Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Camille Vidal-Naquet
‹Sauvage›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSauvage
Dystrybutor Tongariro
Data premiery31 maja 2019
ReżyseriaCamille Vidal-Naquet
ZdjęciaJacques Girault
Scenariusz
ObsadaFélix Maritaud, Eric Bernard, Nicolas Dibla, Philippe Ohrel, Pavle Dragas, Mehdi Boudina, Azir Mustafic, Hassim Mohamed Saleh
MuzykaRomain Trouillet
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania99 min
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

I męskie dziwki mogą marzyć o miłości
[Camille Vidal-Naquet „Sauvage” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wybory, których dokonuje główny bohater „Sauvage”, trudno widzom zrozumieć, a tym bardziej nie są ich w stanie zaakceptować. Nie zmienia to faktu, że choć filmowi Camille Vidal-Naqueta daleko do ideału, to z pewnością jest to dzieło zasługujące na uwagę.

Marcin Mroziuk

I męskie dziwki mogą marzyć o miłości
[Camille Vidal-Naquet „Sauvage” - recenzja]

Wybory, których dokonuje główny bohater „Sauvage”, trudno widzom zrozumieć, a tym bardziej nie są ich w stanie zaakceptować. Nie zmienia to faktu, że choć filmowi Camille Vidal-Naqueta daleko do ideału, to z pewnością jest to dzieło zasługujące na uwagę.

Camille Vidal-Naquet
‹Sauvage›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSauvage
Dystrybutor Tongariro
Data premiery31 maja 2019
ReżyseriaCamille Vidal-Naquet
ZdjęciaJacques Girault
Scenariusz
ObsadaFélix Maritaud, Eric Bernard, Nicolas Dibla, Philippe Ohrel, Pavle Dragas, Mehdi Boudina, Azir Mustafic, Hassim Mohamed Saleh
MuzykaRomain Trouillet
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania99 min
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Na ekranie obserwujemy brutalną codzienność Léo (w tej roli przekonująco naturalistyczny Félix Maritaud), który zarabia jako homoseksualna męska prostytutka, a mieszka – dosłownie – na ulicy. Niejednokrotnie widzimy go bowiem, jak budzi się na bruku, kradnie owoce z ulicznego straganu, a do obmycia się wykorzystuje wodę z kałuży.
Jego zachowanie w trakcie spotkań z klientami okazuje się równie zaskakujące – z jednej strony bez wahania spełnia zarówno ich niegroźne fantazje (np. zabawa w lekarza), jak i godzi się na sadystyczno-masochistyczne „numery”, a z drugiej potrafi troskliwie potraktować starszego mężczyznę, który w gruncie rzeczy szuka odrobiny ciepła po śmierci żony.
Z jeszcze większym zadziwieniem odkrywamy, że Léo jest zakochany w Ahdzie (równie udana kreacja Erica Bernarda), trudniącym się tym samym co on zajęciem. Niestety uczucie to jest nieodwzajemnione, a chociaż Ahd niejednokrotnie ratuje skórę kumplowi, to kiedy mu się nadarza okazja na lepsze życie na koszt bogatego „sponsora”, nie ma zamiaru zawracać sobie dłużej głowy problemami Léo. Ten z kolei najwyraźniej nie potrafi zapomnieć o ukochanym, ale jednocześnie kompletnie nie odczuwa potrzeby rezygnacji ze swego obecnego trybu życia. Wydaje się, że to nie jest tak, że zaczął sprzedawać swoje ciało z konieczności, a wręcz przeciwnie – to jego dobrowolny wybór, dzięki któremu czuje się naprawdę wolny! I dla Léo najwyraźniej nie ma kompletnie znaczenia, że w ten sposób staje się społecznym wyrzutkiem…
Abstrahując nawet od tego, że dla wielu widzów główny bohater „Sauvage” może być postacią irytującą i nie zasługującą nawet na odrobinę współczucia czy zrozumienia (w końcu sam sobie zafundował taki los!), to nie da się też ukryć, że zdecydowanie nie jest to film dla każdego, choćby z powodu dość ostrych scen homoseksualnego seksu. Szkoda tylko, że to naturalistyczne podejście do ukazania realiów „pracy” męskich prostytutek niekoniecznie przełożyło się na większą moc oddziaływania filmu Camille Vidal-Naqueta – szczególnie jeśli porównamy „Sauvage” z poruszającym podobną tematykę znakomitym „Nie całuję” André Téchiné.
koniec
3 czerwca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
Sebastian Chosiński

1 V 2024

W trzecim odcinku tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bensiona Kimiagarowa doszło do fabularnego przesilenia. Wszystko, co mogło posypać się na budowie kanału – to się posypało. W czwartej odsłonie opowieści bohaterowie starają się więc przede wszystkim poskładać w jedno to, co jeszcze nadaje się do naprawienia – reputację, związek, plan do wykonania.

więcej »

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.