Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Eli Roth
‹Śmiertelna gorączka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŚmiertelna gorączka
Tytuł oryginalnyCabin Fever
Dystrybutor SPI
Data premiery30 lipca 2004
ReżyseriaEli Roth
ZdjęciaScott Kevan
Scenariusz
ObsadaJames DeBello, Rider Strong, Jordan Ladd, Cerina Vincent, Joey Kern
MuzykaAngelo Badalamenti, Nathan Barr
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania92 min
WWW
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Gore znów górą
[Eli Roth „Śmiertelna gorączka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Śmiertelną gorączkę” rekomendują m.in. Quentin Tarantino i Peter Jackson (wooow!). No i autor recenzji (a kogo to, k...a, obchodzi?!). Z uwagi na tych dwóch pierwszych – przyłączycie się?

Piotr Dobry

Gore znów górą
[Eli Roth „Śmiertelna gorączka” - recenzja]

„Śmiertelną gorączkę” rekomendują m.in. Quentin Tarantino i Peter Jackson (wooow!). No i autor recenzji (a kogo to, k...a, obchodzi?!). Z uwagi na tych dwóch pierwszych – przyłączycie się?

Eli Roth
‹Śmiertelna gorączka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŚmiertelna gorączka
Tytuł oryginalnyCabin Fever
Dystrybutor SPI
Data premiery30 lipca 2004
ReżyseriaEli Roth
ZdjęciaScott Kevan
Scenariusz
ObsadaJames DeBello, Rider Strong, Jordan Ladd, Cerina Vincent, Joey Kern
MuzykaAngelo Badalamenti, Nathan Barr
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania92 min
WWW
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Eli Roth, mimo stosunkowo młodego (32 lata) wieku, w kręgu amerykańskich fanów horroru cieszy się niemałym poważaniem. Filmy zaczął kręcić w wieku lat ośmiu, zafascynowany „Obcym” Scotta. Ma na koncie ponad 50 krótkometrażówek i wiele nagród przywiezionych z festiwali kina niezależnego. Jego niszą jest groza, głównie gore i slashery, choć nie tylko (animowany serial telewizyjny „Chowdaheads”).
Scenariusz „Śmiertelnej gorączki” powstał już w 1995 roku. Roth pukał od drzwi do drzwi, ale że wówczas horrory jeden za drugim ponosiły sromotną klęskę, żadne studio nie miało zamiaru inwestować w niskobudżetowy, inspirowany klasyką gatunku, slasher. Skryptem zainteresowali się dopiero dwa lata temu panowie z Lion’s Gate, wykładając w efekcie 1,5 mln zielonych na realizację. Mieli nosa. Film zarobił ponad 20 mln dolarów, stając się tym samym najbardziej dochodowym horrorem 2003 roku.
W czym upatrywać takiego sukcesu? Ani chybi w nostalgii miłośników kina grozy za sytuacją sprzed dwóch-trzech dekad, kiedy to Jason, Leatherface i im podobni robili furorę. I Eli Roth tamte lata przywrócił, proponując może i mało oryginalny, ale poniekąd też imponujący kolaż motywów z produkcji kultowych. I to nie tylko tych klasy B (apokaliptyczna, potraktowana z przymrużeniem oka końcówka przywodzi na myśl „Dr Strangelove” Kubricka), choć w dużej mierze. Mamy tu m.in. leśną chatę rodem z „Evil Dead”, jezioro jakby wyjęte żywcem z „Piątku 13-tego”, zarazę powodującą rozkład ciała („Martwica mózgu”), policjantów polujących na zarażonych („Noc żywych trupów”), morderczego psa („Cujo”) i mnóstwo innych smaczków. Oczywiście nie zabrakło jędrnych, nagich piersi ładniutkich aktorek oraz kilku wagonów keczupu. A wszystko przyprawiono sutą dawką czarnego humoru.
Przyznam, że byłem święcie przekonany, iż „Śmiertelna gorączka” zostanie przez polską prasę filmową doszczętnie zniszczona. Tym bardziej mile się zaskoczyłem, gdy w dwóch najważniejszych pismach branżowych – „Filmie” i „Cinemie” – przeczytałem pozytywne recenzje. Być może to tylko kwestia doboru odpowiednich krytyków, ale fajnie pomyśleć, że Polacy nie gęsi i swych fanów horroru mają. Bo, że film może zachwycić tylko fanów, to się z panami Michałem Chacińskim i Kubą Rachoniem absolutnie zgadzam.
koniec
17 lipca 2004

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
Sebastian Chosiński

1 V 2024

W trzecim odcinku tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bensiona Kimiagarowa doszło do fabularnego przesilenia. Wszystko, co mogło posypać się na budowie kanału – to się posypało. W czwartej odsłonie opowieści bohaterowie starają się więc przede wszystkim poskładać w jedno to, co jeszcze nadaje się do naprawienia – reputację, związek, plan do wykonania.

więcej »

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Rzeźnia nr 2
— Dawid Klimczak

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.