Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Roger Michell
‹Dzień dobry TV›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDzień dobry TV
Tytuł oryginalnyMorning Glory
Dystrybutor UIP
Data premiery25 marca 2011
ReżyseriaRoger Michell
ZdjęciaAlwin H. Kuchler
Scenariusz
ObsadaRachel McAdams, Harrison Ford, Patrick Wilson, 50 Cent, Jeff Goldblum, Diane Keaton
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania102 min
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Indiana Jones i… telewizja śniadaniowa
[Roger Michell „Dzień dobry TV” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Dzień Dobry TV” to zmyślnie napisana, choć średnio zabawna komedia, którą jednak ogląda się bardzo przyjemnie. Choćby tylko dlatego, że możemy popatrzeć, jak pamiętny Indiana Jones prowadzi… telewizję śniadaniową.

Krzysztof Czapiga

Indiana Jones i… telewizja śniadaniowa
[Roger Michell „Dzień dobry TV” - recenzja]

„Dzień Dobry TV” to zmyślnie napisana, choć średnio zabawna komedia, którą jednak ogląda się bardzo przyjemnie. Choćby tylko dlatego, że możemy popatrzeć, jak pamiętny Indiana Jones prowadzi… telewizję śniadaniową.

Roger Michell
‹Dzień dobry TV›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDzień dobry TV
Tytuł oryginalnyMorning Glory
Dystrybutor UIP
Data premiery25 marca 2011
ReżyseriaRoger Michell
ZdjęciaAlwin H. Kuchler
Scenariusz
ObsadaRachel McAdams, Harrison Ford, Patrick Wilson, 50 Cent, Jeff Goldblum, Diane Keaton
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania102 min
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Film twórcy „Notting Hill” pomyślany jest całkiem nieźle. Na pierwszym planie dominuje rozkochana w pracy i przystojnym Adamie (Patrick Wilson) Becky Fuller (Rachel McAdams). Mamy więc chwytliwy wątek miłosny. Na drugim planie błyszczy cała plejada gwiazd oraz aktorów charakterystycznych: od Harrisona Forda w roli wybitnego dziennikarza Mike’a Pomeroya, zmuszonego do pojawienia się w telewizji śniadaniowej, poprzez zmanierowaną gwiazdkę tejże telewizji (Diane Keaton), aż po pamiętanego z „Żyć i umrzeć w Los Angeles” Johna Pankowa czy rewelacyjnego Matta Malloya, jako prezentera pogody o mocno masochistycznych upodobaniach. Mamy więc – przynajmniej w teorii – szereg zabawnych gagów.
Jak wiemy, nie wszystko, co wydaje się dobre w teorii, sprawdza się w praktyce. I tak też się dzieje w przypadku „Dzień Dobry TV”. To, co wydawało się komediowym samograjem, czyli wrzucenie wytrawnego, poważnego dziennikarza do telewizji śniadaniowej, bawi tylko momentami. Zgoda, Ford wszystkie te momenty wykorzystuje w stu procentach, serwując nam cudownie zniechęcone miny. Niemniej nie sposób opędzić się od wrażenia, że komediowy potencjał był tu dużo, dużo większy. Wystarczyło choćby bardziej rozbudować konflikt Forda z Keaton – starcie ich rozbujanych ego mogłoby zaowocować niejedną satysfakcjonującą komediową puentą.
Opowiadający o kulisach powstawania telewizji śniadaniowej, „Dzień Dobry TV” sam jest jak owa telewizja, czyli głównie rozrywką, odrzucającą pretensję do bycia czymś więcej. Jeśli pojawia się tu jakiś wątek na serio (jak poważna informacja przegrywająca w starciu z rozrywką), to raczej na trzecim planie i wyłącznie w komediowym wymiarze. Niemniej „Dzień Dobry TV” coś tam jednak mówi tak o współczesnej telewizji, jak i o jej widzach. Coraz mniej wymagających, pragnących show, przedkładających rozrywkę nad informację. Film wskazuje tym samym na konflikt między istotną informacją, a mało znaczącą rozrywką.
„Dzień Dobry TV” daleki jest jednak od mówienia, że potrzebujemy poważnych informacji, że rozrywka w mediach powinna być tylko dodatkiem. Inaczej twórcy sami strzeliliby sobie w stopę, ponieważ serwują nam błahą w gruncie rzeczy komedię. Nietrudno się więc domyślić, jaką przemianę przejdzie gardzący początkowo gotowaniem na ekranie Ford. Zresztą nie tylko on – zachodzące w innych bohaterach zmiany okażą się równie schematyczne. Choćby McAdams, chowając nieustannie dzwoniący telefon do lodówki, zrozumie, że w życiu jest coś ważniejszego niż praca. Schematyczny jest też niestety cały film, zaliczający po drodze obowiązkowe punkty każdej typowej komedii romantycznej. Niemniej widok pamiętnego Indiany Jonesa, prowadzącego telewizję śniadaniową – bezcenny.
koniec
25 marca 2011

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

East Side Story: Czy można mieć nadzieję w Piekle?
Sebastian Chosiński

21 IV 2024

Mariupol to prawdopodobnie najboleśniej doświadczone przez los ukraińskie miasto w toczonej od ponad dwóch lat wojnie. Oblężone przez wojska rosyjskie, przez wiele tygodni sukcesywnie niszczone ostrzałami z lądu, powietrza i morza. Miasto zamordowane po to, by złamać opór jego mieszkańców i ukarać ich za odrzucenie „ruskiego miru”. O tym opowiada dokument Maksyma Litwinowa „Mariupol. Niestracona nadzieja”.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Kryminalna zagadka Luizjany
— Krzysztof Czapiga

Strach ma wiele twarzy
— Krzysztof Czapiga

Bracie, gdzie (i kim) jesteś?
— Krzysztof Czapiga

Być jak Steven Spielberg
— Krzysztof Czapiga

Medium z wyboru
— Krzysztof Czapiga

Make radio, not war
— Krzysztof Czapiga

Z dala od polityki
— Krzysztof Czapiga

Siedź i patrz
— Krzysztof Czapiga

Między filmami
— Krzysztof Czapiga

Nowy stary Allen
— Krzysztof Czapiga

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.