Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Michael Barrett
‹Temple›

EKSTRAKT:10%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTemple
Tytuł oryginalnyTemple
Dystrybutor Netflix
ReżyseriaMichael Barrett
ZdjęciaCory Geryak
Scenariusz
ObsadaLogan Huffman, Natalia Warner, Brandon Sklenar, Naoto Takenaka, Asahi Uchida, Mei Kurokawa, Hisashi Miyazawa, Miho Tamaki
MuzykaEdmund Butt
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiJaponia, USA
Czas trwania78 min
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Ciałem y duchem
[Michael Barrett „Temple” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Temple”, czyli po naszemu „Świątynia” (ciekawe, czemu niektórych tytułów Netflix nie tłumaczy), nie jest horrorem, z którym koniecznie należy się zapoznawać. Wręcz przeciwnie – lepiej go skrupulatnie unikać.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Ciałem y duchem
[Michael Barrett „Temple” - recenzja]

„Temple”, czyli po naszemu „Świątynia” (ciekawe, czemu niektórych tytułów Netflix nie tłumaczy), nie jest horrorem, z którym koniecznie należy się zapoznawać. Wręcz przeciwnie – lepiej go skrupulatnie unikać.

Michael Barrett
‹Temple›

EKSTRAKT:10%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTemple
Tytuł oryginalnyTemple
Dystrybutor Netflix
ReżyseriaMichael Barrett
ZdjęciaCory Geryak
Scenariusz
ObsadaLogan Huffman, Natalia Warner, Brandon Sklenar, Naoto Takenaka, Asahi Uchida, Mei Kurokawa, Hisashi Miyazawa, Miho Tamaki
MuzykaEdmund Butt
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiJaponia, USA
Czas trwania78 min
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Przykro to pisać, ale „Temple” to najczystsze filmowe brednie. Owszem, sam zamysł był może i ciekawy – z trójką Amerykanów jadących do Japonii rozejrzeć się po zagubionych na prowincji świątynkach, ale twórcom, próbującym pożenić hollywoodzkie standardy straszakowe z azjatyckim klimatem, coś się okropnie pozajączkowało.
W fabułę wepchnięto bowiem schowaną w lesie malutką świątynkę, otoczoną nimbem tajemniczości ze względu na zniknięcie tam przed laty kilkorga dzieciaków. Dziwna wioska, dziwni ludzie, osobliwa rzeźba kobiety-lisa w lesie. I pięknie. Ale przecież to za mało! Dorzucono więc grasujące po zmroku… coś. W założeniu chyba miała to być właśnie kobieta-lis, ale żadna kobieta, i żaden lis, nawet ten demoniczny, nie mają tak absurdalnie długich, nitkowatych palców. To miał być jakiś obcy z kosmosu, czy jak? Nie wie nikt, zwłaszcza że w tym momencie odezwały się tendencje azjatyckiego kina grozy – nie tłumaczymy nic. Widz zostaje we mgle, bo to podobno zwiększa głębię filmu.
Z Hollywood wzięto natomiast inny, równie upiorny schemat, czyli wsadzenie fabuły w klamrę policyjnego śledztwa, z podaniem na samym początku informacji o tym, że z wyprawy do świątynki wróciła jedna osoba. Wciąż jednak twórcom było mało. Zdecydowano się więc zasugerować, że może po prostu ów jedyny ocalały ześwirował i osobiście targnął się na życie przyjaciół, co wtrącałoby całość w ramy ordynarnego slashera. Ale – z drugiej strony – nie odmówiono sobie wtranżolenia w ten gulasz jeszcze ducha. Bo co to za horror bez ducha.
Wyszedł z tego film mdły, nieciekawy, zaś w finale po prostu drażniący brakiem zdecydowania w kwestii genezy zdarzeń.
koniec
26 września 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Walka Thora z podwodnym Sauronem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jak ogień z wodą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Grzebanie w czasie na nic ci zda się
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Spotkanie na pustkowiu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dolina Baztán: Inguma
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Tarttalo
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Basajaun
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.