Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

John Cassaday, Joss Whedon
‹Astonishing X-Men #1: Astonishing X-Men #1›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAstonishing X-Men #1
Scenariusz
Data wydania19 września 2018
RysunkiJohn Cassaday
PrzekładTomasz Sidorkiewicz
KolorLaura Martin
Wydawca Mucha Comics
CyklAstonishing X-Men, X-men
ISBN978-83-65938-24-4
Format304s. 190x280 mm
Cena99,00
Gatuneksuperhero
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Niekoniecznie jasno pisane: Zawsze będą nas nienawidzić

Esensja.pl
Esensja.pl
1 2 »
Mutanci, czyli społeczne wyrzutki wprowadzone masowo do uniwersum Marvela w latach sześćdziesiątych przez Stana Lee, szybko stały się jednymi z jego najciekawszych i najpopularniejszych bohaterów. Przeczytajmy jeden z najlepszych rozdziałów w ich dziejach z dwudziestego pierwszego wieku.

Marcin Knyszyński

Niekoniecznie jasno pisane: Zawsze będą nas nienawidzić

Mutanci, czyli społeczne wyrzutki wprowadzone masowo do uniwersum Marvela w latach sześćdziesiątych przez Stana Lee, szybko stały się jednymi z jego najciekawszych i najpopularniejszych bohaterów. Przeczytajmy jeden z najlepszych rozdziałów w ich dziejach z dwudziestego pierwszego wieku.

John Cassaday, Joss Whedon
‹Astonishing X-Men #1: Astonishing X-Men #1›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAstonishing X-Men #1
Scenariusz
Data wydania19 września 2018
RysunkiJohn Cassaday
PrzekładTomasz Sidorkiewicz
KolorLaura Martin
Wydawca Mucha Comics
CyklAstonishing X-Men, X-men
ISBN978-83-65938-24-4
Format304s. 190x280 mm
Cena99,00
Gatuneksuperhero
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„The Astonishing X-Men” jest tytułem, który nosiły już cztery serie komiksów o mutantach. Najstarszą z nich jest słynna, czteroodcinkowa składowa „Ery Apocalypse’a” (cały event wydawany jest właśnie przez Mucha Comics). W roku 1995 osiem serii „X-Men” zostało zastąpionych na cztery miesiące przez zupełnie nowe tytuły – nastała alternatywna rzeczywistość, w której mutanci próbowali zmieść ludzkość z powierzchni Ziemi. „The Astonishing X-Men”, napisane przez Scotta Lobdella, było wówczas jedną z najlepszych serii wspomnianego wydarzenia. Cztery lata później, w ramach „Shattering”, wydano trzyodcinkowy spin-off „X-Men” – oczywiście z przymiotnikiem „Astonishing…” – opowiadający o losach mutantów skonfliktowanych z profesorem X. Trzecia seria rozpoczęła się w lipcu 2004 roku i liczyła sobie aż sześćdziesiąt osiem odcinków. Połowę z nich wydała w Polsce „Mucha” i to właśnie tymi komiksami się dziś zajmiemy. Czwarta, siedemnastoczęściowa seria, pojawiła się w 2017 roku – tym razem na nasz rynek wprowadził Egmont.
Wspomniany już lipiec 2004 roku był miesiącem znaczącym w historii mutantów Marvela. Rozpoczął się nie tylko omawiany dziś tytuł, ale powróciła stara, uznana seria „X-Men”, którą na trzy lata zastąpiła rewolucyjna, znakomita „The New X-Men” autorstwa Granta Morrisona. Szalony Szkot porządnie wstrząsnął światem mutantów i wyciągnął ich z lat dziewięćdziesiątych. Doszło do tak zwanych wtórnych mutacji przemieniających bohaterów w coraz dziwniejsze istoty, Instytut Nauk Wyższych Xaviera zapełnił się niezliczoną ilością adeptów, wyspa Genosha wyparowała wraz z milionami mieszkańców, wróciła Mroczna Phoenix, umarła Jean Grey, gen X okazał się czymś innym, niż wszyscy myśleli a na koniec, jak zwykle, Magneto obrócił w perzynę rezydencję Profesora X. Grant Morrison dokładnie i spójnie wyjaśnił przyczyny istnienia homo superior i uzasadnił, dlaczego ich życie to ciągły konflikt – nie tylko z homo sapiens, ale i ich złymi pobratymcami naznaczonymi „genem X”. Kontynuacja tego runu była już z założenia zadaniem trudnym i wymagającym.

