Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Sofia Coppola
‹Między słowami›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
100,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMiędzy słowami
Tytuł oryginalnyLost in Translation
Dystrybutor SPI
Data premiery20 lutego 2004
ReżyseriaSofia Coppola
ZdjęciaLance Acord
Scenariusz
ObsadaBill Murray, Scarlett Johansson
MuzykaBrian Reitzell, Kevin Shields
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiJaponia, USA
Czas trwania102 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Zrozumienie doskonałe
[Sofia Coppola „Między słowami” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Film od początku wydaje się być szczery i prawdziwy. To dlatego rozśmiesza, mimo że humor komediowych scen trudno uznać za wysublimowany, wzrusza, mimo że próżno tu szukać wielkich dramatów, i wciąga, mimo że fabuła jest szczątkowa i rozwija się wyjątkowo powoli. Coppola dokonała rzeczy niewykonalnej - przez ponad sto minut zdołała przykuć uwagę widza zgoła banalną historią o spotkaniu dwojga ludzi.

Tomasz Kujawski

Zrozumienie doskonałe
[Sofia Coppola „Między słowami” - recenzja]

Film od początku wydaje się być szczery i prawdziwy. To dlatego rozśmiesza, mimo że humor komediowych scen trudno uznać za wysublimowany, wzrusza, mimo że próżno tu szukać wielkich dramatów, i wciąga, mimo że fabuła jest szczątkowa i rozwija się wyjątkowo powoli. Coppola dokonała rzeczy niewykonalnej - przez ponad sto minut zdołała przykuć uwagę widza zgoła banalną historią o spotkaniu dwojga ludzi.

Sofia Coppola
‹Między słowami›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
100,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMiędzy słowami
Tytuł oryginalnyLost in Translation
Dystrybutor SPI
Data premiery20 lutego 2004
ReżyseriaSofia Coppola
ZdjęciaLance Acord
Scenariusz
ObsadaBill Murray, Scarlett Johansson
MuzykaBrian Reitzell, Kevin Shields
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiJaponia, USA
Czas trwania102 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Bob Harris (Bill Murray) to starzejący się, zmęczony życiem aktor, upadła gwiazda, wciąż popularna w Japonii, dokąd przybywa, aby wystąpić w reklamie whisky. Charolotte (Scarlett Johansson) to młoda absolwentka filozofii, borykająca się z zaakceptowaniem swoich wyborów życiowych, która w Tokio towarzyszy swojemu mężowi fotografowi. Dwójka bohaterów spędza samotnie całe dnie w pustych pokojach nowoczesnego hotelu. Dręczeni bezsennością, często odwiedzają tamtejszy bar, gdzie w końcu na siebie trafiają. Sofia Coppola, słynna już córka słynnego ojca, opowiada w "Między słowami" o parze ludzi, którzy zagubili się w świecie, utracili sens egzystencji, ale przypadkowo spotykają się i odnajdują prawdziwą "bratnią duszę".
Trzecim bohaterem filmu jest Tokio - miszmasz supernowoczesnych technologii, starych tradycji, obyczajów oraz egzotycznej kultury i zachowań. Sposób sfilmowania japońskiej metropolii, zdjęcia i towarzysząca im muzyka, to jeden z większych plusów filmu. Już od pierwszych ujęć czujemy to, co dwójka głównych bohaterów – całkowitą alienację. Bob i Charlotte wałęsają się po mieście, gdzie wszystko jest obce i zadziwiające, a jedyną ucieczką od zgiełku są puste wnętrza hotelowego pokoju. Samotni wewnątrz czterech ścian, samotni na zewnątrz, spotykają się w barze, gdzie biała piosenkarka wyśpiewuje amerykańskie standardy.
"Między słowami" jest bardzo powolnym, hipnotyzującym obrazem opisującym rozwój ich związku w trakcie wędrówek po Tokio. Trudno nazwać relację pomiędzy bohaterami miłością. Wspólna impreza karaoke, godziny spędzone przed telewizorem, w którym nadawany jest film z japońskim dubbingiem oraz długie rozmowy w barze. Coppola opisuje związek oparty nie na fizycznej (czy jakiejkolwiek innej) fascynacji, ale na całkowitym wzajemnym zrozumieniu, za którym tęskni chyba każdy.
Film od początku wydaje się być szczery i prawdziwy. To dlatego rozśmiesza, mimo że humor komediowych scen (na przykład pod prysznicem) trudno uznać za wysublimowany, wzrusza, mimo że próżno tu szukać wielkich dramatów, i wciąga, mimo że fabuła jest szczątkowa i rozwija się wyjątkowo powoli. Coppola dokonała rzeczy niewykonalnej - przez ponad sto minut zdołała przykuć uwagę widza zgoła banalną historią o spotkaniu dwojgaludzi.
Świetny scenariusz, sugestywne zdjęcia i muzyka, genialne aktorstwo i reżyseria. Na początku zeszłego roku otrzymaliśmy "Godziny", w tym jest to "Między słowami". Oby na następcę nie trzeba było czekać kolejny rok.
koniec
16 marca 2004

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Czerwiec 2013 (3)
— Jarosław Loretz, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Teledysk do artykułu?
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Quo vadis, Coppolo?
— Joanna Pienio

Moleskine: Wysmakowane ciasteczka
— Dominik Herman

Echo pustych komnat
— Ewa Drab

Tegoż autora

Inwazja głupot
— Tomasz Kujawski

Gdzie jest pomysł?
— Tomasz Kujawski

Śmierć na lodach Arktyki
— Tomasz Kujawski

Michael Nyman o wojnie w strugach deszczu
— Tomasz Kujawski

Historia niesie pisarza
— Tomasz Kujawski

O Kingu nijako i biograficznie
— Tomasz Kujawski

Co by było, gdyby…
— Tomasz Kujawski

Byliśmy wieczni
— Tomasz Kujawski

Miasto zbrodni
— Tomasz Kujawski

Zawsze można spróbować od nowa
— Tomasz Kujawski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.