Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 5 grudnia 2023
w Esensji w Esensjopedii

Roger Michell
‹Dzień dobry TV›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDzień dobry TV
Tytuł oryginalnyMorning Glory
Dystrybutor UIP
Data premiery25 marca 2011
ReżyseriaRoger Michell
ZdjęciaAlwin H. Kuchler
Scenariusz
ObsadaRachel McAdams, Harrison Ford, Patrick Wilson, 50 Cent, Jeff Goldblum, Diane Keaton
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania102 min
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Indiana Jones i… telewizja śniadaniowa
[Roger Michell „Dzień dobry TV” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Dzień Dobry TV” to zmyślnie napisana, choć średnio zabawna komedia, którą jednak ogląda się bardzo przyjemnie. Choćby tylko dlatego, że możemy popatrzeć, jak pamiętny Indiana Jones prowadzi… telewizję śniadaniową.

Krzysztof Czapiga

Indiana Jones i… telewizja śniadaniowa
[Roger Michell „Dzień dobry TV” - recenzja]

„Dzień Dobry TV” to zmyślnie napisana, choć średnio zabawna komedia, którą jednak ogląda się bardzo przyjemnie. Choćby tylko dlatego, że możemy popatrzeć, jak pamiętny Indiana Jones prowadzi… telewizję śniadaniową.

Roger Michell
‹Dzień dobry TV›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDzień dobry TV
Tytuł oryginalnyMorning Glory
Dystrybutor UIP
Data premiery25 marca 2011
ReżyseriaRoger Michell
ZdjęciaAlwin H. Kuchler
Scenariusz
ObsadaRachel McAdams, Harrison Ford, Patrick Wilson, 50 Cent, Jeff Goldblum, Diane Keaton
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania102 min
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Film twórcy „Notting Hill” pomyślany jest całkiem nieźle. Na pierwszym planie dominuje rozkochana w pracy i przystojnym Adamie (Patrick Wilson) Becky Fuller (Rachel McAdams). Mamy więc chwytliwy wątek miłosny. Na drugim planie błyszczy cała plejada gwiazd oraz aktorów charakterystycznych: od Harrisona Forda w roli wybitnego dziennikarza Mike’a Pomeroya, zmuszonego do pojawienia się w telewizji śniadaniowej, poprzez zmanierowaną gwiazdkę tejże telewizji (Diane Keaton), aż po pamiętanego z „Żyć i umrzeć w Los Angeles” Johna Pankowa czy rewelacyjnego Matta Malloya, jako prezentera pogody o mocno masochistycznych upodobaniach. Mamy więc – przynajmniej w teorii – szereg zabawnych gagów.
Jak wiemy, nie wszystko, co wydaje się dobre w teorii, sprawdza się w praktyce. I tak też się dzieje w przypadku „Dzień Dobry TV”. To, co wydawało się komediowym samograjem, czyli wrzucenie wytrawnego, poważnego dziennikarza do telewizji śniadaniowej, bawi tylko momentami. Zgoda, Ford wszystkie te momenty wykorzystuje w stu procentach, serwując nam cudownie zniechęcone miny. Niemniej nie sposób opędzić się od wrażenia, że komediowy potencjał był tu dużo, dużo większy. Wystarczyło choćby bardziej rozbudować konflikt Forda z Keaton – starcie ich rozbujanych ego mogłoby zaowocować niejedną satysfakcjonującą komediową puentą.
Opowiadający o kulisach powstawania telewizji śniadaniowej, „Dzień Dobry TV” sam jest jak owa telewizja, czyli głównie rozrywką, odrzucającą pretensję do bycia czymś więcej. Jeśli pojawia się tu jakiś wątek na serio (jak poważna informacja przegrywająca w starciu z rozrywką), to raczej na trzecim planie i wyłącznie w komediowym wymiarze. Niemniej „Dzień Dobry TV” coś tam jednak mówi tak o współczesnej telewizji, jak i o jej widzach. Coraz mniej wymagających, pragnących show, przedkładających rozrywkę nad informację. Film wskazuje tym samym na konflikt między istotną informacją, a mało znaczącą rozrywką.
„Dzień Dobry TV” daleki jest jednak od mówienia, że potrzebujemy poważnych informacji, że rozrywka w mediach powinna być tylko dodatkiem. Inaczej twórcy sami strzeliliby sobie w stopę, ponieważ serwują nam błahą w gruncie rzeczy komedię. Nietrudno się więc domyślić, jaką przemianę przejdzie gardzący początkowo gotowaniem na ekranie Ford. Zresztą nie tylko on – zachodzące w innych bohaterach zmiany okażą się równie schematyczne. Choćby McAdams, chowając nieustannie dzwoniący telefon do lodówki, zrozumie, że w życiu jest coś ważniejszego niż praca. Schematyczny jest też niestety cały film, zaliczający po drodze obowiązkowe punkty każdej typowej komedii romantycznej. Niemniej widok pamiętnego Indiany Jonesa, prowadzącego telewizję śniadaniową – bezcenny.
koniec
25 marca 2011