John Cassaday, Joss Whedon
‹Astonishing X-Men #2: Astonishing X-Men #2›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAstonishing X-Men #2
Scenariusz
Data wydania11 marca 2019
RysunkiJohn Cassaday
PrzekładTomasz Sidorkiewicz
KolorLaura Martin
Wydawca Mucha Comics
CyklAstonishing X-Men, X-men
Format344s. 190x280 mm
Cena119,00
Gatuneksuperhero
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Joe Quesada, redaktor naczelny Marvela, już w 2003 roku ogłosił, że „The New X-Men” po Morrisonie obejmie Joss Whedon. Wiadomość zelektryzowała fanów, wszak nieczęsto się zdarza, aby komiksy o superbohaterach pisali scenarzyści seriali telewizyjnych – Whedon odpowiadał za dopiero co zakończony serial „Buffy, postrach wampirów” i był w trakcie prac nad „Firefly”. Whedon odniósł się do propozycji z entuzjazmem, ale uwarunkował jej przyjęcie zatrudnieniem Johna Cassadaya w roli rysownika – amerykański grafik zdobył uznanie czytelników za „Planetary”, nad którym cały czas pracował razem w Warrenem Ellisem. Gdy Morrison zakończył „The New X-Men” szefowie Marvela zmienili trochę plany – run Szalonego Szkota miał być kontynuowany nie jednym, lecz dwoma tytułami. „The New X-Men” przemianowano ponownie na „X-Men”, którym zajął się Chuck Austen – rozpoczęła się nowy, wielki crossover pod tytułem „Day of the Atom”. Joss Whedon i John Cassaday otrzymali z kolei zupełnie nową serię nazwaną „The Astonishing X-Men”. I ten tytuł tak naprawdę miał być bezpośrednią kontynuacją wydarzeń „Nowych X-Men” – nowi autorzy przejęli dokładnie ten skład drużyny mutantów, który pozostawił im Morrison. Obydwie kontynuacje wystartowały w lipcu 2004 roku.
Nowy scenarzysta powziął od razu kilka założeń, które – jak potem wspominał – zasugerował mu Bryan Singer, reżyser dwóch hollywoodzkich blockbusterów o mutantach z początku dwudziestego pierwszego wieku. Nie będziemy się wikłać w wielkie marvelowskie eventy przetaczające się przez wszystkie „zmutowane” serie komiksowe, skupimy się na mieszkańcach rezydencji Profesora X, ich wzajemnych relacjach i problemach, a nie reszcie świata. Ograniczymy też liczbę bohaterów do tych najistotniejszych – w skład drużyny weszli Cyclops (nowy dyrektor Instytutu Nauk Wyższych Xaviera, po odejściu Profesora X), Emma Frost, Hank „Bestia” McCoy i Logan Wolverine. Chodziło o to, aby można było skupić się na każdym z nich i każdy dostał dwoje pięć (albo dziesięć) minut. Do wymienionej czwórki dołącza Kitty Pryde, pseudonim „Shadowcat” – bohaterka majacząca zazwyczaj na drugim planie a u Whedona grająca pierwsze skrzypce przez cały czas trwania runu. Nowy scenarzysta przywrócił do życia Colossusa; wprowadził do drużyny zupełnie nową członkinię – nastoletnią studentkę Instytutu Hisako Ichiki alias „Armor”; stworzył postać Abigail Brand, twardej i bezkompromisowej agentki specjalnej SWORD (marvelowskie SWORD różni się od SHIELD mniej więcej tak jak brytyjskie MI6 od MI5 – jak mówi Brand „agenci SHIELD działają do górnych warstw atmosfery, a my powyżej”) a także wprowadził do gry zupełnie nowych przeciwników, zamiast eksploatować starych.

