Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Frédéric Brémaud, Alberto Zanon
‹Agatha Christie: Herkules Poirot. A.B.C.›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAgatha Christie: Herkules Poirot. A.B.C.
Scenariusz
Data wydania24 lutego 2021
RysunkiAlberto Zanon
PrzekładPaweł Łapiński
Wydawca Egmont
CyklAgatha Christie
ISBN9788328159327
Format64s. 216x285mm
Cena34,99
Gatunekkryminał
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Na tropie seryjnego mordercy
[Frédéric Brémaud, Alberto Zanon „Agatha Christie: Herkules Poirot. A.B.C.” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Zwykle Herkules Poirot znajduje się w odpowiednim miejscu i czasie, aby rozwiązać kolejną intrygującą, skomplikowaną zagadkę zbrodni. Tym razem ta zagadka przychodzi do niego listownie.

Agata Włodarczyk

Na tropie seryjnego mordercy
[Frédéric Brémaud, Alberto Zanon „Agatha Christie: Herkules Poirot. A.B.C.” - recenzja]

Zwykle Herkules Poirot znajduje się w odpowiednim miejscu i czasie, aby rozwiązać kolejną intrygującą, skomplikowaną zagadkę zbrodni. Tym razem ta zagadka przychodzi do niego listownie.

Frédéric Brémaud, Alberto Zanon
‹Agatha Christie: Herkules Poirot. A.B.C.›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAgatha Christie: Herkules Poirot. A.B.C.
Scenariusz
Data wydania24 lutego 2021
RysunkiAlberto Zanon
PrzekładPaweł Łapiński
Wydawca Egmont
CyklAgatha Christie
ISBN9788328159327
Format64s. 216x285mm
Cena34,99
Gatunekkryminał
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Do Londynu ze Stanów Zjednoczonych wraca Hastings, dawny znajomy Poirota – znamy go już z „Tajemniczej historii w Styles” – i trafia w sam środek wielce tajemniczej sprawy: oto do jego przyjaciela ktoś wysłał list, rzucając słynnemu detektywowi wyzwanie: zawiadamia go o dniu i mieście, w których to popełni zbrodnię. Jakkolwiek policja nie daje zbytnio wiary w podobną korespondencję, są zmuszeni zmienić zdanie, gdy rzeczywiście do podobnego morderstwa dochodzi. Sprawa jest dziwna i chociaż udało się odnaleźć najbardziej prawdopodobnego sprawcę, zbyt wiele elementów do siebie nie pasuje. A potem przychodzi kolejny list…
„Herkules Poirot. A.B.C.” to czwarty wydany przez Egmont komiks adaptujący powieść o jednym z najsłynniejszych literackich detektywów – i jak na razie wśród nich najlepszy, ale wcale nie tak dobry, jak byśmy tego chcieli. Frédérico Brémaud przyciął materiał źródłowy z wyraźną uwagą i troską – kadry nie są przegadane, a umieszczone w nich dymki niezbyt duże, nawet wówczas, gdy Poirot w sposób dla tej postaci charakterystyczny zbiera wszystkich podejrzanych w jednym pokoju i wyjaśnia, w jaki sposób przebiegła zbrodnia. Niemała w tym zresztą zasługa rysownika, Alberto Zanona, który większe partie wypowiedzi sprytnie rozbijał na odpowiednią liczbę kadrów. Dzięki temu „A.B.C.” czyta się o wiele lżej niż poprzednie adaptacje Agathy Christie – pod tym względem twórcom naprawdę należą się brawa.
Tym, czego nie da się nie zauważyć, jeśli czytało się poprzednie komiksy z serii, jest… różnica w wieku Hastingsa. Widać, że autorom poszczególnych projektów pozostawiono wolną rękę, a zespoły nie porozumiewały się między sobą – dlatego zapewne wspomniana postać w wersji Romualda Gleyse’a wydawała się dużo młodsza niż w tej Zanona. Nie stanowi to wielkiego problemu, raczej ciekawostkę. Zwłaszcza, że w projekcie autora grafiki do „A.B.C.” wszystkie postacie są o wiele ciekawsze – tak w kwestii wyglądu, jak również póz czy mimiki. Praca Zanona dodaje temu komiksowi charakteru, a ujęcia przywodzące na myśl film wyraźnie wyróżniają się na tle poprzednich. Uzupełniony przez kolorystę, Fabiena Alquiera, „A.B.C.” wciąga nas w sposób niekoniecznie dla kryminału zamierzony, ale całkiem skuteczny. Przy okazji warto też dodać, że ilustrator „puścił oczko” do tych, którzy mieli okazję oglądać serialową adaptację powieści Agathy Christie z 1992 roku.
Jak na razie „A.B.C.” wyróżnia się na tle innych komiksowych adaptacji Agathy Christie przygotowanych przez Egmont – tak pod względem naprawdę zgrabnie przystrzyżonej historii (nie idealnie, ale to nie jest objętościowo duży album), jak również graficznego jej opowiedzenia. Ostatecznie jednak większość tych walorów blednie przy samej fabule – historia, która budziła emocje w 1936 roku, w 2021 ma już zupełnie inne oddziaływanie.
Plusy:
  • dobrze przycięty i rozłożony w kadrach materiał źródłowy
  • nadany dzięki ilustracjom oraz kadrowaniu indywidualny charakter komiksu
Minusy:
  • fabuła niekoniecznie okaże się porywająca dla czytelników w XXI wieku
koniec
17 lipca 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Holmes w tunelu czasoprzestrzennym
Maciej Jasiński

