Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Brandon Christensen
‹Poroniony›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPoroniony
Tytuł oryginalnyStill/Born
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery26 października 2018
ReżyseriaBrandon Christensen
ZdjęciaBradley Stuckel
Scenariusz
ObsadaChristie Burke, Jesse Moss, Rebecca Olson, Jenn Griffin, Michael Ironside, Sheila McCarthy, Sean Rogerson, Grace Christensen
MuzykaBlitz//Berlin
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiKanada
Czas trwania87 min
Gatunekgroza / horror, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Chrapka na dziecięcie
[Brandon Christensen „Poroniony” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Poroniony” to kolejny z horrorów eksploatujących temat traumy poporodowej. Niezbyt udany, dodajmy.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Chrapka na dziecięcie
[Brandon Christensen „Poroniony” - recenzja]

„Poroniony” to kolejny z horrorów eksploatujących temat traumy poporodowej. Niezbyt udany, dodajmy.

Brandon Christensen
‹Poroniony›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPoroniony
Tytuł oryginalnyStill/Born
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery26 października 2018
ReżyseriaBrandon Christensen
ZdjęciaBradley Stuckel
Scenariusz
ObsadaChristie Burke, Jesse Moss, Rebecca Olson, Jenn Griffin, Michael Ironside, Sheila McCarthy, Sean Rogerson, Grace Christensen
MuzykaBlitz//Berlin
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiKanada
Czas trwania87 min
Gatunekgroza / horror, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Podczas gdy sędziwy już, nakręcony w 1974 roku horror „A jednak żyje” czy inny, pochodzący z 1991 roku „Nienarodzony”, po dziś dzień są w stanie rozruszać widza – nawet jeśli nie oryginalnym pomysłem i dreszczykiem grozy, to chociaż klimatem i akcją – to nowsze produkcje mają niewiele do zaoferowania. „Narodziny obłędu” z 2007 roku okazały się nędznym thrillerem, a świeże „Narodziny obłędu” również średnio wypadają jako horror.
Bohaterami filmu jest małżeństwo, które przeprowadza się wraz z jedynym ocalałym z bliźniaczej ciąży niemowlęciem do dużego domu nad jeziorem. Tam bardzo szybko okazuje się, że z sypialni dziecka dochodzą jakieś dziwne odgłosy. Gdy zaś mąż wyjeżdża na dwa tygodnie dopiąć jakiś kontrakt, kobieta zauważa w pewnym momencie widmowy zarys kobiecej postaci, próbującej dobrać się do niemowlęcia. Z jednej strony zaczyna więc prowadzić prywatne śledztwo w sprawie nadprzyrodzonych bytów mających chrapkę na dzieci, z drugiej natomiast podejmuje leczenie u psychologa (zupełnie zbędna rola Michaela Ironside′a), przekonanego, że wszystko jest spowodowane poporodową traumą.
Z biegiem czasu okazuje się, że akcentów horroru jest tutaj jak kot napłakał, a sama historia stopniowo stacza się w koleiny miernego, przewidywalnego dramatu. Cały wysiłek spożytkowany na budowanie tajemniczego klimatu idzie więc w okolicach połowy filmu w powietrze, ustępując miejsca przewidywalnej sztampie. Seansu nie ułatwia też konstrukcja fabuły, kłująca w oczy wygodnym dla scenariusza, ale niezbyt życiowym oddaleniem sypialni rodziców od pokoju dziecięcego. Bo to jakieś szaleństwo, żeby niemowlę mające dosłownie kilka dni spało w drugim końcu domu, a rodzice chodzili do niego w nocy tylko wtedy, gdy słychać – w elektronicznej niani – jego płacz. W tej sytuacji jedynym rzeczywiście jasnym punktem filmu jest muzyka grupy Blitz//Berlin…
koniec
17 grudnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Walka Thora z podwodnym Sauronem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jak ogień z wodą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Grzebanie w czasie na nic ci zda się
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Spotkanie na pustkowiu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dolina Baztán: Inguma
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Tarttalo
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Basajaun
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.