Kaare Andrews, Simone Bianchi, Clayton Crain, Alan Davis, Warren Ellis, Adi Granov
‹Astonishing X-Men #3: Astonishing X-Men #3›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAstonishing X-Men #3
Scenariusz
Data wydania13 września 2019
RysunkiSimone Bianchi, Kaare Andrews, Clayton Crain, Adi Granov, Alan Davis
PrzekładTomasz Sidorkiewicz
Wydawca Mucha Comics
CyklAstonishing X-Men, X-men
ISBN978-83-65938-59-6
Format312s. 190x280 mm
Cena110,00
Gatuneksuperhero
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Epoka Whedona” to dwadzieścia cztery odcinki, podzielone na cztery sześcioczęściowe fabuły, wydane od lipca 2004 do marca 2008 roku. Trzy pierwsze dzieją się praktycznie w całości w między murami Instytutu – to taki trochę komiksowy „teatr telewizji”. W „Obdarowanych” poznajemy Orda z Breakworld – planety, która, według proroctwa, ma być zniszczona przez mutanta z Ziemi. Ord i jego pobratymcy chcą znaleźć i zabić rzeczonego mutanta zanim będzie za późno. Tymczasem w laboratoriach „Benetech” wynaleziono „lek na mutacje”, czyli specyfik, dzięki któremu każdy mutant będzie mógł podobno wrócić na łono społeczeństwa. X-Men przeczuwają, że te dwie sprawy prawdopodobnie w jakiś sposób się łączą i ruszają do akcji. W „Niebezpiecznych” muszą się za to zmierzyć z zagrożeniem czyhającym na nich w trzewiach samego Instytutu – sztuczna inteligencja zawiadująca salą ćwiczeń zyskuje samoświadomość i postanawia na poważnie podejść do realizacji swego programu, czyli… ataku na mieszkańców rezydencji. „Rozdarci” jest starciem ze starym, „dobrym” przeciwnikiem, choć lekko odmienionym. Oto „Hellfire Club” przypuszcza atak na Instytut – Sebastian Shaw, Cassandra Nova (siostra bliźniaczka Xaviera, stworzona przez Morrisona), Negasonic Teenage Warhead (postać o pseudonimie najdziwniejszym z dziwnych, znana z dwóch filmowych części „Deadpoola”, w których kumplowała się z Colossusem) oraz tajemnicza postać w kapturze, nosząca miano „Perfection”. Jak przystało na doświadczonego filmowca, Whedon zbiera wszystkie wątki w czwartej opowieści – „Niepowstrzymani” mutanci ruszają (trochę wbrew swej woli) na Breakworld, aby raz na zawsze zażegnać niebezpieczeństwo ze strony pobratymców Orda i – być może – wypełnić przepowiednię.
Mucha Comics wydało cały run Whedona już w roku 2008 w czterech albumach. Wznowienia doczekaliśmy się w 2018 i 2019 roku – wyszły dwa wielkie zbiorcze tomy w twardej okładce. Wydawnictwo poszło za ciosem i dostarczyło nam jeszcze tom trzeci, zawierający dalsze przygody X-Men, tym razem autorstwa Warrena Ellisa. Ellis wystartował we wrześniu 2008 roku, sześć miesięcy po Whedonie. W świecie mutantów doszło do tragedii – jedna z najpotężniejszych nosicielek genu X, Scarlett Witch, użyła swoich przerażających mocy, aby zneutralizować ów gen u prawie wszystkich mutantów na Ziemi. Po tak zwanym „Dniu M” gen przetrwał tylko u stu dziewięćdziesięciu ośmiu osobników – między innymi u bohaterów „The Astonishing X-Men”. Scarlett Witch zafundowała mutantom przymusową kurację, jakże inną od tej jeszcze niedawno proponowanej przez laboratoria Benetechu. Colossusa i Kitty Pryde już nie ma w drużynie – na ich miejsce Ellis sprowadził Ororo Munroe alias „Storm”. Ororo jest teraz królową Wakandy i tęskni za superbohaterskim życiem - „ile w końcu można chodzić na zakupy i uprawiać seks?”. W przypadku Warrena Ellisa trudno mówić o kameralnych przygodach – Cyclops i spółka ruszają w świat.
Najpierw muszą rozwikłać zagadkę dwóch frakcji mutantów, które prowadzą ze sobą wojnę. Dziwni są to jednak osobnicy – jedna grupa zdaje się składać z mutantów powstałych w wyniku inżynierii genetycznej, druga natomiast prawdopodobnie pochodzi z jakiegoś innego, równoległego świata. X-Men trafiają na plażę w Indonezji, gdzie składowane są wraki obcych statków komicznych a potem do tajnego obszaru w Chinach – tam dojdzie do finałowej konfrontacji. W drugiej kilkuodcinkowej historii napisanej przez Ellisa, X-Men mierzyć się będą z ożywionymi w niewyjaśniony sposób mutantami, za którymi stoi żądny zemsty na całym świecie geniusz bioinżynierii. Ellis zakończył swój udział w „The Astonishing X-Men” po jedenastu odcinkach, we wrześniu 2010 roku. Na kolejne odcinki (już innego twórcy) przyszło czekać do kwietnia 2011, ale Ellis zdołał napisać jeszcze w międzyczasie pięcioodcinkową serię poboczną o nazwie „Xenogenesis”, której jeszcze w Polsce nie wydano. Znowu bioinżynieria, mutacje, zaawansowana technologia i odrobina science fiction.
1 2 »