26 IV 2024

„Sherlock Holmes Society” to popkulturowy miszmasz, w którym mieliśmy w jednej historii zombie, Kubę Rozpruwacza, pana Hyde’a i wiele różnych innych motywów. Czwarty album serii domykał większość wątków, dlatego ostatnie dwa albumy to jakby nowe otwarcie. A skoro tak, to autorzy postanowili przebić to, co już było. Nic więc dziwnego, że piąta część rozpoczyna się od wybuchu bomby atomowej w samym centrum Birmingham.

więcej »

Zagubiony w samym sobie
Andrzej Goryl

25 IV 2024

„Czarny Młot” to seria, która miała bardzo intrygujący początek, ciekawie się rozwijała, ale jej zakończenie było co najmniej rozczarowujące. Po drodze ukazało się też kilka komiksów pobocznych, które w większości nie prezentowały zbyt wysokiego poziomu. Podobnie sprawa się ma z najnowszą publikacją z tego uniwersum – albumem „Pułkownik Weird. Zagubiony w kosmosie”.

więcej »

Dyskretny urok showbiznesu
Paweł Ciołkiewicz

24 IV 2024

Nestor Burma to prywatny detektyw, który ma skłonność, naturalną chyba u prywatnych detektywów, do wpadania w tarapaty. Po „Mgle na moście Tolbiac”, „Ulicy Dworcowej 120” oraz „Awanturze na Nation” dostajemy kolejny album z jego przygodami. „Chciałeś mnie widzieć martwą?” to opowieść o intrydze rozgrywającej się w świecie musicali.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Najjaśniejsza gwiazda na naukowym niebie starożytności
— Agata Włodarczyk

O znikaniu i trochę innej żałobie
— Agata Włodarczyk

Ucieczka z klatki
— Agata Włodarczyk

Nowe drogi sióstr
— Agata Włodarczyk

Niezły wstęp do wiedzy o seksualności człowieka
— Agata Włodarczyk

Czy to koniec Spider-mana?
— Agata Włodarczyk

Brzydkie kaczątko piłki nożnej?
— Agata Włodarczyk

Harmonia natury, harmonia siły
— Agata Włodarczyk

Wynalazki z przyszłości
— Agata Włodarczyk

Trochę inna kraina czarów
— Agata Włodarczyk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.