Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 1 lipca 2024
w Esensji w Esensjopedii

Sztuka tradycyjna na stronach Agra-Art

Agra-Art
Dom aukcyjny Agra-Art zaprasza na aukcję internetową sztuki tradycyjnej. Zakończenie 1 marca (wtorek), godzina 12.01.

Agra-Art

Sztuka tradycyjna na stronach Agra-Art

Dom aukcyjny Agra-Art zaprasza na aukcję internetową sztuki tradycyjnej. Zakończenie 1 marca (wtorek), godzina 12.01.
W ofercie malarstwo pejzażowe, portrety oraz rysunki i grafiki. Jednym z atutów aukcji są atrakcyjne ceny. Prace można oglądać w Galerii Agry-Art,w Warszawie, ul. Wilcza 55, w godz. 11-18, (sobota: 11-15.). Wśród obiektów, które zostały wyselekcjonowane na aukcję, znajdują się prace m.in.: Berezowskiej, Drathmanna, Grabone, Majewicza, Malczewskiego, Nehringa, Waliszewskiego i innych. Większość prac jest oprawiona.
Malczewski Jacek - STUDIUM POSTACI
Malczewski Jacek - STUDIUM POSTACI
Jacek Malczewski, wybitny przedstawiciel malarstwa polskiego modernizmu, studia artystyczne rozpoczął w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, gdzie w latach 1872-1875 uczył się pod kierunkiem Feliksa Szynalewskiego, Władysława Łuszczkiewicza i Jana Matejki, do którego pracowni uczęszczał ponownie w latach 1877-1879. Następnie kształcił się w Paryskiej École des Beaux Arts u E. Lehmanna (1876-1877). W 1880 podróżował do Włoch. W 1884-1885 wziął udział – jako rysownik – w naukowej ekspedycji Karola Lanckorońskiego do Pamfilii i Pizydii w Małej Azji. Wówczas był także w Grecji i we Włoszech. W latach 1885-1886 przebywał przez kilka miesięcy w Monachium. Po powrocie zamieszkał na stałe w Krakowie, skąd wyjeżdżał jeszcze do Monachium i do Włoch. W 1896-1900 uczył w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, w 1911-1922 był profesorem tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych, okresowo pełniąc funkcję rektora (1912-1914). Lata 1914-1915 spędził w Wiedniu, w 1916 wrócił do Krakowa. W ostatnich latach życia przebywał głównie w Lusławicach i Charzewicach k. Zakliczyna. Był współzałożycielem Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka” (1897) oraz członkiem grupy „Zero” (1908). We wczesnym okresie twórczości malował portrety, sceny rodzajowe i – przede wszystkim – obrazy o tematach związanych z martyrologią Polaków po powstaniu styczniowym (Śmierć Ellenai, Niedziela w kopalni, Na etapie, Wigilia na Syberii). Później, od lat dziewięćdziesiątych XIX wieku tworzył obrazy o treściach symbolicznych z przenikającymi się wątkami patriotycznymi, biblijnymi, baśniowymi, literackimi i alegoryczno-fantastycznymi.
Demmin Erich - NAD STARYM KANAŁEM W HOLANDII
Demmin Erich - NAD STARYM KANAŁEM W HOLANDII
Erich Demmin – niemiecki malarz, grafik i konserwator; w latach 1931-1939 uczył się w miejskiej szkole artystycznej w Berlinie głównie pod kierunkiem Ludwiga Bartninga i Paula Thola. Już podczas studiów, a także i później (1949-1955) zajmował się konserwacją, pracując przy restauracji kościołów, pałaców (m.in. w Charlottenburgu), w ratuszach, teatrach itp. Zajmował się także malarstwem olejnym i akwarelowym. Od lat pięćdziesiątych malował głównie pejzaże i weduty. Były to krajobrazy z Meklemburgii, a także motywy z podróży do Holandii, Włoch, Portugalii, jak Stara uliczka w Neapolu, Targ na kwiaty w Amsterdamie, Nad Lago Maggiore. Wystawiał przede wszystkim w Berlinie oraz w Baden-Baden, Monachium, Dordrechcie, a także w Mediolanie i w Portugalii.
Drathmann Johann Christoffer - PEJZAŻ Z SARNAMI
Drathmann Johann Christoffer - PEJZAŻ Z SARNAMI
Johann Christoffer Drathmann – niemiecki malarz tematów myśliwskich, animalista; w latach 1878-1880 kształcił się w Akademii Sztuk Pięknych w Karlsruhe, później studiował samodzielnie. W 1885 zamieszkał do Monachium, w 1886 przeniósł się do Berlina. Uczestniczył w licznych wystawach w Berlinie, pokazując pejzaże i sceny myśliwskie ze zwierzyną łowną. Podróżował po kraju, wyjeżdżał też za granicę – malując wiele obrazów na zamówienie klientów-myśliwych – odwiedzał tereny polowań, przeważnie w Meklemburgii i Danii, a także w Rosji. Prace artysty znajdują się, m.in. w muzeach Berlina i Rockenhausen.
Kotschenreiter Hugo - MĘŻCZYZNA Z FAJKĄ, 1891
Kotschenreiter Hugo - MĘŻCZYZNA Z FAJKĄ, 1891
Hugo Kotschenreiter – niemiecki malarz rodzajowy, ilustrator; naukę rozpoczął w szkole przemysłu artystycznego (Kunstgewerbeschule) w Norymberdze, gdzie w latach 1869-71 studiował architekturę. W 1872 wyjechał do Monachium i rozpoczął studia w tamtejszej ASP. Początkowo był uczniem Alexandra Wagnera, a później (1875-80) Karla Piloty’ego. Dodatkowo uczuł się jeszcze u Wilhelma Dieza. Jeszcze jako student zwrócił na siebie uwagę obrazem Dziesięcina klasztorna. Malował przede wszystkim sceny rodzajowe z codziennego życia Bawarczyków, ich portrety i studia charakterystycznych postaci. Obrazy te przesycone ciepłym humorem, malowane z wyraźną sympatią dla modeli, podobały się powszechnie. Wiele z nich trafiało na amerykański rynek sztuki. Malował też pejzaże i liczne studia wnętrz, w których szczególnie ujawniał się jego talent kolorysty. Obrazy artysty znajdują się m.in. w monachijskich zbiorach Nowej Pinakoteki i w Miejskiej Galerii w Domu Lenbacha.
Stańko Michał - NA HALI TATRZAŃSKIEJ, 1931
Stańko Michał - NA HALI TATRZAŃSKIEJ, 1931
Michał Stańko – malarz pejzażysta; we wczesnej młodości mieszkał w Miechowie. W czasie I wojny światowej walczył w Legionach. W latach 1927-1939 przebywał głównie w Zakopanem; malował liczne krajobrazy tatrzańskie i współpracował z Januszem Kotarbińskim pracując nad polichromią nowego kościoła parafialnego (1932-1934). Czasowo mieszkał także w Sosnowcu. Należał do – założonego w 1929 przez Stanisława Szukalskiego – „Szczepu Rogate Serce„, przybierając miano Michała z Sosnowca. W 1939 ochotniczo wstąpił do wojska, biorąc udział w kampanii wrześniowej. W latach 1942 -1943 wykonał polichromię w kościele w Koziegłowach k. Częstochowy. Po wojnie związany był ze śląskim środowiskiem artystycznym, ale stale mieszkał w ulubionym Zakopanem, gdzie miał pracownię. Malował pejzaże; w tym szczególnie krajobrazy tatrzańskie, ale także widoki ze Śląska (Pejzaż z okolic Szopienic, 1962). Ponadto tworzył martwe natury, portrety, akty i kompozycje symboliczne. Były to głównie obrazy olejne i – rzadziej – akwarele.
koniec
27 lutego 2011
Agra-Art Dom Aukcyjny – Galeria
00-679 Warszawa, ul. Wilcza 60
tel. +48 22 625 08 08
fax +48 22 625 06 09
Czynne: w dni powszednie od godz. 11:00 do 18:00, w soboty od 11:00 do 15:00

