Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Elena Trapé
‹Berlin, Barcelona›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBerlin, Barcelona
Tytuł oryginalnyLes distàncies
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery5 kwietnia 2019
ReżyseriaElena Trapé
ZdjęciaJulián Elizalde
Scenariusz
ObsadaAlexandra Jiménez, Miki Esparbé, Isak Férriz, Bruno Sevilla, Maria Ribera
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiHiszpania
Czas trwania99 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Czas nie stoi w miejscu
[Elena Trapé „Berlin, Barcelona” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Kameralny „Berlin, Barcelona” to dość krytyczny obraz pokolenia obecnych hiszpańskich trzydziestolatków, którzy z jednej strony zmagają się z trudnościami ekonomicznymi, z drugiej w większości przypadków nie są zdolni do stworzenia stabilnych związków.

Marcin Mroziuk

Czas nie stoi w miejscu
[Elena Trapé „Berlin, Barcelona” - recenzja]

Kameralny „Berlin, Barcelona” to dość krytyczny obraz pokolenia obecnych hiszpańskich trzydziestolatków, którzy z jednej strony zmagają się z trudnościami ekonomicznymi, z drugiej w większości przypadków nie są zdolni do stworzenia stabilnych związków.

Elena Trapé
‹Berlin, Barcelona›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBerlin, Barcelona
Tytuł oryginalnyLes distàncies
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery5 kwietnia 2019
ReżyseriaElena Trapé
ZdjęciaJulián Elizalde
Scenariusz
ObsadaAlexandra Jiménez, Miki Esparbé, Isak Férriz, Bruno Sevilla, Maria Ribera
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiHiszpania
Czas trwania99 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Kiedy na początku filmu Eleny Trapé obserwujemy grupkę przyjaciół z Barcelony, którzy postanowili złożyć niezapowiedzianą wizytę mieszkającemu w Berlinie Comasowi (Miki Esparbé), nic jeszcze nie zapowiada, że wkrótce ich dobry humor zupełnie się ulotni. Nie trzeba jednak długo czekać, abyśmy się przekonali, że gospodarzowi raczej nie przypadła do gustu ta niespodzianka i w sumie nie ma on ochoty zdradzać gościom, jak naprawdę wygląda jego życie w niemieckiej stolicy.
Dla widzów coraz bardziej jasne się staje też, że chociaż w czasach studenckich Olivia (Alexandra Jiménez), Guille (Isak Férriz), Eloi (Bruno Sevilla) i Comas byli ze sobą bardzo zżyci, to teraz łączące ich więzi wyraźnie się rozluźniły i wspólnie spędzony weekend tego z pewnością nie zmieni. W dodatku okazuje się, że każde z nich zmaga się z własnymi problemami, a wypad do Berlina miał być próbą krótkotrwałej ucieczki od nich bądź szukania nowych rozwiązań na przyszłość.
I tak traktujący wszystkich dość protekcjonalnie Guille sam niekoniecznie nadaje na tych samych falach ze swoją partnerką Anną (Maria Ribera), która w miarę rozwoju wydarzeń odnosi się z rosnącą dezaprobatą do jego zachowania w gronie dawnych przyjaciół. Pytanie brzmi zaś, czy Guille rzeczywiście jest takim mało empatycznym egocentrykiem, czy to tylko maska, pod którą kryje się coś innego.
Z kolei Eloi to wręcz życiowy rozbitek – ma kiepską pracę, wiecznie cierpi na brak gotówki, a po stracie mieszkania i dziewczyny musiał wprowadzić się z powrotem do rodziców. Oczywiście za wszystko może obarczać winą kiepską światową koniunkturę, ale jego sytuacji zdecydowanie nie poprawia topienie smutków w alkoholu.
Najbardziej zagadkową postacią jest zaś bez wątpienia Olivia. To właśnie wcielająca się w tę rolę Alexandra Jiménez w dużej mierze zawłaszcza cały film dla siebie – dzieje się tak trochę też na zasadzie kontrastu jej nasyconej emocjami gry aktorskiej ze stonowanym stylem, dzięki któremu Miki Esparbé oddaje na ekranie w pełni enigmatyczność Comasa. Zresztą od początku widzów nurtuje pytanie, czemu kobieta w siódmym miesiącu ciąży zdecydowała się na tak męczącą podróż i to w dodatku bez swego partnera. Postępowanie Olivii może zaś skłaniać nas do snucia rozmaitych domysłów tym bardziej z tego powodu, że dowiadujemy się, iż dawniej łączyło ją z Comasem coś więcej niż przyjaźń. A sytuacja robi się jeszcze bardziej skomplikowana, kiedy w jego mieszkaniu pojawia młoda Marion (Saskia Rosendahl), która ma właśnie zabrać stamtąd swoje rzeczy…
Nie da się ukryć, że po skończonym seansie wiele pytań widzów dotyczących bohaterów filmu pozostaje bez odpowiedzi. Z pewnością jednak właśnie taki był zamysł twórców, gdyż otwarte zakończenie pozwala uwypuklić niejasną przyszłość sportretowanej tutaj grupki trzydziestolatków, a także ma szansę sprowokować nas do własnych przemyśleń.
koniec
2 kwietnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
Sebastian Chosiński

1 V 2024

W trzecim odcinku tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bensiona Kimiagarowa doszło do fabularnego przesilenia. Wszystko, co mogło posypać się na budowie kanału – to się posypało. W czwartej odsłonie opowieści bohaterowie starają się więc przede wszystkim poskładać w jedno to, co jeszcze nadaje się do naprawienia – reputację, związek, plan do wykonania.

więcej »

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.