Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 czerwca 2024
w Esensji w Esensjopedii

Daphne du Maurier
‹Rebeka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRebeka
Tytuł oryginalnyRebecca
Data wydania21 października 2020
Autor
PrzekładEleonora Romanowicz-Podoska
Wydawca Albatros
ISBN978-83-8215-214-2
Format448s. 135×205mm
Cena39,90
Gatunekgroza / horror, klasyka, obyczajowa
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Tajemnica fatum
[Daphne du Maurier „Rebeka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Rebeka” Daphne du Maurier ukazała się w oryginale w 1938 roku i od tamtego czasu jest stale chętnie czytana. Rozsławiła ją ekranizacja w reżyserii Alfreda Hitchcocka, a obecnie moda na „Rebekę” powraca za sprawą najnowszej adaptacji filmowej dla Netflixa.

Joanna Kapica-Curzytek

Tajemnica fatum
[Daphne du Maurier „Rebeka” - recenzja]

„Rebeka” Daphne du Maurier ukazała się w oryginale w 1938 roku i od tamtego czasu jest stale chętnie czytana. Rozsławiła ją ekranizacja w reżyserii Alfreda Hitchcocka, a obecnie moda na „Rebekę” powraca za sprawą najnowszej adaptacji filmowej dla Netflixa.

Daphne du Maurier
‹Rebeka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRebeka
Tytuł oryginalnyRebecca
Data wydania21 października 2020
Autor
PrzekładEleonora Romanowicz-Podoska
Wydawca Albatros
ISBN978-83-8215-214-2
Format448s. 135×205mm
Cena39,90
Gatunekgroza / horror, klasyka, obyczajowa
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
To przede wszystkim brytyjska do szpiku kości powieść obyczajowa rozgrywająca się w pierwszej połowie XX wieku, akcentująca ówczesne rygorystyczne, odpowiednie dla każdej klasy, reguły społeczne. Główna bohaterka (nie znamy jej imienia) jest skromną, a nawet wręcz zakompleksioną, towarzyszką pewnej bogatej, snobistycznej i raczej nieprzyjemnej w charakterze kobiety. Ku zdziwieniu wszystkich – także samej siebie – przyjmuje propozycję małżeństwa od poznanego w Monte Carlo Maxima, majętnego mężczyzny, właściciela słynnej posiadłości w Manderley. To nie jest szczęśliwe miejsce, bo zostało naznaczone tragiczną śmiercią pierwszej żony Maxima, Rebeki. Autorka znakomicie uchwyciła ulotną atmosferę grozy, tajemnicę fatum i subtelne dotknięcie nieznanego. Z czasem opowieść nabiera cech thrillera o gotyckich akcentach (które mają w literaturze angielskojęzycznej swoje szczególne miejsce), staje się także zawiłym psychologicznym kryminałem, bardzo w stylu Agathy Christie. Okazuje się, że Rebeka zza grobu ma nadal silną władzę, ale odtworzenie prawdy o tym, co się z nią stało, nie jest najłatwiejsze. Książka daje nam pewien wgląd, jak wyglądało (beztroskie i sielankowe?) życie brytyjskich wyższych sfer, choć może pozostawić z przekonaniem, że nawet wielkie pieniądze, niestety, nie są gwarancją osobistego szczęścia. „Rebeka” to bez wątpienia atrakcyjna, budząca wyobraźnię proza – i trudno się dziwić, że sięgają po nią filmowcy.
koniec
8 czerwca 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Sceny z życia gangstera
Miłosz Cybowski

17 VI 2024

„Człowiek yakuzy” Jake’a Adelsteina to pozycja bardzo przeciętna. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wyszła spod pióra doświadczonego dziennikarza, który spędził w Japonii aż dwadzieścia lat.

więcej »

Jak wyprowadzić świat z kryzysu?
Miłosz Cybowski

15 VI 2024

„Zamieszanie z liberalizmem” Francisa Fukuyamy to książka, w której więcej miejsca poświęcono na wyjaśnianie podstawowych zagadnień politycznych i ideologicznych niż na prezentację prób wyjścia z kryzysu.

więcej »

PRL w kryminale: „Piękny Lolo”, „Sucha Rączka” i „Hiszpan”
Sebastian Chosiński

14 VI 2024

Jest w tej powieści Anny Kłodzińskiej dużo nostalgii i sporo obrazków obyczajowych, portretujących środowisko praskiego półświatka. Widać, że autorka, pracując jednocześnie jako reporterka kryminalna, znała ten temat na wylot. Dzięki temu „Jak śmierć jest cicha” wypada bardzo przekonująco. Aż dziw, że przez niemal pół wieku ta historia z kapitanem Szczęsnym w roli głównej pozostawała praktycznie nieznana, będąc jedynie zapomnianym „gazetowcem”.

więcej »

Polecamy

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie

Stare wspaniałe światy:

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza wojna... czasowa
— Andreas „Zoltar” Boegner

Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner

Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner

Zobacz też

Tegoż twórcy

Krótko o książkach: Miłość i …
— Joanna Kapica-Curzytek

Krótko o książkach: Jak dwie krople wody
— Joanna Kapica-Curzytek

Krótko o książkach: Kryzys męskości?
— Joanna Kapica-Curzytek

Esensja czyta: Listopad 2010
— Jędrzej Burszta, Miłosz Cybowski, Joanna Kapica-Curzytek , Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Esensja czyta: Styczeń 2010
— Anna Kańtoch, Paweł Laudański, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Mieszko B. Wandowicz, Konrad Wągrowski

Groza nieco zbyt powszednia
— Jakub Gałka

Groza nasza powszednia
— Jakub Gałka

Tegoż autora

Wielka powieść europejska?
— Joanna Kapica-Curzytek

Marzenia skrojone na miarę
— Joanna Kapica-Curzytek

Alchemia
— Joanna Kapica-Curzytek

Odtrutka na szkolną traumę
— Joanna Kapica-Curzytek

Fakty i wyobraźnia
— Joanna Kapica-Curzytek

Jak to dobrze, że nie jesteśmy wszechwiedzący
— Joanna Kapica-Curzytek

Studium utraty
— Joanna Kapica-Curzytek

Szereg niebezpieczeństw i nieprzewidywalnych zdarzeń
— Joanna Kapica-Curzytek

Superwizja
— Joanna Kapica-Curzytek

Destrukcyjne układy
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.