Własny pokój w Zielonej GórzeBWA Zielona Góra Jolanta Marcolla – Własny pokój | Otwarcie wystawy 24.11 godz. 19:00 | godz. 19:30 pokaz filmów Arton Review. Wokół Formy Filmowej | Barbara Kozłowska / Paweł Kwiek / Jolanta Marcolla / Agnieszka Lasota / Laura Pawela / Amanda Wieczorek | Po pokazie zapraszamy na panel z udziałem Jolanty Marcolli | Wystawa czynna do 17.12.2017.
BWA Zielona GóraWłasny pokój w Zielonej GórzeJolanta Marcolla – Własny pokój | Otwarcie wystawy 24.11 godz. 19:00 | godz. 19:30 pokaz filmów Arton Review. Wokół Formy Filmowej | Barbara Kozłowska / Paweł Kwiek / Jolanta Marcolla / Agnieszka Lasota / Laura Pawela / Amanda Wieczorek | Po pokazie zapraszamy na panel z udziałem Jolanty Marcolli | Wystawa czynna do 17.12.2017. Większość prac Jolanty Marcolli – jej filmy, fotografie, w tym niezwykłe fotograficzne kolaże, a także wideo – pierwsze kobiece realizacje w Polsce tym medium, powstało w ciągu jednej dekady, w latach 70. Na wystawie prezentowane są prace zrealizowane w każdym z tych mediów. Fotografie mają charakter niekiedy wręcz intymny, często są autoportretami w prywatnych wnętrzach, czasem fotografiami tych wnętrz. Prace wideo powstały w telewizyjnym studiu, z udziałem osób trzecich, filmy natomiast artystka realizowała w przestrzeni publicznej. Pomimo tego, że Jolanta Marcolla była istotnie obecną na ówczesnej scenie niezależnej awangardy, inicjatorką i uczestniczką wielu wystaw, a także autorką ważnych tekstów teoretycznych, jej twórczość nie doczekała się opracowania, a mówiąc wprost – po wycofaniu się artystki z działalności na początku lat 80. – została w zasadzie zapomniana. Dziś jej prace są ponownie odkrywane i domagają się nowego odczytania, wnosząc nową wartość w obraz polskiego art worldu, jednocześnie znacząco poszerzając mapę sztuki feministycznej. Jolanta Marcolla (ur. 1950) Studiowała w trybie indywidualnym na Wydziale Malarstwa PWSSP we Wrocławiu (dyplom 1974). Autorka prac z wykorzystaniem fotografii, filmu i video. Współzałożycielka i członek grupy twórczej Galeria Sztuki Aktualnej, która w latach 1972-1975 brała udział w wielu wydarzeniach artystycznych w kraju i za granicą m. in: „Pokaz 12” Galeria Permafo, (Wrocław 1972), „Świadomość Możliwości”, Galeria Akumulatory, (Poznań 1973), „Art and Informatic”, Studio Agora, (Maastricht, Holandia, 1974). Od 1975 artystka podjęła indywidualną aktywność artystyczną. Wystawia m. in: „Pokaz filmów i dokumentacji”, Galeria Labirynt, (Lublin 1976), „C. D. N. Prezentacja Sztuki Młodych”, (Warszawa 1977), „Z archiwum Filmu Eksperymentalnego” (Warszawa, Poznań, Nowy Jork 2002/03), „1, 2, 3 … Awangarda” (CSW, Warszawa 2007); Künstlerhaus Stuttgart, Niemcy 2007, sala rekalde, Bilbao Hiszpania 2007 / 2008; Z archiwum Filmu Eksperymentalnego, Warszawa, Poznań 2002, Nowy Jork 2003; „Konceptualizm. Medium fotograficzne”, Muzeum Miasta Łodzi, Łódź 2010; „Polska Fotografia Konceptualna”, Freies Museum – Berlin 2011, „Sunrise”, Galeria Starter, Warszawa 2014, „Własny pokój”, Fundacja Arton, Warszawa 2015, „If you don’t know me by now you will never never never know me”, Fundacja Arton, Warszawa 2016, „Video Killed the TV Star”, Fundacja Arton, Warszawa 2017, „Kino-Oko. Wokół Wiertowa i konstruktywizmu, Galeria Arsenał, Białystok 2017 Kuratorka: Marika Kuźmicz Display: Agnieszka Lasota • • • Arton Review. Wokół Formy Filmowej to przegląd polskiego filmu eksperymentalnego oraz sztuki wideo, realizowany od 2014 roku przez Fundację Arton. Punktem wyjścia jest nasza baza polskiej