EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Wstyd |
Tytuł oryginalny | Shame |
Dystrybutor | Gutek Film |
Data premiery | 24 lutego 2012 |
Reżyseria | Steve McQueen |
Zdjęcia | Sean Bobbitt |
Scenariusz | Abi Morgan |
Obsada | Michael Fassbender, Carey Mulligan, James Badge Dale |
Muzyka | Harry Escott |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | Wielka Brytania |
Czas trwania | 99 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Stosunki post(m)oralne |
EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Wstyd |
Tytuł oryginalny | Shame |
Dystrybutor | Gutek Film |
Data premiery | 24 lutego 2012 |
Reżyseria | Steve McQueen |
Zdjęcia | Sean Bobbitt |
Scenariusz | Abi Morgan |
Obsada | Michael Fassbender, Carey Mulligan, James Badge Dale |
Muzyka | Harry Escott |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | Wielka Brytania |
Czas trwania | 99 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
"Skąd ludzie biorą taką nowomowę?" --- stąd: "Steve McQueen wyrasta na wiernego ucznia Derridy i Barthesa".
Czepiacie się stylu, ale moim skromnym zdaniem recenzyja jest wyjątkowo profesjonalnie i ciekawie napisana.
Z wnioskami nie do końca się zgadzam, ale takie rozbebeszenie filmu - pierwsza klasa..
Ale wówczas musiałaby być to postrecenzja postfilmu. Najlepiej pre-postfactum ;)
Uwaga interpretacyjna: nie odniosłem wrażenia, by wiadomości odtwarzane z automatycznej sekretarki w pierwszej części filmu zostały nagrane przez siostrę bohatera. Wydaje mi się, że to raczej głos jego byłej kochanki. Dlatego też później podsłuchana rozmowa telefonicza Sissy i jej relacja z szefem Brandona tak mu doskwierają: dają mu wgląd w jego własne wyczyny, tyle że z perspektywy drugiej strony.
Fatalna recenzja. Nieproporcjonalnie wiele miejsca jest poświęcone opisowi fabuły, zdania są konstruowane w sposób urągający elementarnym zasadom dobrego stylistycznego wychowania (tj. "popiszę się, że potrafię zrobić językiem taki patos, że hej"),całość wypada okropnie nudno i pretensjonalnie. Oby jak najmniej tak złych tekstów i krytyków.
Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.
więcej »W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.
więcej »Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Bezwstydny
— Piotr Sarota
New York, New York co za piekielne miasto
— Paulina Jastrzębska
Niedosyt
— Tomasz Markiewka
Esensja ogląda: Marzec 2014 (1)
— Miłosz Cybowski, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Luty 2014
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz
Człowiek - persona non grata
— Gabriel Krawczyk
Teatr mój widzę ogromny
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Kujawski swing
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Wszystko będzie dobrze?
— Karolina Ćwiek-Rogalska
O Dannym Collinsie to piosenka
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Mafia w rytmie disco
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Czy chrzcić Marsjan?
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Dokąd oczy poniosą, a scenariusz pozwoli
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Tabula rasa
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Porażki i sukcesy 2014
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Jarosław Robak, Grzegorz Fortuna, Jacek Walewski, Konrad Wągrowski, Krystian Fred, Kamil Witek, Miłosz Cybowski, Adam Kordaś
Truskawki zamiast armat!
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Autorka wydaje się lubić przedrostek "post-" i wstawia go bez ładu i składu, łącznie z idiotycznie brzmiącym tytułem recenzji... Postmoralny? Postoralny? Wreszcie postnowoczesny? WTF? Skąd ludzie biorą taką nowomowę?