Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Milo Manara
‹Jutro apokalipsa›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułJutro apokalipsa
Scenariusz
Data wydania8 lutego 2022
RysunkiMilo Manara
Wydawca Scream Comics
ISBN9788367161015
Format104s. 240x320 mm
Cena89,99
Gatunekerotyka, fikcja
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Rządy tłumu tępych idiotów
[Milo Manara „Jutro apokalipsa” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Jutro apokalipsa” to album zawierający dwie krótkie historie niosące ze sobą wyraziste przesłanie oraz sporą dawkę krytyki społecznej. W obu rzecz jasna głównymi bohaterkami są kobiety, które zostają – trochę wbrew sobie – wciągnięte w wir niebezpiecznych zdarzeń.

Paweł Ciołkiewicz

Rządy tłumu tępych idiotów
[Milo Manara „Jutro apokalipsa” - recenzja]

„Jutro apokalipsa” to album zawierający dwie krótkie historie niosące ze sobą wyraziste przesłanie oraz sporą dawkę krytyki społecznej. W obu rzecz jasna głównymi bohaterkami są kobiety, które zostają – trochę wbrew sobie – wciągnięte w wir niebezpiecznych zdarzeń.

Milo Manara
‹Jutro apokalipsa›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułJutro apokalipsa
Scenariusz
Data wydania8 lutego 2022
RysunkiMilo Manara
Wydawca Scream Comics
ISBN9788367161015
Format104s. 240x320 mm
Cena89,99
Gatunekerotyka, fikcja
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Wszystko rozpoczyna się od „Rewolucji”. Oto widzimy, jak Robespierre nowych czasów wygłasza radykalne przemówienia, w których porównuje aktualną sytuację do tej sprzed rewolucji francuskiej. Kasta uprzywilejowanych żyje w niewyobrażalnym dostatku, podczas gdy większość społeczeństwa cierpi skrajną biedę. Bogaci i sławni to – według słów rewolucjonisty – „kasta półbogów czczona przez tłum tępych idiotów”. Trzeba zatem coś z nimi zrobić, a jak wiadomo najlepsze są te metody, które się już sprawdziły. I w ten sposób kolejne telewizyjne gwiazdy… tracą głowy na gilotynie. Oczywiście wszystko na oczach zachwyconego tłumu. W tych trudnych czasach nieświadoma zagrożenia dziewczyna chce zrobić karierę w telewizji. Kay udaje się na casting, ale ma pecha. Podczas rozmowy z dyrektorem programowym, do gabinetu włamuje się grupa wysłanników Robespierre’a, by pojmać kolejną osobę do osądzenia. Do niewoli dostaje się również dziewczyna.
„Ucieczka z Piranesi” to tytuł drugiej opowieści. Tym razem opuszczamy Ziemię i przenosimy się w odległe rejony kosmosu. Na więziennej planecie Piranesi znaleziono kobietę, która jest ostatnią przedstawicielką rodzaju ludzkiego z nienaruszonym DNA. Właśnie z tego powodu stanowi wielkie zagrożenie z punktu widzenia rządu oraz wielkiego imperatora. W tych czasach bowiem wszyscy mają już zmodyfikowane DNA, dzięki czemu są szczęśliwi, optymistyczni i pokojowo nastawieni do świata. No i oczywiście całkowicie i bezwarunkowo ufają władzy. Nic zatem dziwnego, że kobieta żyjąca poza tym systemem jest traktowana jak wróg publiczny. Rozpoczyna się polowanie…
Milo Manara przedstawia te opowieści w swoim doskonale rozpoznawalnym stylu graficznym. Mamy tu charakterystyczną kreskę, za pomocą której artysta powołuje do życia fantastyczne światy oraz – rzecz jasna – piękne i zazwyczaj bardziej niż skąpo odziane kobiety. W „Rewolucji” Manara posługuje się tylko piórkiem i tuszem. Mamy tu stylistykę czystej linii połączoną z drobnym kreskowaniem oraz plamami czerni, co daje efekt bardzo wyrazistych konturów. W „Ucieczce z Piranesi” artysta bawi się już odcieniami szarości nakładanymi pędzelkiem. Rozwodniony tusz pozwala uzyskać efekt większej lekkości i swobody. Wspólnym mianownikiem są natomiast wizerunki kobiet, szczególnie głównych bohaterek, które są do siebie bardzo podobne. Miłośnicy kunsztu włoskiego rysownika powinni być zadowoleni.
Nowy komiks Milo Manary należy potraktować jako głos w dyskusji o kondycji współczesnego świata. Artysta w radykalny sposób krytykuje mechanizmy rządzące współczesnym światem, ale jednocześnie pokazuje, że wszelka forma walki z tym systemem jest niestety skazana na uleganie jego mechanizmom. Czyż bowiem nowy Robespierre z „Rewolucji” nie aspiruje do roli nowego celebryty oferującego „tłumowi tępych idiotów” kolejny spektakl? W końcu ścinanie głów wrogów ludu na gilotynie ku uciesze gawiedzi mogłoby być całkiem popularnym reality show. Owszem, może nieco bardziej krwawym, ale jednak bardzo podobnym do tego, co oferują ci, z którymi bezwzględny rewolucjonista chce się rozprawić. Czy zatem skazani jesteśmy na powtarzanie tych samych błędów?
koniec
9 czerwca 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zagubiony w samym sobie
Andrzej Goryl