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Upload: Sez. 3. odc. 1. Co dwóch Nathanów, to nie jeden
Marcin Mroziuk

4 XII 2023

Oczywiste jest, że po odzyskaniu ciała główny bohater zrobi wszystko co w jego mocy, żeby powstrzymać knowania Davida Choaka. W dodatku okazuje się, że ludziom skuszonym przez Freeyond szykowany jest jeszcze gorszy los, niż można było się spodziewać. A tymczasem sytuacja komplikuje się również w Lakeview.

więcej »

East Side Story: Depresja gangstera
Sebastian Chosiński

3 XII 2023

Po uwolnieniu z rosyjskiej kolonii karnej ukraiński reżyser Ołeh Sencow dokończył swój filmowy projekt, do którego przymierzał się jeszcze przed Euromajdanem. Nie nakręcił jednak wcale filmu patriotycznego, ku pokrzepieniu serc, ale dramat gangsterski, który przenosi widzów w okrutne i szalone lata 90. ubiegłego wieku. Tym samym „Nosorożca” można uznać za ukraińską odpowiedź na rosyjskie „Brata” czy „Córki mafii”.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Dziki Wschód w obronie Stalingradu
Sebastian Chosiński

29 XI 2023

Druga odsłona trzyczęściowego uzbeckiego miniserialu „Tu jest granica” wyreżyserowana została już nie przez Jurija Stepczuka, lecz Eduarda Chaczaturowa. Z poprzednią powiązana jest miejscem akcji (pogranicze z Afganistanem) oraz głównymi bohaterami (Koriesznikow, Łozowoj, Swietłana, Talibchan, Abzał). Choć czas już nieco inny, trwa bowiem druga wojna światowa, a Niemcy zacięcie atakują Stalingrad.

więcej »

Polecamy

Dysonans motoryzacyjny

Z filmu wyjęte:

Dysonans motoryzacyjny
— Jarosław Loretz

Obrandowani
— Jarosław Loretz

Na wywczasie
— Jarosław Loretz

W kupie raźniej
— Jarosław Loretz

Proszę szanownej wycieczki
— Jarosław Loretz

Och jej, ja tu faktycznie mam tatuaż
— Jarosław Loretz

Proszę oddać mi kapelusz. W środku tkwi połowa mojego czerepu
— Jarosław Loretz

Superman z napędem kobiecym
— Jarosław Loretz

Warzywny dramat
— Jarosław Loretz

Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Kryminalna zagadka Luizjany
— Krzysztof Czapiga

Strach ma wiele twarzy
— Krzysztof Czapiga

Bracie, gdzie (i kim) jesteś?
— Krzysztof Czapiga

Być jak Steven Spielberg
— Krzysztof Czapiga

Medium z wyboru
— Krzysztof Czapiga

Make radio, not war
— Krzysztof Czapiga

Z dala od polityki
— Krzysztof Czapiga

Siedź i patrz
— Krzysztof Czapiga

Między filmami
— Krzysztof Czapiga

Nowy stary Allen
— Krzysztof Czapiga

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.