EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Nemezis |
Data produkcji | luty 2011 |
Autor | Andrzej Stój |
Wydawca | Gramel |
Dystrybutor | Kuźnia Gier |
Cykl | Savage Worlds Edycja Polska |
Info | 208s. |
Cena | 59,— |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Rozczarowań czar |
EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Nemezis |
Data produkcji | luty 2011 |
Autor | Andrzej Stój |
Wydawca | Gramel |
Dystrybutor | Kuźnia Gier |
Cykl | Savage Worlds Edycja Polska |
Info | 208s. |
Cena | 59,— |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
BTW - widziales EF na mechanice SW? Bo ja nie. Wiesz, czepianie sie pewnych zasad systemu, wiedzac, ze takie SA i MUSZA byc (wazne sa powiekszenia, bo nie umiem pogrubic), jest lekko... dziwne.
@Miłosz
Pożeracz nie przemierza próżni tak szybko jakby chciał, a układy oddalone są od siebie o odległości znacznie przekraczające jego "prędkość podróży".
Atak w układzie Eclipse na planetę Cor ma konkretną przyczynę - piramida. Dlatego siły Hordy skupiają się na Cor zamiast rozleźć się po całym układzie. Ponieważ ludzie odpierają póki co ataki Hordy to mamy sytuację patową. Plus - co się odwlecze to nie uciecze.
Szlachta - jest nie TYLKO na jednej planecie. Akurat w układzie Eclipse skupia się na jednej, ale nie oznacza to, że występuje TYLKO w Eclipse.
Gra cyborgami jest odradzana z prostego powodu - przeczytaj opis cyborga i pomyśl jak miałbyś czymś takim grać.
@Enc, ja naprawdę nie mam nic przeciwko space-operze. W Nemezis po prostu brak tego 'czegoś', co wyróżnia systemy średniej jakości od systemów dobrych i bardzo dobrych. A Twoje wyjaśnienie brzmi rozsądnie. Tylko że znów: przedstawienie tego konkretnie i dobitnie w podręczniku (vide dlaczego Symbionci z GS-ów nie opanowali Stygmatu i innych planet) z pewnością pozwoliłoby uniknąć niejasności. Bo z opisu wcale nie wynika, by Wielcy Źli mieli jakiś zakrojony na szeroką skalę plan.
@Ramel, nie rozumiem, dlaczego zasady dotyczące cyborgizacji MUSZĄ takie być. Dlatego, by uniknąć munchkinizmu w SW? No proszę Cię - kto będzie chciał mieć munchkina i tak go zrobi. Więcej zaufania do grających.
@de99ial, skoro Pożeracz zdołał pożreć całkiem sporo światów w ciągu ostatnich lat historii Nemezis, to jego prędkość nie jest taka wolna. Szlachta, jak już pisałem, nawet jeśli istnieje, pozbawiona jest konkretnego tła, które by jej funkcjonowanie w kapitalistycznym systemie pełnym wielkich korporacji uzasadniało.
Przeczytałem opis cyborga i wyobrażam sobie grę kimś takim. Bo dlaczego nie? W odpowiednim tle fabularnym stworzonym przez MG i odpwiednimi współgraczami jest to jak najbardziej możliwe i do przyjęcia.
@Miłosz:
Nie będę się spierał na temat Twoich odczuć z lektury podręcznika - część rzeczy na pewno dało się napisać lepiej, skoro Ty odebrałeś je inaczej, niż ja zakładałem, że będą zrozumiane. Skomentuję tylko kilka rzeczy, które IMO jednak nie doczytałeś:
Uwaga, SPOILERY!
Pożeracz Światów - w podręczniku jest mowa o tysiącach światów zniszczonych przez Hordę, nie przez samego Pożeracza. Umieściłem tam nawet informację o tym, że nie jest w stanie przemieszczać się szybciej, niż 1ly/dobę, więc aż taki wszechmocny, by zdmuchnąć Eclipse, kiedy mu się zamarzy, to on nie jest.
Cyborgi - mogliśmy je wrzucić do podręcznika, ale nic za darmo, z gumy Nemezis niestety nie jest. Uznaliśmy, że lepiej będzie opisać je fabularnie i ew. wrzucić w jakimś PDF albo dodatku (jeśli takie powstaną), niż rezygnować np. ze statków kosmicznych. Jestem bardzo dumny ze swoich okrętów klasztornych, ale IMO są ważniejsze rzeczy do opisania - np. sam układ Eclipse.
Na koniec mała uwaga. Świat Nemezis został celowo przedstawiony w taki sposób, by MG mógł samodzielnie interpretować niektóre fakty. Przy tworzeniu podstaw settingu poczyniłem pewne założenia, których potem celowo nie ujawniłem - lubię gry, w których nie wszystko jest ustalone na sztywno i MG może co nieco zmienić. W swoim czasie pewnie przedstawimy fragmenty drugiego dna, więc niektóre fakty, które Tobie wydają się nielogiczne, nabiorą znaczenia. Rozumiem jednak, jeśli krytykujesz to, że całość nie została wyłożona od razu - ale to kwestia gustu, więc nie ma o czym dyskutować.
@Miłosz
O Pożeraczu napisał Enc.
Co do cyborgów - jeśli MG ma chęć stworzenia odpowiedniego tła fabularnego dla scenariusza/kampanii dla cyborgów to ma narzędzia aby cyborgi do gry wprowadzić. Na listach cybertechniki masz opis konwersji do różnych typów - innymi słowy mechanika daje narzędzia. Jeśli chcesz możesz z nich skorzystać. To decyzja MG i Graczy - bo system, nawet jeśli odradza, wcale nie zabrania.
One important word - balance. I prosze Cie tez - nie mow mi, jak tworzyc mechanike SW.
„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.
więcej »„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.
więcej »„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Zanim zaczniesz pisać setting – przeczytaj!
— Stanisław Krawczyk
Przygody z literaturą
— Miłosz Cybowski
Dylematy samoświadomości
— Miłosz Cybowski
Tysiąc lat później
— Miłosz Cybowski
Europa da się lubić
— Miłosz Cybowski
Zimnowojenne kompleksy i wojskowa utopia
— Miłosz Cybowski
Powrót na „Discovery”
— Miłosz Cybowski
Odyseja kosmiczna 2001: Pisarz i Reżyser
— Miłosz Cybowski
Mniej, ale więcej
— Miłosz Cybowski
Jak drzewiej o erpegach rozprawiano
— Miłosz Cybowski
Wojenna matematyka
— Miłosz Cybowski
Zmiana ciala jest tez dosc utrudniona. Ba, praktycznie niemozliwa. Prog cyborgizacji to cos takiego, zeby nie biegaly bandy munchkinow. Bo trudniej im trafic na EF, niz na SW.