Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 6 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

‹Almanach superbohaterów›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlmanach superbohaterów
Data produkcji15 grudnia 2010
Wydawca Gramel
CyklSavage Worlds Edycja Polska
Info100s.
Cena35,—
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Bohater to za mało
[„Almanach superbohaterów” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Dla tych, którym znudziło się bycie zwykłymi bohaterami Wydawnictwo Gramel przygotowało „Almanach superbohaterów”. Jest w nim wszystko, czego możecie potrzebować do stworzenia i poprowadzenia kampanii ludziom z nadprzyrodzonymi zdolnościami. Pora znów zakładać majtki na spodnie i ruszać w bój ze złem.

Miłosz Cybowski

Bohater to za mało
[„Almanach superbohaterów” - recenzja]

Dla tych, którym znudziło się bycie zwykłymi bohaterami Wydawnictwo Gramel przygotowało „Almanach superbohaterów”. Jest w nim wszystko, czego możecie potrzebować do stworzenia i poprowadzenia kampanii ludziom z nadprzyrodzonymi zdolnościami. Pora znów zakładać majtki na spodnie i ruszać w bój ze złem.

Dziękujemy Wydawnictwu Gramel za udostępnienie przedpremierowego egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Almanach superbohaterów›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlmanach superbohaterów
Data produkcji15 grudnia 2010
Wydawca Gramel
CyklSavage Worlds Edycja Polska
Info100s.
Cena35,—
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Do rąk otrzymujemy wyjątkowo uniwersalny podręcznik do Savage Worlds, w którym zawarto wszystkie mechaniczne oraz niektóre fabularne aspekty suberbohaterstwa. Na samym początku otrzymujemy zmodyfikowane zasady tworzenia postaci… pardon, superbohaterów, wraz z nowymi przewagami, zawadami i archetypami. Nie pora jednak na moce – opisano je dopiero w rozdziale czwartym. Od samego początku wyraźnie widać, że podręcznik wykorzystuje wszystkie popularne motywy superbohaterów z komiksów DC, Marvela i innych. Dostrzeganie tych odniesień jest doskonałą zabawą, która urozmaica lekturę podręcznika i utwierdza w przekonaniu, że włożono weń sporo pracy. Wcielanie się w Batmana, Supermana, Zieloną Latarnię czy Wolverine’a (lub ich odpowiedników) to tylko kwestia skompletowania odpowiednich cech, przewag, mocy i sprzętu.
Truizmem będzie stwierdzenie, że „Almanach” stawia na powergamizm, czyli tworzenie przepakowanych postaci. To w końcu superbohaterowie! Muszą walczyć ze złem, pokonywać legiony podrzędnych statystów i dokonywać heroicznych czynów! Właśnie ten styl rozgrywki, choć nie jedyny, jest najbardziej promowany w podręczniku. Pośród innych opcji znajdziemy konwencję anime, kryminału noir czy pociesznej gry superzwierzętami (co by było, gdyby Kubuś Puchatek i jego drużyna musieli uratować Stumilowy Las przed atakiem złych i krwiożerczych Hefalumpów?).
Sedno podręcznika, jak i każdego superbohatera, stanowią supermoce. Rozbudowany rozdział im poświęcony zawiera większość możliwości, jakie można znaleźć w klasycznych komiksach i daje naprawdę olbrzymie pole do popisu. Dostosowanie swojego bohatera do obranego archetypu wymaga niewiele wysiłku – co najwyżej można narzekać na niedostateczną ilość punktów, które MG ustalił jako pulę bazową. Wiąże się to z poziomem „superbohaterskości” kampanii: może ona być zarówno niezwykle niska (wtedy BG są tylko kimś odrobinę lepszym od zwykłych ludzi) albo też wyjątkowo wysoka.
Dodatkowym i najbardziej treściwym elementem podręcznika jest zarys settingu Peacekeepers. Pozwala on od razu przystąpić do rozgrywki, dając do ręki MG ciekawy świat i intrygę, która może posłużyć za podstawę interesującej kampanii.
Nie uniknięto pewnych niedociągnięć. Obok nieprzetłumaczonych nazw własnych pojawiających się niekiedy w tekście, wyraźnie widać, że „Almanach” stawia głównie na jeden styl gry określony mianem „czasu na rozwałkę”. Ponadto, mimo że podręcznik w kilku miejscach sugeruje tworzenie i grę superzłoczyńcami, temat ten nie doczekał się szerszego omówienia. Mimo tego „Almanach superbohaterów” zalicza się do udanych suplementów. Jako pierwszy na polskim rynku porusza komiksowe i superbohaterskie, które przy tym idealnie pasują do mechaniki SW. Najważniejsze jednak, że to dodatek nie tylko dla fanów komiksów i filmów o bohaterach w ciasnych trykotach i majtkach noszonych na spodnie. Jego przystępność jest jedną z większych zalet.
koniec
8 grudnia 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Przygody z literaturą
— Miłosz Cybowski

Dylematy samoświadomości
— Miłosz Cybowski

Tysiąc lat później
— Miłosz Cybowski

Europa da się lubić
— Miłosz Cybowski

Zimnowojenne kompleksy i wojskowa utopia
— Miłosz Cybowski

Powrót na „Discovery”
— Miłosz Cybowski

Odyseja kosmiczna 2001: Pisarz i Reżyser
— Miłosz Cybowski

Mniej, ale więcej
— Miłosz Cybowski

Jak drzewiej o erpegach rozprawiano
— Miłosz Cybowski

Wojenna matematyka
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.