Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 6 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Guy Hamilton
‹Pogrzeb w Berlinie›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPogrzeb w Berlinie
Tytuł oryginalnyFuneral in Berlin
Dystrybutor ITI
ReżyseriaGuy Hamilton
ZdjęciaOtto Heller
Scenariusz
ObsadaMichael Caine, Paul Hubschmid, Oskar Homolka, Eva Renzi, Guy Doleman
MuzykaKonrad Elfers
Rok produkcji1966
Kraj produkcjiWielka Brytania
Czas trwania102 min
ParametryDolby Digital 5.1; format 2,35:1
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Niezwykły agent w zwykłej szpiegowskiej historii
[Guy Hamilton „Pogrzeb w Berlinie” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Michael Caine, w charakterystycznych okularach, jako Harry Palmer – niezwykły agent stworzony przez pisarza Lena Deightona – powraca z klasą na ekrany. W filmie wyreżyserowanym przez weterana bondowskiej serii, Guy′a Hamiltona.

Dariusz Sawicki

Niezwykły agent w zwykłej szpiegowskiej historii
[Guy Hamilton „Pogrzeb w Berlinie” - recenzja]

Michael Caine, w charakterystycznych okularach, jako Harry Palmer – niezwykły agent stworzony przez pisarza Lena Deightona – powraca z klasą na ekrany. W filmie wyreżyserowanym przez weterana bondowskiej serii, Guy′a Hamiltona.

Guy Hamilton
‹Pogrzeb w Berlinie›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPogrzeb w Berlinie
Tytuł oryginalnyFuneral in Berlin
Dystrybutor ITI
ReżyseriaGuy Hamilton
ZdjęciaOtto Heller
Scenariusz
ObsadaMichael Caine, Paul Hubschmid, Oskar Homolka, Eva Renzi, Guy Doleman
MuzykaKonrad Elfers
Rok produkcji1966
Kraj produkcjiWielka Brytania
Czas trwania102 min
ParametryDolby Digital 5.1; format 2,35:1
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Rosyjski generał o nazwisku Stok (idealnie pasujący do tej roli Oscar Homolka) zgłasza chęć ucieczki na zachód przez berliński mur, którego istnienie dotychczas nadzorował. Całą akcję ma przeprowadzić były kapral, a teraz agent, Harry Palmer (w tej roli Michael Caine). Ot, zwyczajna historia szpiegowska. Wyreżyserował ją Guy Hamilton – twórca najlepszych „Bondów” i pamiętnej „Bitwy o Anglię”.
Historia jest nie tylko zwyczajna, ale i niesamowicie przewidywalna, pełna dziur jak szwajcarski ser, niestanowiąca żadnego wyzwania dla inteligentnego widza. Wszystko odkrywamy przed samym agentem, co i nas, zdaje się, mogłoby uczynić niezłymi w jego roli. Fakt ten można by uznać za wadę, gdyby nie pewien paradoks zdarzający się czasem w kinie: otóż wada ta daje nam okazję do skupienia się na głównym bohaterze, który ma wdzięk i styl obcy dzisiejszym produkcjom. Stworzony przez pisarza Lena Deightona bohater szeregu popularnych książek szpiegowskich, Harry Palmer, jest szpiegiem niezwykłym i na pewno nietuzinkowym. Inteligentny, zabawny, niezależny. Dla niego broń i marnie płatna praca jest złem koniecznym. Nie przepada za nimi, ale też nie umie robić nic innego, a co ważniejsze, trzyma go to z dala od więzienia. „To jedynie praca” – mawia. Uwielbiamy takie postacie, zwłaszcza, gdy grają je właściwi aktorzy. Michael Caine wydaje się być do tej roli nie tylko właściwy, ale wręcz idealny. Tworzy jedną z najlepszych kreacji w swej karierze, nadając wszystkim tym uwielbianym przez nas cechom odpowiednią twarz. W jego ustach zabawne i chwytliwe dialogi – solidnie napisane, jak na Anglików przystało – brzmią nadal świeżo i błyskotliwie, nie tracąc nic w przeciągu tych, było nie było, prawie 40 lat.
To już trochę stare, szpiegowskie kino polecam nie tylko tym, którzy pamiętają czasy muru berlińskiego. Dyskowi niewiele można zarzucić – choć nie jest wzorowy, pozostaje czysty i ostry, prezentując się dobrze na ekranie telewizora. Dźwięk tu i ówdzie szwankuje, wyraźnie dając widzom odczuć wiek produkcji. Niemniej jednak, to i tak w sumie niezła robota.
Dodatki (10%)
Jak to zwykle bywa w przypadku starszych filmów Paramount Pictures na płycie znajduje się jedynie zwiastun, co oczywiście oznacza oszczędność czasu spędzonego przed ekranem.
koniec
5 września 2005

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niedożywiony szkielet
Jarosław Loretz

27 V 2023

Sądząc ze „Zjadacza kości”, twórcy z początku XXI wieku uważali, że sensowne pomysły na horrory już się wyczerpały i trzeba kleić fabułę z wiórków kokosowych i szklanych paciorków.

więcej »

Młodzi w łodzi (gwiezdnej)
Jarosław Loretz

28 II 2023

A gdyby tak przenieść młodzieżową dystopię w kosmos…? Tak oto powstał film „Voyagers”.

więcej »

Bohater na przekór
Sebastian Chosiński

2 VI 2022

„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Twarz Meg Ryan to wcale nie mało
— Dariusz Sawicki

Belmondo w tle muzyki
— Dariusz Sawicki

Niewidoma legenda...
— Dariusz Sawicki

Wojownicy bez charakteru
— Dariusz Sawicki

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.