi, który w samoobronie zabił Harry’ego, że wolał nie polegać jedynie na wsparciu jednego prawego człowieka. W pełni więc rozumiemy, czemu Sam Kelly zdecydował się na ucieczkę wraz ze swą żoną. I trzymamy za niego kciuki, kiedy na australijskich bezdrożach wodzi za nos ścigającą go grupę pod wodzą sierżanta Fletchera.
Istotne jest zaś, że to nie koniec czekających na widzów emocji, a scenarzyści przygotowali także kilka zaskakujących zwrotów akcji. A trzeba również podkreślić, że zakończenie tej historii wywiera naprawdę mocne wrażenie. Przy czym w „Sweet Country” wydarzenia toczą się w dość wolnym tempie, natomiast cały czas mamy wrażenie, że nad losami bohaterów ciąży jakieś trudne do pokonania fatum. Do budowania takiego nastroju bez wątpienia przyczyniają się też pięknie sfilmowane, działające na wyobraźnię widzów australijskie krajobrazy. Poza tym nie można nie wspomnieć o znakomicie poprowadzonych aktorach – i to zarówno tych znanych (Sam Neill jako Fred Smith czy Bryan Brown w roli sierżanta Fletchera), jak i zupełnych amatorach (Hamilton Morris grający Sama). Udane połączenie tych wszystkich elementów zaowocowało zaś dziełem, które bez wątpienia jest warte uwagi.
koniec
22 czerwca 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: By państwo rosło w siłę, a obywatele czuli się bezpieczniej
Sebastian Chosiński

25 II 2024

Druga część „Barona” Rustama Sagdijewa, która do kin trafiła sześć lat po pierwszej, wypada na jej tle znacznie słabiej. Jest to przede wszystkim skutkiem tego, że scenarzyści nie potrafili podjąć jednoznacznej decyzji, co chcą przedstawić widzowi. Czy ma to być ciąg dalszy historii związanej z rozpracowywaniem handlarzy narkotyków, czy też opowieść o tym, jak tajni agenci uzbeccy i rosyjscy doprowadzili do upadku Państwa Islamskiego w Syrii.

więcej »

Kulawe konie: Sez. 3. odc. 3. Niewłaściwi ludzie w kluczowych miejscach
Marcin Mroziuk

23 II 2024

Kiedy mogłoby się wydawać, że sytuacja została opanowana i jedynie River Cartwright będzie musiał ponieść konsekwencje swej zuchwałości i braku rozwagi, zostajemy zaskoczeni niespodziewanym zwrotem akcji. Okazuje się bowiem, że do tej pory obserwowaliśmy zaledwie wstęp do prawdziwej rozgrywki, w trakcie której zagrożenie jest już jak najbardziej realne.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odrażający, brzydcy i… skorumpowani
Sebastian Chosiński

21 II 2024

Za sprawą pieriestrojki radziecka kinematografia wzbogaciła się o dziesiątki znakomitych filmów, które jeszcze parę lat wcześniej nie mogłyyby powstać z powodu cenzury. Najwięcej zyskało kino gatunkowe, zwłaszcza sensacyjne. Jednym z najwartoświoszych dzieł zrealizowanych tuż przed upadkiem Kraju Rad był dwuczęściowy uzbecki „Kodeks milczenia” Zinowija Rojzmana, w powstaniu którego maczali palce dwaj kultowi autorzy sowieckich kryminałów – Gieorgij Wajner i Leonid Słowin.

więcej »

Polecamy

Zemsty szpon

Z filmu wyjęte:

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Panika na planie
— Jarosław Loretz

Jak nie gryzoń, to może jaszczurka?
— Jarosław Loretz

A gdyby tak skrzyżować człowieka z gryzoniem... inaczej
— Jarosław Loretz

A gdyby tak skrzyżować człowieka z gryzoniem...
— Jarosław Loretz

Miły uśmiech na nowy rok
— Jarosław Loretz

Odcinek świąteczny
— Jarosław Loretz

Podniebne newsy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.