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niedzielny krytyk komiksów: Śrubełek? Głowadzik?
Marcin Osuch

28 IV 2024

Każdy smok ma swój słaby punkt ukryty pod którąś z łusek. Tak było ze Smaugiem z „Hobbita”, tak było też ze smokiem z przygód Jonki, Jonka i Kleksa. A że w przypadku tego drugiego chodziło o wentyl do pompki? Na tym polegał urok komiksów Szarloty Pawel.

więcej »

Niekoniecznie jasno pisane: Jedenaście lat Sodomy
Marcin Knyszyński

21 IV 2024

Większość komiksów Alejandro Jodorowsky’ego to całkowita fikcja i niczym nieskrępowana, rozbuchana fantastyka. Tym razem jednak zajmiemy się jednym z jego komiksów historycznych albo może „historycznych” – fabuła czteroczęściowej serii „Borgia” oparta jest bowiem na faktycznych postaciach i wydarzeniach, ale potraktowanych z dość dużą dezynwolturą.

więcej »

Komiksowe Top 10: Marzec 2024
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

17 IV 2024

W 24 zestawieniu najlepiej sprzedających się komiksów, opracowanym we współpracy z księgarnią Centrum Komiksu, czas się cofnął. Na liście znalazły się bowiem całkiem nowe przygody pewnych walecznych wojów z Mirmiłowa i ich smoka… Ale, o dziwo, nie na pierwszym miejscu.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Tegoż twórcy

Sekrety Xaviera
— Andrzej Goryl

Siedemdziesiąt lat minęło
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Akurat dla fanów superhero
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Nadchodzą mroczne czasy
— Marcin Knyszyński

Tysiąc lat w przód, czy trzydzieści w tył?
— Marcin Knyszyński

100% Morrisona w Morrisonie
— Marcin Knyszyński

Witajcie w świecie Fantastycznej Czwórki!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Barbarzyńca hazardu
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Oprawa zdobi fabułę
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Jesteśmy trójwymiarowym efektem ubocznym dwuwymiarowego wszechświata
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Tegoż autora

Beznadziejna piątka
— Marcin Knyszyński

Oto koniec znanego nam świata
— Marcin Knyszyński

Po komiks marsz: Kwiecień 2024
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch

Miecze i sandały
— Marcin Knyszyński

Z rodzynkami, czy bez?
— Marcin Knyszyński

Hola, hola, panie Straczynski!
— Marcin Knyszyński

Żadna dziura nie jest dość głęboka
— Marcin Knyszyński

Uczta ekstremalna
— Marcin Knyszyński

Straczynski Odnowiciel
— Marcin Knyszyński

Cztery wywiady, coś tam pomiędzy i pogrzeb
— Marcin Knyszyński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.