Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Chris Addison
‹Oszustki›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOszustki
Tytuł oryginalnyThe Hustle
Dystrybutor Forum Film
Data premiery21 czerwca 2019
ReżyseriaChris Addison
ZdjęciaMichael Coulter
Scenariusz
ObsadaTimothy Simons, Douggie McMeekin, Ashley McGuire, Casper Christensen, Eloise Lovell Anderson, Philip Desmeules, Ingrid Oliver, Jarreau Antoine
MuzykaAnne Dudley
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania93 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Oszukani
[Chris Addison „Oszustki” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Od przybytku podobno głowa nie boli, lecz w przypadku „Oszustek” liczba użytych schematów i zgranych chwytów wywołuje poczucie przynajmniej poważnej niestrawności.

Kamil Witek

Oszukani
[Chris Addison „Oszustki” - recenzja]

Od przybytku podobno głowa nie boli, lecz w przypadku „Oszustek” liczba użytych schematów i zgranych chwytów wywołuje poczucie przynajmniej poważnej niestrawności.

Chris Addison
‹Oszustki›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOszustki
Tytuł oryginalnyThe Hustle
Dystrybutor Forum Film
Data premiery21 czerwca 2019
ReżyseriaChris Addison
ZdjęciaMichael Coulter
Scenariusz
ObsadaTimothy Simons, Douggie McMeekin, Ashley McGuire, Casper Christensen, Eloise Lovell Anderson, Philip Desmeules, Ingrid Oliver, Jarreau Antoine
MuzykaAnne Dudley
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania93 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W gruncie rzeczy film debiutującego Chrisa Addisona jest przekalkowaną wielokrotnie komediową jazdą obowiązkową. Żarty z przesadnej tuszy – zaliczone. Dowcipasy przy użyciu fekaliów – odhaczone. Zestawienie bohaterek na zasadzie totalnego przeciwieństwa – od pierwszych do ostatnich stron scenariusza. Wszystko to uwikłane w intrygę, bardziej przejrzystą od tafli morza na Lazurowym wybrzeżu.
Historia kręci się tu wokół rywalizacji dwóch zawodowych oszustek: pozującej na brytyjską arystokratkę Josephine(Anne Hathaway) z niewyszukaną i odpychającą Penny(Rebel Wilson). Choć dzielą je kilometry w doborze metod, przyświeca im ten sam cel – naciągnąć mężczyzn, którzy w szowinistycznym zafiksowaniu opuszczają swą gardę bezpieczeństwa. W końcu mało który z nich dopuszcza do siebie myśl, że kobieta może ich w jakikolwiek przechytrzyć.
Przy tak miałkiej podstawie trudno winić Rebel Wilson, że gra na komediowym autopilocie. Puszysta, choć o poczciwym charakterze będzie tu przeciwwagą do zimnej i wyrachowanej, lecz dostojnej Hathaway. Niestety „Oszustki” ostatecznie dowodzą, że luźniejszy gatunek to nie jej naturalne środowisko, a ograniczone vis comica nie dźwiga wytartych do białości dowcipów. W komedii tak niskich lotów wszelkie jej próby wyciśnięcia z roli cokolwiek ponad stan ogląda się jak perypetie postaci, która przypadkowo trafiła nie do swojej bajki. W teorii bowiem Hathaway ma nawet w „Oszustkach” coś do zagrania, bo jak na zawodową hochsztaplerkę przystało, podczas przestępczego procederu przybiera całą gamę różnorakich wcieleń. Niezależnie jednak czy jest zagubioną uwodzicielką, fałszywą arystokratką, czy posągową femme fatale, jej przeszarżowane wykonania są niczym zajęcia kółka teatralnego z epatowania nadekspresją.
Nie dziwi zatem, że „Oszustki” nie potrafią obronić się na większości płaszczyzn kina rozrywkowego. Nie zadowolą bowiem ani sympatyków zniuansowanych komedii, nie trafą także do niedzielnych widzów o niewysublimowanych gustach. Dlatego, nawet jeśli to i nachalne i prostolinijne skojarzenie, nie sposób po filmie nie mieć wrażenia, iż do listy osób, których głównym bohaterkom udało się naciągnąć, spokojnie można dopisać także i widzów.
koniec
21 czerwca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
Sebastian Chosiński

1 V 2024

W trzecim odcinku tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bensiona Kimiagarowa doszło do fabularnego przesilenia. Wszystko, co mogło posypać się na budowie kanału – to się posypało. W czwartej odsłonie opowieści bohaterowie starają się więc przede wszystkim poskładać w jedno to, co jeszcze nadaje się do naprawienia – reputację, związek, plan do wykonania.

więcej »

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.