Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 9 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Sean Mewshaw
‹Nie ma mowy!›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNie ma mowy!
Tytuł oryginalnyTumbledown
Dystrybutor Best Film
Data premiery5 sierpnia 2016
ReżyseriaSean Mewshaw
ZdjęciaSeamus Tierney
Scenariusz
ObsadaRebecca Hall, Joe Manganiello, Dianna Agron, Jason Sudeikis, Blythe Danner, Griffin Dunne, Richard Masur, Maggie Castle
MuzykaDaniel Hart, Damien Jurado
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiKanada, USA
Czas trwania105 min
WWW
Gatunekkomedia, melodramat, muzyczny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Nieszkodliwe kłamstwa i miarkowane sentymenty
[Sean Mewshaw „Nie ma mowy!” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Po seansie „Nie ma mowy!” będziecie gotowi twierdzić, że od żałoby do zakochania nie jest wcale tak daleko. Nic w tym podejrzanego, wykorzystana w filmie magia instagramowego obrazu oraz emocjogenna muzyka, którą mógłby wygrywać sam Elliott Smith, wyczyniają bowiem eskapistyczne cuda.

Gabriel Krawczyk

Nieszkodliwe kłamstwa i miarkowane sentymenty
[Sean Mewshaw „Nie ma mowy!” - recenzja]

Po seansie „Nie ma mowy!” będziecie gotowi twierdzić, że od żałoby do zakochania nie jest wcale tak daleko. Nic w tym podejrzanego, wykorzystana w filmie magia instagramowego obrazu oraz emocjogenna muzyka, którą mógłby wygrywać sam Elliott Smith, wyczyniają bowiem eskapistyczne cuda.

Sean Mewshaw
‹Nie ma mowy!›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNie ma mowy!
Tytuł oryginalnyTumbledown
Dystrybutor Best Film
Data premiery5 sierpnia 2016
ReżyseriaSean Mewshaw
ZdjęciaSeamus Tierney
Scenariusz
ObsadaRebecca Hall, Joe Manganiello, Dianna Agron, Jason Sudeikis, Blythe Danner, Griffin Dunne, Richard Masur, Maggie Castle
MuzykaDaniel Hart, Damien Jurado
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiKanada, USA
Czas trwania105 min
WWW
Gatunekkomedia, melodramat, muzyczny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Przeżywanie żałoby nasuwa tu skojarzenia z kinem obyczajowym nakręconym w jakimś ośnieżonym Sundance, przedstawiane życie w samotności przypomina album z górskimi widokówkami poprzetykany reklamami drwaloseksualizmu, a tutejsza miłość – wykuwana jest w hucie łez. Tak, „wykuwana”, jak przystało na dramat/komedię romantyczną głoszącą, że ten się czubi, kto się lubi.
Mamy więc (młodą i urodziwą) wdowę po kultowym artyście folkowym, która żałobny kir chce zamienić w energię twórczą – próbuje napisać książkę o tragicznie zmarłym ukochanym. Mamy też (brodatego) profesora w skórze, przybyłego z wielkiego miasta, by… z grubsza zrobić to samo. Jak podpowiadają materiały reklamujące film, zderzenie tych samych interesów zakończy się eksplozją miłości. To ona wysuszy w końcu kaskadę żałobnych łez.
Zgryźliwy, lecz ciepły humor sprawia, że nie ma tu miejsca na ckliwość właściwą najtańszym romansom o kobietach-mimozach i o rycerzach, w których ramionach tamte mogą ukryć się przed światem. A mimo tego urok „Nie ma mowy!” nie jest zbyt wyrafinowany. Sprowadza się do tego, że prosi się tu nas, byśmy przestali obawiać się najprostszych emocji. Mamy zasłuchać się w melancholii wygrywanej na gitarze Damiena Jurado (połączenie smutku Elliotta Smitha i ilustracyjnych ciągot grajków z Once). Mamy wpatrzeć się w przejrzyste panoramy ośnieżonych Stanów. Mamy uwierzyć, że istnieją sielankowe prowincje, na których nie znajdziemy metru kwadratowego pluchy, a na zahartowanych i zaskakująco pięknych twarzach wieśniaków nie dopatrzymy się milimetrów skazy. Zresztą, kluczowa dla fabuły kwestia sprowadza się do tego, że zmarły automatycznie przemienia się w świętość. Nawet żałobna depresja ma tu w sobie coś z cudowności wakacji przeżywanych w drewniaku na odludziu. Zadowoleni z tej taniutkiej magii kina osadzonej na nieszkodliwych kłamstwach i miarkowanych sentymentach, wyjdziemy z seansu ciut szczęśliwsi. I bardziej zazdrośni – że istnieją takie światy, jak ten.
koniec
7 października 2016

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Lista śmierci: Odc. 5. Wszystko ma swoją cenę
Marcin Mroziuk

8 VIII 2022

Nie jest żadnym zaskoczeniem ani dla widzów, ani dla głównego bohatera, że Steve Horn jest naprawdę doskonale chroniony. Dobranie mu się do skóry wymaga więc długotrwałych przygotowań, a James Reece do ostatniej chwili nie może być pewny, czy jego plan się powiedzie.

więcej »

East Side Story: Hej, kto Kazach – hajda na Szejbanszacha!
Sebastian Chosiński

7 VIII 2022

Premiera „Złotego tronu” – drugiej odsłony dylogii Rustema Abdraszewa „Chanat Kazachski” – miała miejsce dwa lata i trzy miesiące po pierwszych pokazach „Diamentowego miecza”. Co nieco zmieniło się w tym czasie w samym Kazachstanie, a dowodem na to fakt, że z filmu zniknęły tym razem wszelkie nawiązania do postaci prezydenta Nursułtana Nazarbajewa, któremu w grudniu 2016 roku oddawano na ekranie prawdziwe hołdy.

więcej »

Lista śmierci: Odc. 4. Polowanie w Meksyku
Marcin Mroziuk

5 VIII 2022

Wprawdzie rozprawienie się z prezesem Capstone Industries główny bohater odłożył na później, ale za to w napięciu obserwujemy, jak James Reece błyskawicznie zmierza do wyrównania rachunków z bezpośrednim zabójcą jego żony i córki. Inną sprawą jest, że brak umiaru w zemście niekoniecznie przysporzy komandosowi sympatii u widzów.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Sztuka? Gdzieś zaginęła. Ale szlak został przetarty
— Gabriel Krawczyk

W tęczowych kolorach
— Gabriel Krawczyk

Siedem „ale” przeciw „Trzynastu powodom”
— Gabriel Krawczyk

Duchowa biografia erotyczna
— Gabriel Krawczyk

Paterson lubi to!
— Gabriel Krawczyk

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Kryminał milicyjny à rebours
— Gabriel Krawczyk

Biograficzne rzemiosło
— Gabriel Krawczyk

Bridget Jones i Tarantino
— Gabriel Krawczyk

Sztuka dla sztuki, gadanie dla gadania
— Gabriel Krawczyk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.