Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Federico D’Alessandro
‹Tau›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTau
Dystrybutor Netflix
Data premiery29 czerwca 2018
ReżyseriaFederico D’Alessandro
ZdjęciaLarry Smith
Scenariusz
ObsadaMaika Monroe, Ed Skrein, Gary Oldman, Fiston Barek, Ivana Zivkovic, Sharon D. Clarke, Ian Virgo, Paul Leonard Murray
MuzykaBear McCreary
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania97 min
WWW
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Porzucić nadzieję na fajerwerki
[Federico D’Alessandro „Tau” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Przyjemnie kameralny film, zrobiony na niedużym budżecie, rozgrywający się w domu o powierzchni może 200 metrów kwadratowych, z dwójką aktorów (kilku osób przewijających się tu i ówdzie przez kilka minut nie liczę) i skromnymi, ale porządnymi efektami specjalnymi. No dobrze, przez większość czasu porządnymi, bo końcówka akurat jest marna pod tym względem.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Porzucić nadzieję na fajerwerki
[Federico D’Alessandro „Tau” - recenzja]

Przyjemnie kameralny film, zrobiony na niedużym budżecie, rozgrywający się w domu o powierzchni może 200 metrów kwadratowych, z dwójką aktorów (kilku osób przewijających się tu i ówdzie przez kilka minut nie liczę) i skromnymi, ale porządnymi efektami specjalnymi. No dobrze, przez większość czasu porządnymi, bo końcówka akurat jest marna pod tym względem.

Federico D’Alessandro
‹Tau›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTau
Dystrybutor Netflix
Data premiery29 czerwca 2018
ReżyseriaFederico D’Alessandro
ZdjęciaLarry Smith
Scenariusz
ObsadaMaika Monroe, Ed Skrein, Gary Oldman, Fiston Barek, Ivana Zivkovic, Sharon D. Clarke, Ian Virgo, Paul Leonard Murray
MuzykaBear McCreary
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania97 min
WWW
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Bohaterką jest żyjąca z drobnych kradzieży dziewczyna, która zostaje porwana z własnego mieszkania i uwięziona w podziemiu luksusowej willi. Tam facet o aparycji Billa Gatesa prowadzi na niej i na dwójce pozostałych więźniów eksperymenty, dzięki którym będzie w stanie stworzyć doskonałą Sztuczną Inteligencję. Dziewczynie udaje się uwolnić z celi i dotrzeć do drzwi wejściowych, które jednak są strzeżone przez… powiedzmy rzeźbę. W efekcie współtowarzysze niedoli giną dość makabryczną śmiercią, dziewczyna zaś – jako ostatni, niezbędny królik doświadczalny – zostaje nakłoniona do dobrowolnej współpracy. Nie rezygnuje jednak z myśli o ucieczce i zaczyna zaprzyjaźniać się ze sterującą domem SI, czyli tytułowym Tau, wyposażonym w głos Gary′ego Oldmana.
Siadając do seansu trzeba się przygotować na dość powolną akcję i porzucić nadzieję na jakiekolwiek fajerwerki (są tutaj może ze trzy żwawsze sceny), a otworzyć się na wizualne doznania estetyczne i mimo wszystko niegłupią fabułę. To prawda, są tutaj różne uchybienia logiczne (choćby dziwaczne traktowanie SI przez właściciela, nie mówiąc już o karkołomnym sposobie wydostania się z celi), a ostatnie przed napisami sceny są – mówiąc delikatnie – naiwne, ale film pozostawia po sobie odświeżająco pozytywne wrażenie. Tym bardziej, że tak elegancko oddana SI jest naprawdę rzadkością w kinematografii.
koniec
28 sierpnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Czy można mieć nadzieję w Piekle?
Sebastian Chosiński

21 IV 2024

Mariupol to prawdopodobnie najboleśniej doświadczone przez los ukraińskie miasto w toczonej od ponad dwóch lat wojnie. Oblężone przez wojska rosyjskie, przez wiele tygodni sukcesywnie niszczone ostrzałami z lądu, powietrza i morza. Miasto zamordowane po to, by złamać opór jego mieszkańców i ukarać ich za odrzucenie „ruskiego miru”. O tym opowiada dokument Maksyma Litwinowa „Mariupol. Niestracona nadzieja”.

więcej »

Fallout: Odc. 2. Elementy układanki zaczynają do siebie pasować
Marcin Mroziuk

19 IV 2024

Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Walka Thora z podwodnym Sauronem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jak ogień z wodą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Grzebanie w czasie na nic ci zda się
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Spotkanie na pustkowiu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dolina Baztán: Inguma
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Tarttalo
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Basajaun
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.