Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Dominic Sena
‹Kod dostępu›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKod dostępu
Tytuł oryginalnySwordfish
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery30 listopada 2001
ReżyseriaDominic Sena
ZdjęciaPaul Cameron
Scenariusz
ObsadaHalle Berry, Sam Shepard, Hugh Jackman, John Travolta, Don Cheadle, Vinnie Jones
MuzykaChristopher Young, Paul Oakenfold
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania99 min
WWW
Gatunekakcja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Pieskie zakończenie
[Dominic Sena „Kod dostępu” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Odnoszę wrażenie, że na którymś etapie szlifowania scenariusza zabrakło jego autorowi zwyczajnej twórczej weny, bo film traci swój fabularny rozmach gdzieś po trzydziestu minutach i potem już bazuje głównie na skrajnościach i bardzo przewidywalnych zagraniach.

Artur Długosz

Pieskie zakończenie
[Dominic Sena „Kod dostępu” - recenzja]

Odnoszę wrażenie, że na którymś etapie szlifowania scenariusza zabrakło jego autorowi zwyczajnej twórczej weny, bo film traci swój fabularny rozmach gdzieś po trzydziestu minutach i potem już bazuje głównie na skrajnościach i bardzo przewidywalnych zagraniach.

Dominic Sena
‹Kod dostępu›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKod dostępu
Tytuł oryginalnySwordfish
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery30 listopada 2001
ReżyseriaDominic Sena
ZdjęciaPaul Cameron
Scenariusz
ObsadaHalle Berry, Sam Shepard, Hugh Jackman, John Travolta, Don Cheadle, Vinnie Jones
MuzykaChristopher Young, Paul Oakenfold
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania99 min
WWW
Gatunekakcja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Otwierająca scena zapowiada film co najmniej oryginalny. Doskonały monolog w wykonaniu Travolty to parę minut naprawdę dobrej zabawy. Kiedy zaraz później okazuje się, że twórcy filmu postanowili opowiedzieć go przy zastosowaniu tak wyrafinowanej metody jaką jest retrospekcja, moje zaciekawienie jeszcze wzrosło. Podziw wzbudziła efektownie nakręcona scena pierwszej eksplozji, poniekąd nawiązująca do początkowej sceny z "Matrixa", z Trinity rozprawiającą się z policjantami. Do gustu przypadła mi też od razu oprawa muzyczna. W sumie, pomyślałem sobie po paru minutach seansu, najwyższa pora, żeby coś spieprzyć. No i wykrakałem. Dalej jest już bez niespodzianek.
"Kod dostępu" to historia cybernetycznego włamania do sejfu, gdzie zapomniane leżą grube miliony dolarów. Operacją kieruje Gabriel Shear (Travolta) wynajmujący przy pomocy atrakcyjnej Ginger (Berry) spalonego hackera Stanleya Jobsona (Jackman), który po włamaniu do sieci FBI ma zakaz zbliżania się do komputerów. Przynętą mają być dla niego duże pieniądze za wykonanie roboty, które pozwolą mu odzyskać na drodze prawnej tytuł do opieki nad ukochaną córką. Jobson podejmuje się zadania, ale już w trakcie jego wykonywania, okazuje się, że cała akcja to coś więcej niż włamanie do komputerowych systemów zabezpieczenia kont banku.
Odnoszę wrażenie, że na którymś etapie szlifowania scenariusza zabrakło jego autorowi zwyczajnej twórczej weny, bo film traci swój fabularny rozmach gdzieś po trzydziestu minutach i potem już bazuje głównie na skrajnościach i bardzo przewidywalnych zagraniach. Coś jakby autorzy dali sobie spokój z ciężką pracą umysłową owocującą ciekawymi koncepcjami fabularnymi, cieszącymi intelekt widza, a skoncentrowali się na wizualnej części filmu, tworząc wprawdzie widowisko całkiem niezłe, ale niestety pozbawione wciągającej akcji. Do końca filmu coś tam wciąż przyciąga wzrok widza na ekranie, ale to już tylko oprawa widowiska, efektowne ujęcia, kaskaderskie wyczyny, eksplozje. Wszystko kończy się zaś jakoś miałko, bez zakoczenia. Oczywiśćie koncówkę zaplanowano zapewne z zamiarem zaskoczenia, ale podano ją niestety nieudolnie.
koniec
1 lutego 2002

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
Sebastian Chosiński

1 V 2024

W trzecim odcinku tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bensiona Kimiagarowa doszło do fabularnego przesilenia. Wszystko, co mogło posypać się na budowie kanału – to się posypało. W czwartej odsłonie opowieści bohaterowie starają się więc przede wszystkim poskładać w jedno to, co jeszcze nadaje się do naprawienia – reputację, związek, plan do wykonania.

więcej »

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Średniowiecze, choć w XXI wieku
— Artur Zaborski

Tegoż autora

Zasłużyć na pamięć
— Artur Długosz

Tylko we dwoje
— Artur Długosz

Dokąd jedzie ten tramwaj?
— Artur Długosz

A na imię ma Josephine
— Artur Długosz

Cicho sza
— Artur Długosz

Dekoltem i szpadą
— Artur Długosz

Co łączy entropię i plamkę ślepą
— Artur Długosz

Gra Roku 2004
— Artur Długosz

Zabić Hitlera!
— Artur Długosz

Conan, nie Conan?
— Artur Długosz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.