Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Trebunie Tutki/Twinkle Brothers
‹Pieśni Chwały/Songs Of Glory›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPieśni Chwały/Songs Of Glory
Wykonawca / KompozytorTrebunie Tutki/Twinkle Brothers
Data wydania16 maja 2008
Wydawca Agora
NośnikCD
Czas trwania63:35
Gatunekfolk, reggae
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Utwory
CD1
1) Mój dom/The Day I Build My House3:34
2) Miłość moja/I'm Still Waiting For You3:53
3) Królewskie nadania/King Lion2:11
4) Czas żniw/Time For Harvest3:14
5) Nasa ojcowizna/I'm Going To The Country3:42
6) Gniazdo nad Dunajcem/Cross The River3:47
7) Zielony, żółty, czerwony/Colours Of Life3:25
8) Nuta Honorowa/I'll Honour You4:16
9) Zbójnicy z obrazów/Outlaw3:36
10) Ojczyzna/Let Freedom Ring3:30
11) Na małej łące/Could Never Be4:15
12) Śpiewka juhasa/Do You Remember4:17
13) Święci z Poronina/Teach Us The Way To Righteousness4:26
14) Gwara/Me Affi Hold On To My4:03
15) Z Bogiem/Go With Jah3:30
16) Chwała/Glory3:50
17) Home Dub3:34
18) Love Dub3:52
Wyszukaj / Kup

Góralski reggae crossover
[Trebunie Tutki/Twinkle Brothers „Pieśni Chwały/Songs Of Glory” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Pochodząca z Białego Dunajca familia Trebunie-Tutki już od dawna eksperymentowała, mieszając tradycyjne tatrzańskie etno z reggae, techno i dubem. Niestety, kolejna już na ich koncie kolaboracja z Twinkle Brothers okazała się niewypałem. Z zetknięcia ducha jamajskich gett i góralskiego temperamentu nie wynikło nic ciekawego.

Jarosław Kopeć

Góralski reggae crossover
[Trebunie Tutki/Twinkle Brothers „Pieśni Chwały/Songs Of Glory” - recenzja]

Pochodząca z Białego Dunajca familia Trebunie-Tutki już od dawna eksperymentowała, mieszając tradycyjne tatrzańskie etno z reggae, techno i dubem. Niestety, kolejna już na ich koncie kolaboracja z Twinkle Brothers okazała się niewypałem. Z zetknięcia ducha jamajskich gett i góralskiego temperamentu nie wynikło nic ciekawego.

Trebunie Tutki/Twinkle Brothers
‹Pieśni Chwały/Songs Of Glory›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPieśni Chwały/Songs Of Glory
Wykonawca / KompozytorTrebunie Tutki/Twinkle Brothers
Data wydania16 maja 2008
Wydawca Agora
NośnikCD
Czas trwania63:35
Gatunekfolk, reggae
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Utwory
CD1
1) Mój dom/The Day I Build My House3:34
2) Miłość moja/I'm Still Waiting For You3:53
3) Królewskie nadania/King Lion2:11
4) Czas żniw/Time For Harvest3:14
5) Nasa ojcowizna/I'm Going To The Country3:42
6) Gniazdo nad Dunajcem/Cross The River3:47
7) Zielony, żółty, czerwony/Colours Of Life3:25
8) Nuta Honorowa/I'll Honour You4:16
9) Zbójnicy z obrazów/Outlaw3:36
10) Ojczyzna/Let Freedom Ring3:30
11) Na małej łące/Could Never Be4:15
12) Śpiewka juhasa/Do You Remember4:17
13) Święci z Poronina/Teach Us The Way To Righteousness4:26
14) Gwara/Me Affi Hold On To My4:03
15) Z Bogiem/Go With Jah3:30
16) Chwała/Glory3:50
17) Home Dub3:34
18) Love Dub3:52
Wyszukaj / Kup
Wszystkie utwory z płyty „Songs of Glory / Pieśni Chwały"(nie licząc bonusowych „Home Dub” i „Love Dub”) mają (podobnie jak cała płyta) po dwa tytuły – polski i angielski. Co prawda po angielsku zamiast Boga jest Jah, a geograficzne nazwy takie jak „Święci z Poronina” albo „Gniazdo nad Dunajcem” zastąpiono bardziej uniwersalnymi hasłami, jednak większość tytułów stanowi niemal bezpośrednie tłumaczenie z polskiego. Podobnie jest z tekstami – Trebunie śpiewają swoje góralskie piosenecki, a między ich zwrotkami Twinkle Brothers niemal dosłownie tłumaczą ich słowa na łagodną odmianę jamajskiego patois. Pomiędzy muzykami nie ma żadnego dialogu – jedni sobie, drudzy sobie, na dodatek to samo. W zasadzie dałoby się każdą piosenkę rozbić na dwa oddzielne numery i nikt by się nawet nie zorientował, że czegoś którejś brakuje.
W warstwie muzycznej podział funkcji jest prosty – śpiewają wszyscy, sekcję rytmiczną robią Twinkle Brothers, resztą zajmują się Trebunie-Tutki. Radosne skrzypki i pogwizdywania górali zupełnie nie komponują się z posuwistym, choć zdecydowanie zbyt płytkim basem. Konieczny dla jamajskiej muzyki flow ginie, zagłuszony skocznymi zakopiańskimi melodiami, sprawiając, że udział reggae staje się śladowy.
Jedyny pozytywny wyjątek stanowi „Nuta Honorowa / I′ll Honour You”. Tutaj wszyscy muzycy grają wreszcie razem, nie obok siebie, a w tle pobrzmiewają ciekawe, dubowe sample. Całość komponuje się w jeden zwarty numer. Gdyby cała płyta była tak zrobiona, większość moich zarzutów odeszłaby w niepamięć.
Chociaż Agora wydała ten album w wysokim standardzie – obszerna książeczka, zawierająca poza płytą i tekstami piosenek również długie charakterystyki obu grup – uszeregowanie materiału pozostawia wiele do życzenia. Teksty piosenek nie są ułożone wg indeksu na płycie, lecz tak, aby pasowały do otaczających je notek biograficznych obu kapel. Wszystko może i ładnie, tylko bardzo niewygodnie.
Z kooperacji Trebuni-Tutków i Twinkle Brothers Jamajczycy wychodzą całkowicie zagłuszeni – ich muzyka traci niezbędny dla dobrego reggae głęboki bas i rytm. Również styl Tutków robi się tępy. W efekcie nie wiadomo, komu ta płyta miałaby się właściwie podobać.
koniec
3 sierpnia 2008
Trebunie-Tutki:
Krzysztof Trebunia-Tutka – skrzypce-prym i sekund, fujara bezotworowa, śpiew;
Władysław Trebunia-Tutka – skrzypce-prym i sekund, koza, śpiew;
Anna Trebunia-Wyrostek – basy podhalańskie, śpiew;
Jan Trebunia-Tutka – skrzypce-sekund, altówka, śpiew
Twinkle Brothers:
Twinkle Brothers: Norman Grant – śpiew, instrumenty perkusyjne, chórki;
Dub Judah – gitara basowa;
Jerry Fulgence – gitara;
Black Steel – gitara;
Derek Fevrier – piano, mix;
Aron Shames – organy;
Barry Prince – perkusja