25 IV 2024

„Czarny Młot” to seria, która miała bardzo intrygujący początek, ciekawie się rozwijała, ale jej zakończenie było co najmniej rozczarowujące. Po drodze ukazało się też kilka komiksów pobocznych, które w większości nie prezentowały zbyt wysokiego poziomu. Podobnie sprawa się ma z najnowszą publikacją z tego uniwersum – albumem „Pułkownik Weird. Zagubiony w kosmosie”.

więcej »

Dyskretny urok showbiznesu
Paweł Ciołkiewicz

24 IV 2024

Nestor Burma to prywatny detektyw, który ma skłonność, naturalną chyba u prywatnych detektywów, do wpadania w tarapaty. Po „Mgle na moście Tolbiac”, „Ulicy Dworcowej 120” oraz „Awanturze na Nation” dostajemy kolejny album z jego przygodami. „Chciałeś mnie widzieć martwą?” to opowieść o intrydze rozgrywającej się w świecie musicali.

więcej »

Przygody małych króliczków
Maciej Jasiński

23 IV 2024

„Opowieści z Bukowego Lasu” to kolejna już seria dla dzieci, którą od roku 2021 publikuje wydawnictwo Egmont. Tym razem mamy do czynienia z cyklem przeznaczonym dla najmłodszych czytelników, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w świecie komiksu.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Orgia u Borgiów
— Paweł Ciołkiewicz

Od świętości do absurdu
— Aleksander Krukowski

Podążaj za Białym Królikiem
— Paweł Ciołkiewicz

Co za małpa!
— Paweł Ciołkiewicz

Wina i odkupienie
— Paweł Ciołkiewicz

Ciemne strony seksu
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Bierzcie i… uczcie się miłości
— Sebastian Chosiński

Światło i mrok
— Paweł Ciołkiewicz

Historia w obrazkach: Papież, który… gwałci, pluje, kopuluje
— Sebastian Chosiński

Historia w obrazkach: Dziura. Wielka czarna dziura!
— Sebastian Chosiński

Tegoż autora

Dyskretny urok showbiznesu
— Paweł Ciołkiewicz

Piękny umysł
— Paweł Ciołkiewicz

Mieć chaos w sobie
— Paweł Ciołkiewicz

Blask z innej przestrzeni
— Paweł Ciołkiewicz

Między prawdą a kłamstwem
— Paweł Ciołkiewicz

Nosferatu ponad wszystko
— Paweł Ciołkiewicz

Obrzęd przejścia
— Paweł Ciołkiewicz

Szklane domy
— Paweł Ciołkiewicz

Miejska pułapka
— Paweł Ciołkiewicz

Przeciwstawić się losowi
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.