Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Michał Oracz
‹Neuroshima Hex: Duel›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNeuroshima Hex: Duel
Data produkcjipaździernik 2009
Autor
Wydawca Portal Games
CyklNeuroshima HEX
Info2 graczy
Cena65,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Nowe hexy, nowa plansza, więcej zabawy?
[Michał Oracz „Neuroshima Hex: Duel” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Najnowszy dodatek do „Neuroshimy Hex” oferuje graczom nową planszę oraz dwie nowe armie. Co więcej, umożliwia rozgrywkę w dwie osoby bez konieczności zakupu podstawowego egzemplarza gry. Owszem, armiami Smarta i Las Vegas można pograć, ale czy długo?

Miłosz Cybowski

Nowe hexy, nowa plansza, więcej zabawy?
[Michał Oracz „Neuroshima Hex: Duel” - recenzja]

Najnowszy dodatek do „Neuroshimy Hex” oferuje graczom nową planszę oraz dwie nowe armie. Co więcej, umożliwia rozgrywkę w dwie osoby bez konieczności zakupu podstawowego egzemplarza gry. Owszem, armiami Smarta i Las Vegas można pograć, ale czy długo?

Michał Oracz
‹Neuroshima Hex: Duel›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNeuroshima Hex: Duel
Data produkcjipaździernik 2009
Autor
Wydawca Portal Games
CyklNeuroshima HEX
Info2 graczy
Cena65,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Po rozegraniu kilkuset partii w oryginalnego Hexa przychodzi taki moment, kiedy nie da się już patrzeć na żetony Molocha, Hegemonii, Posterunku i Mutantów. Potrzebna jest zmiana. Taką zmianę gwarantuje „Neuroshima Hex: Duel”. Dostajemy w ręce armie Smarta (zbuntowanej części Molocha) oraz Las Vegas. Smart dysponuje głównie jednostkami strzelającymi, do złudzenia przypominającymi te znane z armii Molocha, zaś jego sztab umożliwia wszystkim sąsiadującym jednostkom możliwość ruchu. Las Vegas ma o wiele mniej jednostek, lecz więcej modułów oraz kilka haczyków. Cechą sztabu tej armii jest to, iż może przejąć jedną z sąsiadujących jednostek przeciwnika, która jest wtedy traktowana jako część armii Vegas. Podobne możliwości zapewnia kilka modułów.
Zasady rozgrywki nie zmieniły się i nadal chodzi o uszkodzenie sztabów przeciwnika (bo doprowadzenie ich żywotności do zera jest jeszcze bardziej niemożliwe niż było). Na tradycyjnej planszy przybyło jednak dodatkowych elementów pod postacią podświetlonych pól. Umieszczone na nich jednostki mogą skorzystać z dobrodziejstw wymienionych obok planszy: może to być obrót, zmiana, atak przy użyciu lasera czy kompletne zniszczenie jakiejś jednostki. Oczywiście takie udogodnienia kosztują odpowiednią ilość punktów mocy. Zdobywa się je albo przez odrzucanie żetonów z ręki, albo przez zmniejszanie punktów wytrzymałości swojego sztabu.
O wiele większe znaczenie pełni jednak specyficzny charakter nowych armii niż nowe opcje na planszy. Są one o wiele mniej dynamiczne i, poprzez małe urozmaicenie występujących jednostek, sama rozgrywka okazuje się być o wiele mniej zaskakująca. W efekcie przez cały czas można planować, kombinować i dokonywać rozmaitych roszad, by tylko raz czy dwa w ciągu całej rozgrywki doszło do bitwy. Jest zatem „Duel” dodatkiem zmuszającym do większego kombinowania niż gra podstawowa.
Dla tych, którzy mieli nadzieję na równie szybkie i brutalne zagrywki, jakie oferowały podstawowe armie, „Duel” może okazać się zbyt monotonny (sam po dwóch partiach nowymi armiami miałem serdecznie dość dalszych zmagań). Dla ceniących sobie taktykę i plany wewnątrz planów będzie o wiele bardziej przystępny.
koniec
13 stycznia 2010
Podziękowania dla Joli Leszczak za pomoc w testach.

Komentarze

13 I 2010   22:04:54

Tak, zgadzam się w pełni z Miłoszem, gra ciekawa, ale tylko do kilku partii. Potem trzeba się ratować przed nadmiernym zanudzeniem niejednym kieliszkiem dobrej nalewki ;)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Inne recenzje

Postapokaliptyczna trylogia
— Kamil Sambor

Podaj pan hexa
— Miłosz Cybowski

Tegoż twórcy

Żelazne prawo, ale prawo
— Kamil Sambor

Twardsi niż Max Rockatansky
— Kamil Sambor

List do redakcji …z otchłani
— Krzysztof Baranowski

Postapokaliptyczna trylogia
— Kamil Sambor

Szczur, glizda i tajemnice z przedwojennej szafy
— Miłosz Cybowski

A mury runą, runą, runą
— Kamil Sambor

Zaawansowany śluz
— Miłosz Cybowski

Produkt nie do zrecyklingu
— Miłosz Cybowski

Czyja?
— Radosław Kacprzyk

Z Pamiętnika Szalonego Wynalazcy
— Joanna Słupek

Tegoż autora

Przygody z literaturą
— Miłosz Cybowski

Dylematy samoświadomości
— Miłosz Cybowski

Tysiąc lat później
— Miłosz Cybowski

Europa da się lubić
— Miłosz Cybowski

Zimnowojenne kompleksy i wojskowa utopia
— Miłosz Cybowski

Powrót na „Discovery”
— Miłosz Cybowski

Odyseja kosmiczna 2001: Pisarz i Reżyser
— Miłosz Cybowski

Mniej, ale więcej
— Miłosz Cybowski

Jak drzewiej o erpegach rozprawiano
— Miłosz Cybowski

Wojenna matematyka
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.