Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 września 2023
w Esensji w Esensjopedii

Michał Oracz
‹Stalowa Policja›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułStalowa Policja
Data produkcjimarzec 2012
Autor
Wydawca Portal Games
CyklNeuroshima HEX
Cena29,—
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Żelazne prawo, ale prawo
[Michał Oracz „Stalowa Policja” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Czy znacie Bractwo Stali ze słynnego cyklu gier z uniwersum „Fallout"? Jeśli tak, to „Stalowa policja” i jej pokrętne rozumienie prawa w postapokaliptycznym świecie nie powinny Was dziwić. Teraz oni zaprowadzą porządek na planszy „Neuroshimy: Hex”.

Kamil Sambor

Żelazne prawo, ale prawo
[Michał Oracz „Stalowa Policja” - recenzja]

Czy znacie Bractwo Stali ze słynnego cyklu gier z uniwersum „Fallout"? Jeśli tak, to „Stalowa policja” i jej pokrętne rozumienie prawa w postapokaliptycznym świecie nie powinny Was dziwić. Teraz oni zaprowadzą porządek na planszy „Neuroshimy: Hex”.

Michał Oracz
‹Stalowa Policja›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułStalowa Policja
Data produkcjimarzec 2012
Autor
Wydawca Portal Games
CyklNeuroshima HEX
Cena29,—
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Na minionym Pyrkonie swoją premierę miał dodatek do „Neuroshimy: Hex”, świetnej planszówki Portalu. Do tej pory ukazały się dwa rozszerzenia tej gry: „Duel”, wprowadzający dwie nowe armie i nową planszę, oraz „Babel 13”, dodający dwie frakcje i zasady związane z terenami. Tym razem w niewielkim pudełku otrzymujemy żetony tylko jednego stronnictwa, trzeba dodać, że wydrukowane na tekturze z inną fakturą niż te z wymienionych tytułów. Poza talią Stalowej Policji dostajemy jej sztab, znaczniki obrażeń, specjalny żeton stalowej sieci oraz instrukcję. W tak małym opakowaniu zmieszczono całkiem sporo, zasady wyłożono jasno, a żetony i niuanse dobrze opisano. Po wypchnięciu z wypraski nowej frakcji, można rozpocząć zabawę.
Stalowa Policja, jako banda ludzi zakutych w stalowe pancerze, naszprycowanych sterydami i chemikaliami bojowymi o bardzo rygorystycznym podejściu do prawa, potrafi zaleźć porządnie za skórę. Wraz z tą armią zostało wprowadzonych kilka nowych reguł, m.in. odbicie (pozwalające odbić atak w stronę, z której nadszedł na odległość jednego pola i w ten sposób ranić żeton przylegający do zaatakowanej jednostki) czy też egzekutor (który w momencie wystawiania, kosztem punktu obrażeń swojego sztabu, może zabić dowolną jednostkę na mapie). Dodatkowo sam sztab posiada zdolność rzucania sieci (również kosztem jednego obrażenia). Talia frakcji zawiera wiele modułów i brak w niej żetonów natychmiastowych, co wymusza na graczu budowanie silnych stanowisk ogniowych, by wykorzystać w pełni potencjał Stalowej Policji. Zagrywanie sieci za punkty obrażeń również jest bardzo trafionym i ciekawym pomysłem. Ogólnie rzecz biorąc, cała armia wymusza zupełnie nowy styl rozgrywki.
Trzeba również przyznać, że nowa armia rzeczywiście jest zbalansowana i pozwala na płynną rozgrywkę z innymi frakcjami. Nie ma tu takiego problemu, jak przy armii Nowego Jorku, która była zdecydowane za silna do gry i potrafiła bardzo szybko poharatać sztab przeciwnika. Dodatkowo dzięki swoim umiejętnościom Stalowa Policja ma nawet całkiem spore szanse podczas starć z ludźmi Zgniłego Jabłka.
Po rozegraniu kilkunastu partii Stalową Policją jestem bardzo zadowolony z zakupu. To była świetna inwestycja i pozycja wręcz obowiązkowa dla fanów „Neuroshimy: Hex!”. Dostajemy armię dopracowaną, dobrze przetestowaną i osadzoną w regułach już istniejących (widać to chociażby w FAQ i przypadkach, jakie są w nim rozpatrywane). Jeśli kolejne armie będą tak samo ciekawe i dobrze zbilansowane to „Neuroshima: Hex!” zdecydowanie dużo zyska i myślę, że częściej może pojawiać się na stołach graczy.
koniec
7 maja 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W świecie pdf-ów: Typowe miasto
Miłosz Cybowski

23 IX 2023

Być może nie dostrzegłem tych wszystkich pomysłów na bohaterów, jakie obiecuje „A Player’s Guide to Ptolus”. A może to po prostu średniej jakości produkt, który Mistrzowie Gry podrzucają swoim graczom, żeby uniknąć konieczności tłumaczenia im tego settingu?

więcej »

W świecie pdf-ów: Gnijący las
Miłosz Cybowski

2 IX 2023

„Forest of Hate” nie jest typowym przypadkiem scenariusza do najnowszej edycji Warhammera. Zamiast prowadzić nas po sznurku liniowej przygody, tym razem dostajemy bardziej otwarte (sandboxowe) podejście do wydarzeń. Co ma swoje dobre i złe strony.

więcej »

Mniej, ale więcej
Miłosz Cybowski

19 VIII 2023

Drugi tom „The best of Magazyn Portal” prezentuje mniejszą liczbę tekstów, ale są one za to o wiele dłuższe i, w większości przypadków, bardziej treściwe. Z ich jakością bywa jednak różnie.

więcej »

Polecamy

Typowe miasto

W świecie pdf-ów:

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Polityka wśród zielonoskórych
— Miłosz Cybowski

Tajemnicza wyspa
— Miłosz Cybowski

Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Twardsi niż Max Rockatansky
— Kamil Sambor

List do redakcji …z otchłani
— Krzysztof Baranowski

Postapokaliptyczna trylogia
— Kamil Sambor

Szczur, glizda i tajemnice z przedwojennej szafy
— Miłosz Cybowski

A mury runą, runą, runą
— Kamil Sambor

Nowe hexy, nowa plansza, więcej zabawy?
— Miłosz Cybowski

Zaawansowany śluz
— Miłosz Cybowski

Produkt nie do zrecyklingu
— Miłosz Cybowski

Czyja?
— Radosław Kacprzyk

Z Pamiętnika Szalonego Wynalazcy
— Joanna Słupek

Tegoż autora

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Noc w muzeum
— Kamil Sambor

Groooaaarrr… nom… nom…
— Kamil Sambor

Samotność poza planszą
— Kamil Sambor

Sese Seko Mobutu vs Moise Czombe
— Kamil Sambor

Uduchowiona logika
— Kamil Sambor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.