Nature Reflected w KrakowieManggha Od 15 maja do 16 czerwca w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie odbędzie się wystawa pt. „Nature Reflected”.
MangghaNature Reflected w KrakowieOd 15 maja do 16 czerwca w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie odbędzie się wystawa pt. „Nature Reflected”. Od 2008 roku norymberski artysta Thomas May pracuje w Japonii ingerując w jej naturę poprzez różnego rodzaju działania artystyczne. Jego interwencje podejmują dialog z romantycznym, lecz dla wielu widzów obcym, światem japońskiej flory. Za pomocą minimalnych środków artysta dokonuje zmian w naturalnym środowisku w taki sposób, że dopiero uważne oko może je wychwycić. Te krótkotrwałe zabiegi „upiększania” odpowiadają powszechnemu postrzeganiu natury, jako estetycznego ideału i są tak samo piękne, jak okrutne są ślady jego artystycznej twórczości. Ta ambiwalencja ludzkiego podejścia zostaje uchwycona na fotografiach. W momencie ujęcia artysta rejestruje moment wyjęty z procesu permanentnej zmiany, jaka zachodzi w naturze. Nawiązując do romantycznych landszaftów zdjęcie odzwierciedla jakiś idealny obraz, który w rzeczywistości nie istnieje. Wystawa fotografii jest wkomponowana w inscenizację przestrzenną, dla której wzorem estetycznym jest japoński ogród i stylistyka mangi. Wykonane z tworzywa sztucznego i rozpięte horyzontalnie obiekty kwietne zagoszczą w całej muzealnej galerii. Kontrapunktem dla wykreowanego przez artystę botanicznego świata jest „ogród pięcioosobowy”, naturalny obiekt, swego rodzaju „hortus conclusus”, który zbudowany został z pięciu połączonych ze sobą kul. Jego zewnętrzną część tworzy ziemia, wnętrze zaś porasta trawa i japońskie rośliny. W czasie trwania wystawy rośliny będą przemieszczać się ze środka obiektu na zewnątrz, dzięki czemu ogród otworzy się, tworząc japoński biotop. Japoński ogród ma naśladować przyrodę tak, aby działania człowieka były jak najmniej widoczne. Natura ma inspirować, ale nie należy jej kopiować, ponieważ dzika jest najwyższym ideałem. Thomas May podejmuje artystyczny dialog z tą tradycją. Thomas May, urodzony w 1971 roku, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Norymberdze w klasie prof. Reutera; studia podyplomowe na tejże akademii na Wydziale: Sztuka w Przestrzeni Publicznej u prof. J. P. Hölzinger. Otrzymał liczne stypendia artystyczne m.in. do Anglii, Chin, Finlandii i Japonii. Pomysłodawca projektu „Źdźbło trawy”, zrealizowanego w 10 krajach Europy i Azji, także w Krakowie, w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha (2005). Brał udział w licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych w Niemczech oraz poza ich granicami. 3 czerwca 2013 |
Kaja Renkas – grafika / 20-lecie pracy twórczej
6 maja 2024, 18:00 – 24 maja 2024, 18:00
Olaf Brzeski
SYTUACJA JEST DOSKONAŁA
19.04–10.05.2024
kurator: Marcin Mierzicki
Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!
więcej »GSB – Etap 21: Stożek - Ustroń
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 20: Węgierska Górka – Stożek
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 19: Hala Miziowa – Węgierska Górka
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 18: Markowe Szczawiny – Hala Miziowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 17: Hala Krupowa – Markowe Szczawiny
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 16: Skawa – Hala Krupowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 15: Turbacz – Skawa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 14: Krościenko nad Dunajcem - Turbacz
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 13: Przehyba – Krościenko nad Dunajcem
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 12: Hala Łabowska - Przehyba
— Marcin Grabiński
Manggha
— Modernizm udomowiony w Krakowie
Manggha
— Japońska układanka w Krakowie
Manggha
— Przejrzystość w Krakowie
Manggha
— Sploty ducha, wzory codzienności w Krakowie
Manggha
— Kaligrafia japońska w Krakowie
Manggha
— Turboprorok w Krakowie
Manggha
— Taniec duszy w Krakowie
Manggha
— Obrazy patrzące w Krakowie
Manggha
— Szkoda wyrzucić w Krakowie
Manggha
— Kachō – ga w Krakowie