Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 10 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Online: Budujemy mosty dla pana starosty
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Wooden Path” jest sympatyczną i przyjemną dla oczu łamigłówką, w której przesuwając różnego typu klocki po ograniczonej planszy, trzeba zbudować drewniany most spinający brzegi dwóch wysp. Na ułożenie czekają 52 kładki…

Wojciech Gołąbowski

Online: Budujemy mosty dla pana starosty
[ - recenzja]

„Wooden Path” jest sympatyczną i przyjemną dla oczu łamigłówką, w której przesuwając różnego typu klocki po ograniczonej planszy, trzeba zbudować drewniany most spinający brzegi dwóch wysp. Na ułożenie czekają 52 kładki…
Wooden Path
Wooden Path
„Drewniana ścieżka” ma wiele wspólnego z grami typu „Bloxorz” i „Gridlock”. Jedno- lub wielopolowy klocek można przesuwać zarówno do przodu i tyłu, jak i na boki. Oczywiście, o ile jest na planszy wystarczająco wiele miejsca – z każdym kolejnym mostem poziom komplikacji wzrasta, w korelacji z liczbą klocków przeszkadzających.
Czym dysponujemy? Obok zwykłych elementów mostu występują szare, czerwone i zielone kawałki murawy (pływające wyspy?), ciemnoszare blokady (znikające, gdy odpowiednie miejsca połączy się murawą właściwego koloru), żółte teleporty, również żółte klocki z gwiazdką (które znikają, gdy zostają zebrane wszystkie razem), jak i ruiny dawnego mostu, których przesunąć się nie da.
Na każdej planszy liczony jest czas i liczba przesunięć, ale wydaje się, że nie ma wyznaczonego limitu ani na jedno, ani na drugie. Prawdopodobnie w grę wchodzi lista najlepszych wyników – ale któż by się nią przejmował… Dostępna jest mapa wysp z naniesionymi mostami (brązowe – już ułożone, szare – do postawienia, wychodzące z dostępnych wysp, znaki zapytania – zmieniają się w szare mosty po dotarciu na dowolną z wysp), dzięki czemu nie obowiązuje liniowość rozwiązywania problemów.
Grafika jest bardzo przyjemna w odbiorze, kolory i kształty miłe dla oczu. Perspektywa oddana jest jako rzut izometryczny, co w niektórych grach ma podstawową wadę: klocki bliższe zasłaniają klocki dalsze. Na szczęście w „Wooden Path” klocki są niskie i nie można ich nawarstwiać.
Gra zdecydowanie godna polecenia miłośnikom łamania głowy. Nie trzeba jednak siedzieć nad nią do oporu – zadbano o automatyczny zapis stanu gry, można kontynuować następnego dnia.
koniec
8 listopada 2008

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.