sztuki awangardowej lat 60. I 70. Zgromadzone w niej materiały są inspiracją dla twórców młodszej generacji. Do udziału w tegorocznej edycji zaprosiliśmy Agnieszkę Lasotę, Laurę Pawelę i Amandę Wieczorek. Agnieszka Lasota przyjrzała się archiwum Barbary Kozłowskiej, artystki będącej niegdyś jedną z kluczowych postaci konceptualnej sceny wrocławskiej, i w efekcie powstał film The Line (All this can be seen anywhere),portret artystki, ale przede wszystkim swoista podróż metaforyczna. To właśnie z podróżowania Kozłowska uczyniła główne medium swojej sztuki. Laura Pawela, odnosząc się do własnych doświadczeń w pracy z medium filmowym oraz pracy w telewizji, stworzyła film, będący dialogiem z współtwórcą Warsztatu Formy Filmowej, Pawłem Kwiekiem i jego filmem Ja i telefon z 1972 r. Amanda Wieczorek filmem The False Mirror syntetycznie spuentowała twórczość Jolanty Marcolli, głównie teoretyczne teksty artystki i prace powstałe w czasie, kiedy w 1975 r. odbywała praktykę w telewizji. Po przeglądzie zapraszamy na panel z udziałem artystek, które opowiedzą, czym dla nich i dla ich sztuki jest odkrywanie przeszłości polskiej sztuki i z jakiego rodzaju archiwami do tej pory pracowały. Program filmowy:
18 listopada 2017 65-048 Zielona Góra, Al. Niepodległości 19 tel. 68 325-37-26 fax 68 325-37-26 Czynne: wt-so 12-19; ni 11-17 Wstęp: 1,50 / 1,00 zł; we wtorki wstęp wolny |
Lubisz otaczać się oryginalnymi przedmiotami? A może zbierasz znaczki lub kolekcjonujesz monety? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie propozycję: odwiedź targi staroci, które cyklicznie odbywają się w podwarszawskim Ożarowie Mazowieckim. Znajdziesz tam stare meble oraz przedmioty stanowiące gratkę dla kolekcjonerów. Sprawdź, co jeszcze możesz tam kupić.
więcej »Wystawa czasowa „Spirala zbrodni. Krakowianie na afiszach śmierci”
Fabryka Emalia Oskara Schindlera, ul. Lipowa 4
Czas trwania wystawy: 25.05.2024 - 01.06.2025
Co możesz zrobić dla skóry swojej twarzy, by spowolnić procesy starzenia?
więcej »GSB – Etap 21: Stożek - Ustroń
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 20: Węgierska Górka – Stożek
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 19: Hala Miziowa – Węgierska Górka
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 18: Markowe Szczawiny – Hala Miziowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 17: Hala Krupowa – Markowe Szczawiny
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 16: Skawa – Hala Krupowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 15: Turbacz – Skawa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 14: Krościenko nad Dunajcem - Turbacz
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 13: Przehyba – Krościenko nad Dunajcem
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 12: Hala Łabowska - Przehyba
— Marcin Grabiński
BWA Zielona Góra
— Zwierzę Ci się, kochanie, w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Dorodango w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Stan nieważności w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Rachunek z miłości platonicznej w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Świetlica w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Odludzkie w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Rok Rzeźby w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Błogobzbzbzstan w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Pluralador w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Małe obrazy w Zielonej Górze