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kacper Wiatrak - Knieja, 2024, olej na płótnie, 120×160cm

Duchy we Wrocławiu
Krupa Gallery

30 VI 2024

28.06-13.07.2024
Kacper Wiatrak
Duchy

więcej »

Czuły obserwator w Krakowie
Muzeum Krakowa

28 VI 2024

„Wincenty Wodzinowski. Czuły obserwator (1866-1940)”
Otwarcie wystawy: 27 czerwca (czwartek), godz. 17:00
Muzeum Krakowa, Pałac Krzysztofory, Rynek Główny 35
Wystawa czynna 28.06.2024 – 3.11.2024

więcej »

Promocja: Jak nosić golfy męskie? Stylowy poradnik

27 VI 2024

Golfy męskie to klasyka garderoby panów, która powraca co sezon, zachwycając swoją wszechstronnością i elegancją. Jeśli zastanawiasz się, jak nosić golfy, ten poradnik jest dla Ciebie. Dowiedz się, jak wkomponować ten element garderoby w swoje stylizacje.

więcej »

Polecamy

Zobacz też

Tegoż autora

Agra-Art
— Aukcja internetowa w Agra-Art

Agra-Art
— Aukcja Dzieł Sztuki w Warszawie

Agra-Art
— Fangor, Nowosielski, Yerka w Agra-Art

Agra-Art
— Beksiński, Dwurnik, Yerka w Agra-Art

Agra-Art
— Aukcja sztuki dawnej i współczesnej w Warszawie

Agra-Art
— Aukcja internetowa – Sztuka Współczesna

Agra-Art
— Aukcja wybitnych obrazów 18 marca

Agra-Art Dom Aukcyjny
— Aukcja internetowa – Sztuka Współczesna

Agra-Art Dom Aukcyjny
— Podkowiński, Chełmoński, Boznańska w Agra-Art

Agra-Art Dom Aukcyjny
— Sztuka dawna i współczesna na aukcji w Warszawie

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.