Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

David Ayer
‹Bright›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBright
Dystrybutor Netflix
Data premiery22 grudnia 2017
ReżyseriaDavid Ayer
ZdjęciaRoman Vasyanov
Scenariusz
ObsadaWill Smith, Joel Edgerton, Noomi Rapace, Édgar Ramírez, Lucy Fry, Veronica Ngo, Alex Meraz, Happy Anderson
MuzykaDavid Sardy
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania117 min
WWW
Gatunekakcja, fantasy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Bright
[David Ayer „Bright” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Kilka zdań o nowym filmie Davida Ayera.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Bright
[David Ayer „Bright” - recenzja]

Kilka zdań o nowym filmie Davida Ayera.

David Ayer
‹Bright›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBright
Dystrybutor Netflix
Data premiery22 grudnia 2017
ReżyseriaDavid Ayer
ZdjęciaRoman Vasyanov
Scenariusz
ObsadaWill Smith, Joel Edgerton, Noomi Rapace, Édgar Ramírez, Lucy Fry, Veronica Ngo, Alex Meraz, Happy Anderson
MuzykaDavid Sardy
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania117 min
WWW
Gatunekakcja, fantasy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Film koszmarnie drogi (90 milionów dolarów), doskonale zrealizowany pod względem technicznym i oparty na ciekawym założeniu. Cóż mogło pójść nie tak? Wystarczyło, że dwie rzeczy. A w zasadzie jedna. Scenariusz. Problem bardziej rzucający się w oczy to sztampowe, nieciekawe dialogi i mierne rozplanowanie akcji, skutkujące tym, że pierwsze 40 minut filmu jest wybitnie nijakie i wymaga od widza sporej dozy samozaparcia, żeby dotrwać wreszcie do tego, co możemy nazwać zaczątkiem intrygi. Problem mniej widoczny, wychodzący na wierzch dopiero z biegiem fabuły, to pozbawiona sensu konstrukcja świata. Owszem, miło jest popatrzeć na elfy, orki czy centaury żyjące w naszym współczesnym świecie, aczkolwiek są one jedynie zabawną dekoracją – orki robią za klasycznych rasowych pariasów, a elfy za obrzydliwie bogatych snobów. O centaurach nie wspomnę, bo widać dosłownie jednego, a i to przez moment. Co notabene i tak jest sukcesem, bo pozostałych pięć czy sześć ras w ogóle się nie pojawia na ekranie. Ale nawet, gdybyśmy je widzieli, nic by to nie zmieniło w podstawowej kwestii – braku wpływu ich obecności, i to datowanego na dwa tysiące lat, na ziemską architekturę, sztukę, rozwój techniki, a nawet kształt i zasadę działania samochodów. Pokazany świat jest tożsamy z naszym pod absolutnie każdym względem, nie licząc śmiechu wartych wtrętów w rodzaju graffiti w orkowym bądź elfim języku, czy złoconych balustrad w elfiej dzielnicy. W efekcie „Bright” mocno rozczarowuje, choć jednocześnie potrafi zapewnić kilka chwil przyzwoitej rozwałki. To jednak trochę mało jak na tak duży budżet, i tak nośną koncepcję.
koniec
16 lipca 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Walka Thora z podwodnym Sauronem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jak ogień z wodą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Grzebanie w czasie na nic ci zda się
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Spotkanie na pustkowiu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dolina Baztán: Inguma
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Tarttalo
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Basajaun
— Sebastian Chosiński

Tegoż twórcy

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Szlachetne szaleństwo
— Gabriel Krawczyk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.