Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gus Van Sant
‹Gerry›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułGerry
Dystrybutor Gutek Film
Data premiery11 kwietnia 2003
ReżyseriaGus Van Sant
ZdjęciaHarris Savides
Scenariusz
ObsadaCasey Affleck, Matt Damon
MuzykaArvo Pärt
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania103 min
WWW
Gatunekdramat, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Nie ma wody na pustyni
[Gus Van Sant „Gerry” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Dwóch nienazwanych młodzieńców wyrusza na wycieczkę w pustynnej, górzystej okolicy. Gubią się. Błądzą. Zachowują się jak idioci. Jeszcze trochę błądzą. Następuje pointa. Napisy.

Janusz A. Urbanowicz

Nie ma wody na pustyni
[Gus Van Sant „Gerry” - recenzja]

Dwóch nienazwanych młodzieńców wyrusza na wycieczkę w pustynnej, górzystej okolicy. Gubią się. Błądzą. Zachowują się jak idioci. Jeszcze trochę błądzą. Następuje pointa. Napisy.

Gus Van Sant
‹Gerry›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułGerry
Dystrybutor Gutek Film
Data premiery11 kwietnia 2003
ReżyseriaGus Van Sant
ZdjęciaHarris Savides
Scenariusz
ObsadaCasey Affleck, Matt Damon
MuzykaArvo Pärt
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania103 min
WWW
Gatunekdramat, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Autorski projekt Caseya Afflecka, Gusa van Santa i Matta Damona rozczarowuje. Nie jest to inny „Buntownik z wyboru”, oj nie. Niestety. Film jest monotonny, dialogi minimalne, ujęcia długie, spokojne… przyzwyczajony do nowoczesnego szybkiego montażu widz oczekuje, że coś się zacznie dziać. Ale się nie zaczyna. To nie wada, ale i nie zaleta.
Nie jest to film dla miłośników kina popularnego. Piękne krajobrazy i minimalistyczna fabuła im nie wystarcza. Podobnie przesłanie jakie można z niego wysnuć – że nie należy iść w góry bez porządnych butów, ciuchów, kompasu i wody – nie jest celem tego dzieła. Celem jest chyba przekazanie widzowi uczuć towarzyszących sytuacji zagubienia w dziczy. To się udało.
Film nierozrywkowy i nie polecam go każdemu. Ogląda się go na swoją odpowiedzialność. Tak samo jak idzie się w góry.
koniec
1 maja 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Gerry my ass
— Marta Bartnicka

Dwugłos: Gerry
— Marta Bartnicka, Janusz A. Urbanowicz

Tegoż twórcy

Cannes 2015: Zagubieni
— Marta Bałaga

Pocztówka znad krawędzi
— Łukasz Gręda

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (3)
— Jakub Gałka

Mleczna droga do równouprawnienia
— Urszula Lipińska

A oni giną wciąż
— Dorota Chrobak

Zadowolić każdego
— Michał Chaciński

Tegoż autora

Ramota
— Janusz A. Urbanowicz

Loser fiction
— Janusz A. Urbanowicz

Kryminał czarny jak węgiel
— Eryk Remiezowicz, Janusz A. Urbanowicz

Postludzkość w świętym gaju
— Janusz A. Urbanowicz

O jedną planetę za daleko
— Janusz A. Urbanowicz

Inna wojna
— Janusz A. Urbanowicz

Si vi pacem, para bellum
— Janusz A. Urbanowicz

Dwie połowy Dukaja
— Wojciech Gołąbowski, Eryk Remiezowicz, Janusz A. Urbanowicz

Zabić powieść
— Janusz A. Urbanowicz

Pokolenie GNU. Kim jest Neal Stephenson?
— Janusz A. Urbanowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.