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W starym domu nie straszy
Sebastian Chosiński

2 V 2024

Choć szwedzki pianista Adam Forkelid aktywny jest na scenie jazzowej od dwóch dekad, „Turning Point” to dopiero czwarte wydawnictwo, na którego okładce ukazuje się jego nazwisko. Mimo że płyt nagrał przecież znacznie więcej. Wszystkie utwory, jakie znalazły się na najnowszym krążku, są jego autorstwa, ale w ich nagraniu wspomogli go trzej inni doświadczeni artyści.

więcej »

Tu miejsce na labirynt…: Od smutku do radości
Sebastian Chosiński

30 IV 2024

Wydany przed dwoma laty jazzowo-ambientowy album „Ghosted” Orena Ambarchiego, Johana Berthlinga i Andreasa Werliina był dla mnie nadzwyczaj miłym zaskoczeniem. Dlatego z wielkimi oczekiwaniami przystępowałem do odsłuchu jego kontynuacji. I tu również czekało mnie zaskoczenie, choć niekoniecznie takie, na jakiej liczyłem. Ale w końcu nie wszystko – na to, co dobre – musi powalać nas na kolana, prawda?

więcej »

Tu miejsce na labirynt…: Ente wcielenie Magmy
Sebastian Chosiński

26 IV 2024

Chociaż poprzednia płyta Rhùn, czyli „Tozïh”, ukazała się już niemal rok temu, najnowsza, której muzycy nadali tytuł „Tozzos”, wcale nie zawiera nagrań powstałych bądź zarejestrowanych później. Oba materiały są owocami tej samej sesji. Trudno dziwić się więc, że i stylistycznie są sobie bliźniacze.

więcej »

Polecamy

Murray Head – Judasz nocą w Bangkoku

A pamiętacie…:

Murray Head – Judasz nocą w Bangkoku
— Wojciech Gołąbowski

Ryan Paris – słodkie życie
— Wojciech Gołąbowski

Gazebo – lubię Szopena
— Wojciech Gołąbowski

Crowded House – hejnał hejnałem, ale pogodę zabierz ze sobą
— Wojciech Gołąbowski

Pepsi & Shirlie – ból serca
— Wojciech Gołąbowski

Chesney Hawkes – jeden jedyny
— Wojciech Gołąbowski

Nik Kershaw – czyż nie byłoby dobrze (wskoczyć w twoje buty)?
— Wojciech Gołąbowski

Howard Jones – czym właściwie jest miłość?
— Wojciech Gołąbowski

The La’s – ona znowu idzie
— Wojciech Gołąbowski

T’Pau – marzenia jak porcelana w dłoniach
— Wojciech Gołąbowski

Zobacz też

Tegoż autora

Ciężka baśń
— Jarosław Kopeć

Konstelacje Moore’a
— Jarosław Kopeć

Kapitan bez załogi
— Jarosław Kopeć

Podsumowanie muzyczne roku 2008 (4)
— Jarosław Kopeć

Dwugłos: Last Shadow Puppets
— Jarosław Kopeć, Katarzyna Walas

Disco dla wrażliwej młodzieży
— Jarosław Kopeć

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.