Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Thomas Ott
‹Exit›

Exit
EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułExit
Scenariusz
Data wydaniamarzec 2006
RysunkiThomas Ott
Wydawca Kultura Gniewu
ISBN-1083-921407-7-X
Format176 s., 170×235
Cena39,90
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Exit

Wydrapywanie światła w mroku
[Thomas Ott „Exit” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Exit” Tomasa Otta to ostro zakręcone, psychodeliczne historyjki dosłownie wydrapane z plansz obficie spływających czernią. W sam raz do czytania w pokoiku opuszczonego motelu przy rzadko uczęszczanej autostradzie gdzieś w południowej części USA, z the Misfits lub jakimś psychobilly w tle.

Przemek Pawełek

Wydrapywanie światła w mroku
[Thomas Ott „Exit” - recenzja]

„Exit” Tomasa Otta to ostro zakręcone, psychodeliczne historyjki dosłownie wydrapane z plansz obficie spływających czernią. W sam raz do czytania w pokoiku opuszczonego motelu przy rzadko uczęszczanej autostradzie gdzieś w południowej części USA, z the Misfits lub jakimś psychobilly w tle.

Thomas Ott
‹Exit›

Exit
EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułExit
Scenariusz
Data wydaniamarzec 2006
RysunkiThomas Ott
Wydawca Kultura Gniewu
ISBN-1083-921407-7-X
Format176 s., 170×235
Cena39,90
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Exit
Komiksy Otta to opowieści zduszone, zabarwione gorzkim i cynicznym humorem oniryczne mini-przypowieści o ludzkiej niegodziwości oraz wyjątkowo okrutnych żartach, jakich nie przestaje nam płatać los. Krótkie, nastrojowe, często trącące surrealizmem historyjki, które zawsze kończą się źle, a często też brutalnie, co nie znaczy, że nie zabawnie. „Exit” to niemal 180 stron skondensowanego, pozbawionego dialogów obłędu w czerni i bieli. Jeśli wierzyć słowom Otta z wieńczącego album wywiadu – że komiksy to dla niego forma odreagowania i egzorcyzmu – to raczej strach z tym facetem znaleźć się w jednym pomieszczeniu sam na sam (przynajmniej jeśli nie będzie miał możliwości ciśnięcia jakiegoś komiksu dla zluzowania ciśnienia).
„Exit” to jednak nie tylko ostro zakręcone, psychodeliczne historyjki, ale także świetnie oddająca ich klimat strona graficzna. Ott, jak na gościa o ostro popieprzonych pomysłach przystało, nie jest przecież normalnym rysownikiem. Swoje chore wizje uwiecznia bowiem za pomocą scratchboardu, wydrapując białe linie z obficie oblepiającej jego komiksy czerni.
Ze względu na specyficzny, niszowy klimat jego komiksów, Ott jest autorem godnym polecenia każdemu sympatykowi komiksu undergroundowego. Na pewno pod mocnym wrażeniem prac tego autora będą miłośnicy Maxa Anderssona, Charlesa Burnesa i Marka Turka. W pewnym sensie styl Otta jest wypadkową ich styli, podtopionym dodatkowo w hitchcockowskim suspensie. Godne też oryginalnego twórcy jest świetne wydanie – ten opasły, ciężkawy zbiór aż miło trzyma się w ręku, a grube stronice wypełnione nasyconą czernią przewraca się z lubością…
Polskie wydanie „Exit” zawiera w sobie trzy oryginalne albumy Otta: „Tales of Error”, „Greetings from Hellville” i „Dead End”.
Plusy:
  • oryginalna i ciekawa kreska (a raczej zdrapka)
  • duszny klimat i wynaturzone poczucie humoru
  • komiks niezależny pełną gębą
Minusy:
  • komiks niezależny pełną gębą
  • 39.90 może zaboleć, ale cóż, takie wydanie…
koniec
3 czerwca 2006

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kraina bez gwiazd
Marcin Osuch

29 IV 2024

Wydana nakładem oficyny Lost in Time „Arka” to udany miks twardego SF z elementami horroru i socjologicznego thrillera. Początek jest bardzo dobry i na szczęście nie najgorsze jest zakończenie.

więcej »

Zupełnie jak nie trykoty
Dagmara Trembicka-Brzozowska

28 IV 2024

Ten album to taka „przejściówka” – rozpoczyna się sceną z „Wojen nieskończoności”, a akcja znajduje się najwyraźniej gdzieś przed albumem „King In Black”, w Polsce jak na razie nie wydanym, oraz późniejszymi komiksami m.in. z cyklu „Wojna światów” czy z Thorem w roli głównej. I jakkolwiek fabuła jest dość przeciętna, to jednak jest w „Czarnym” parę rzeczy wartych zobaczenia.

więcej »

Palec z artretyzmem na cynglu
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

27 IV 2024

„Torpedo 1972” to powrót po latach Luca Torelliego, niegdyś twardziela i zabijaki, a dziś… w sumie też zabijaki, ale o wiele bardziej zramolałego.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Dwadzieścia lat koszmarów
— Konrad Wągrowski

Po tamtej stronie strefy mroku
— Konrad Wągrowski

Esensja czyta dymki: Maj-czerwiec 2009
— Jakub Gałka, Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Koszmarny kinematograf
— Robert Wyrzykowski

Tegoż autora

Dorastanie w dyktaturze
— Przemek Pawełek

Straceni chłopcy
— Przemek Pawełek

Przejażdżka ze śmiercią
— Przemek Pawełek

Z górki i bez oporów
— Przemek Pawełek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.