Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Pierre Salvadori
‹Miłość. Nie przeszkadzać!›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMiłość. Nie przeszkadzać!
Tytuł oryginalnyHors de prix
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery14 lutego 2007
ReżyseriaPierre Salvadori
ZdjęciaGilles Henry
Scenariusz
ObsadaGad Elmaleh, Audrey Tautou, Vernon Dobtcheff
MuzykaCamille Bazbaz
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania104 min
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Brylancik. Tylko jeden.
[Pierre Salvadori „Miłość. Nie przeszkadzać!” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Może dwa: naturalny i czarujący Gad Elmaleh oraz francuski glamour. Poza tym „Miłość. Nie przeszkadzać!” jest zwyczajną komedią romantyczną zapewniającą przewidywalną rozrywkę na jeden raz.

Ewa Drab

Brylancik. Tylko jeden.
[Pierre Salvadori „Miłość. Nie przeszkadzać!” - recenzja]

Może dwa: naturalny i czarujący Gad Elmaleh oraz francuski glamour. Poza tym „Miłość. Nie przeszkadzać!” jest zwyczajną komedią romantyczną zapewniającą przewidywalną rozrywkę na jeden raz.

Pierre Salvadori
‹Miłość. Nie przeszkadzać!›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMiłość. Nie przeszkadzać!
Tytuł oryginalnyHors de prix
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery14 lutego 2007
ReżyseriaPierre Salvadori
ZdjęciaGilles Henry
Scenariusz
ObsadaGad Elmaleh, Audrey Tautou, Vernon Dobtcheff
MuzykaCamille Bazbaz
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania104 min
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Trochę zabawnych dialogów, odrobina uśmiechu i dużo luksusu, w którym pławią się bohaterowie – w ten sposób można opisać film Pierre’a Salvadoriego. Na uwagę zasługuje też sam pomysł, który nie jest dokładnym powielaniem znanych schematów, a szukaniem czegoś nowego. Ona jest utrzymanką podstarzałych bogaczy, on – skromnym kelnerem, ale oboje skończą po tej samej stronie barykady, wykorzystując swój wdzięk do oskubania naiwniaków z fortuny. Niestety, kiedy zawodowa uwodzicielka Irène, szukająca kolejnej ofiary, myli biednego Jeana z następnym milionerem do złowienia, trudno uwierzyć, że dziewczyna zmieni nagle upodobania i zadurzy się w skromnym poczciwcu. Wiadomo jednak, że jest to cel, do którego muszą dobrnąć nie tylko bohaterowie, ale także widzowie. Droga do koniecznego happy endu będzie niewątpliwie wyboista dla tych pierwszych, natomiast prosta i przyjemna dla drugich. Bo też w tle głównej intrygi możemy podziwiać ładne plenery, wykwintne restauracje i pięciogwiazdkowe hotele. Ponadto lekkość, z jaką Salvadori przedstawia rozgrywkę Irène i Jeana, ujmuje i nadaje filmowi kształt nieskomplikowanej, choć sympatycznej komedii. Szkoda, że równie pozytywnie nie można wypowiedzieć się na temat scenariusza.
Rozwleczona akcja oraz niemrawo rozwijający się związek głównych bohaterów mocno odstrasza od dalszego oglądania. Trudno także zgadnąć motywy postaci. Co powoduje, że prosty Jean i ładna, choć przebiegła i odrobinę antypatyczna materialistka Irène łączą swoje siły? Jak to możliwe, że tylko dla niej były kelner zaczyna bawić się w tę samą grę – czerpania korzyści z uwodzenia? Jednak mętne motywacje mogłyby zniknąć w cieniu ciętych dialogów i komedii pomyłek, o którą podobny materiał aż się prosił. Tymczasem romansowe przepychanki nabierają rumieńców dopiero pod koniec, kiedy bohaterowie zaczynają współpracować. Razem od razu stają się sympatyczniejsi, a i chętniej się im kibicuje.
Mimo wszystko w filmie Salvadoriego jest kilka udanych scen oraz chwytliwych, trafnych ripost ratujących film przed upadkiem. Rozbawienie budzi Jean jako pracownik room service, kiedy dzwoni do nowego „narzeczonego” Irène z ofertą dla starszych mieszkańców hotelu lub podczas lekcji zniewalającego spojrzenia. Żal, że takich zabawnych scen w filmie nie ma więcej.
„Miłość. Nie przeszkadzać” na pewno bardziej angażowałoby w pojedynek bohaterów, gdyby istniała większa chemia między Audrey Tautou i Gadem Elmalehem. A tak, mimo dobrej gry obojga, mała iskierka, jaka tli się między nimi, nie wystarcza na wywindowanie filmu na wyższy poziom romantycznej rozrywki. A szkoda, bo francuski czar jak zawsze działa, nawet po seansie.
koniec
14 marca 2007

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Szybciej. Głośniej. Więcej zębów
— Ewa Drab

Samochody (nie) latają
— Ewa Drab

Kreacja automatyczna
— Ewa Drab

PR rządzi światem
— Ewa Drab

(I)grać i (wy)grać z czasem
— Ewa Drab

Llewyn Davis jest palantem
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna

Wszyscy jesteśmy oszustami
— Ewa Drab

Rzut kośćmi i sekrety Freuda
— Ewa Drab

Kto się boi Vina Diesla?
— Ewa Drab

Duch z piwnicy
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.