Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Federico D’Alessandro
‹Tau›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTau
Dystrybutor Netflix
Data premiery29 czerwca 2018
ReżyseriaFederico D’Alessandro
ZdjęciaLarry Smith
Scenariusz
ObsadaMaika Monroe, Ed Skrein, Gary Oldman, Fiston Barek, Ivana Zivkovic, Sharon D. Clarke, Ian Virgo, Paul Leonard Murray
MuzykaBear McCreary
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania97 min
WWW
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Porzucić nadzieję na fajerwerki
[Federico D’Alessandro „Tau” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Przyjemnie kameralny film, zrobiony na niedużym budżecie, rozgrywający się w domu o powierzchni może 200 metrów kwadratowych, z dwójką aktorów (kilku osób przewijających się tu i ówdzie przez kilka minut nie liczę) i skromnymi, ale porządnymi efektami specjalnymi. No dobrze, przez większość czasu porządnymi, bo końcówka akurat jest marna pod tym względem.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Porzucić nadzieję na fajerwerki
[Federico D’Alessandro „Tau” - recenzja]

Przyjemnie kameralny film, zrobiony na niedużym budżecie, rozgrywający się w domu o powierzchni może 200 metrów kwadratowych, z dwójką aktorów (kilku osób przewijających się tu i ówdzie przez kilka minut nie liczę) i skromnymi, ale porządnymi efektami specjalnymi. No dobrze, przez większość czasu porządnymi, bo końcówka akurat jest marna pod tym względem.

Federico D’Alessandro
‹Tau›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTau
Dystrybutor Netflix
Data premiery29 czerwca 2018
ReżyseriaFederico D’Alessandro
ZdjęciaLarry Smith
Scenariusz
ObsadaMaika Monroe, Ed Skrein, Gary Oldman, Fiston Barek, Ivana Zivkovic, Sharon D. Clarke, Ian Virgo, Paul Leonard Murray
MuzykaBear McCreary
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania97 min
WWW
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Bohaterką jest żyjąca z drobnych kradzieży dziewczyna, która zostaje porwana z własnego mieszkania i uwięziona w podziemiu luksusowej willi. Tam facet o aparycji Billa Gatesa prowadzi na niej i na dwójce pozostałych więźniów eksperymenty, dzięki którym będzie w stanie stworzyć doskonałą Sztuczną Inteligencję. Dziewczynie udaje się uwolnić z celi i dotrzeć do drzwi wejściowych, które jednak są strzeżone przez… powiedzmy rzeźbę. W efekcie współtowarzysze niedoli giną dość makabryczną śmiercią, dziewczyna zaś – jako ostatni, niezbędny królik doświadczalny – zostaje nakłoniona do dobrowolnej współpracy. Nie rezygnuje jednak z myśli o ucieczce i zaczyna zaprzyjaźniać się ze sterującą domem SI, czyli tytułowym Tau, wyposażonym w głos Gary′ego Oldmana.
Siadając do seansu trzeba się przygotować na dość powolną akcję i porzucić nadzieję na jakiekolwiek fajerwerki (są tutaj może ze trzy żwawsze sceny), a otworzyć się na wizualne doznania estetyczne i mimo wszystko niegłupią fabułę. To prawda, są tutaj różne uchybienia logiczne (choćby dziwaczne traktowanie SI przez właściciela, nie mówiąc już o karkołomnym sposobie wydostania się z celi), a ostatnie przed napisami sceny są – mówiąc delikatnie – naiwne, ale film pozostawia po sobie odświeżająco pozytywne wrażenie. Tym bardziej, że tak elegancko oddana SI jest naprawdę rzadkością w kinematografii.
koniec
28 sierpnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Walka Thora z podwodnym Sauronem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jak ogień z wodą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Grzebanie w czasie na nic ci zda się
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Spotkanie na pustkowiu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dolina Baztán: Inguma
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Tarttalo
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Basajaun
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.