WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Mission: Impossible 2 |
Tytuł oryginalny | Mission: Impossible II |
Dystrybutor | UIP, Vue Movie Distribution |
Data premiery | 11 sierpnia 2000 |
Reżyseria | John Woo |
Zdjęcia | Jeffrey L. Kimball |
Scenariusz | Robert Towne |
Obsada | Tom Cruise, Dougray Scott, Thandie Newton, Ving Rhames, Richard Roxburgh, John Polson, Brendan Gleeson, Rade Serbedzija, William Mapother, Dominic Purcell |
Muzyka | Lisa Gerrard, Mel Wesson, Hans Zimmer |
Rok produkcji | 2000 |
Kraj produkcji | Niemcy, USA |
Cykl | Mission: Impossible |
Czas trwania | 123 min |
WWW | Polska strona Strona |
Gatunek | akcja |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Niemożebnaja misja #2January Weiner 3
January Weiner 3Niemożebnaja misja #2ŚWIADEK JEHOWY: Nadejdzie niespodziewanie! Wstąp do Armii Pana! REŻYSER ze znudzonym wyrazem twarzy wyciąga rewolwer i zabija ŚWIADKA. REŻYSER: Już w niej jestem. SCENARZYSTA patrzy się na niego z niedowierzaniem. REŻYSER ma na sobie koszulkę "make sex not war". REŻYSER: (wyjaśniająco) Secret service... SCENARZYSTA: Aha. No to co robimy? REŻYSER: Koniec? SCENARZYSTA: A co ze sceną w laboratorium? Postacie zastygają bez ruchu, a kamera objeżdża wokół nich (przypomina to trochę efekt z pierwszej sceny pewnego znanego filmu), ukazując w tle wnętrze pięćdziesiątego piętra pewnego wieżowca. W tle typowa rozpierdówa: iskry, wybuchy, strzelanina, odłamki szkła, kobieta-zakładnik etc. REŻYSER z niechęcią i z ukosa spogląda na scenę. REŻYSER: Dwa razy Matrix, raz Szklana Pułapka, raz Epidemia. SCENARZYSTA: Nowy scenograf przygotował piękne szalki Petriego z kulturami wirusów... REŻYSER: To one mają jakąś kulturę? SCENOGRAF: Erm... W końcu jesteśmy w Australii i kręcimy amerykański film... Rozumiesz... kultura wirusów jako pozytywny kontrast... SCENARZYSTA: A ja jeszcze mam kobiecy głos z automatu, mówiący "UWAGA, TEMPERATURA PRZEKROCZONA, DO ZNISZCZENIA OBIEKTU SIEDEM MINUT..." REŻYSER: (lakonicznie) Alien? Matka? SCENARZYSTA: Yo. Alien. No i jeszcze scena w bunkrze... Jak wyżej, zamierają w pół słowa w rozkroku, kamera się obraca. Teraz tło stanowi, typowa oczywiście, Konfrontacja. Lt. EEVYL krzyczy na NATHANA, który stoi z kretyńskim uśmiechem. Konfrontacja przeradza się w typową Rozpierdówę Bunkrową, z bijatyką, pościgiem, itp. REŻYSER i SCENARZYSTA przyglądają się ze znudzeniem. REŻYSER co jakiś czas spogląda na zegarek. W tle konfrontuje się, ale dość przyzwoicie, dwóch STATYSTÓW. STATYSTA #1 ściąga maskę, ukazuje się twarz BROSNANA. BROSNAN: Ha! Ha! Maj nejm is Bond! STATYSTA #2 także ściąga maskę. CONNORY: Ha! Ha! Majn tu! Szejkin! Not stirred! STATYSTA #1 ściąga maskę. ARSEN LUPEN: Quoiuoiq? STATYSTA #2 ściąga maskę. HERR "COOL" PIERROT: Nonononononon! STATYSTA #1 ściąga maskę. Pod kolejnymi warstwami masek, głowy są coraz mniejsze. REŻYSER i SCENARZYSTA z niedowierzaniem kręcą głowami. Na pierwszym planie w międzyczasie trwa pościg motocyklami marki "Java". HOLMES: Elementary! STATYSTA #2 ściąga maskę. HITLER: Blitzkrieg! D′ARC: Le jour de glorie est arriveeee! IWAN GROZNY: To pomyłka! Nie jestem z Czeczenii! PUTIN: Raz! Raz! RAZ: Putin! Putin! CEZAR: Quodque tandem? Quodque tandem? CHEOPS: Ops! Kamera z wolna się obraca. REŻYSER i SCENARZYSTA znów stoją na tle wydm. Panuje cisza. Nagle, z potwornym rykiem, przez obraz przelatują w przeciwnych kierunkach dwa motory. Bez pasażerów. Słychać dwa wybuchy, po czym odgłos jakby spadającej bomby. NATAN: Ziiuuuuuuuuuu! EEVYL: Ziiuuuuuuuuuu! NATAN i EEVYL spadają na ziemię u stóp SCENARZYSTY I REŻYSERA, którzy niewzruszenie stoją z założonymi rękami. NATAN ma skórzany płaszcz, skórzane buty, ciemne okulary "original NEO production". EEVYL ma katar. REŻYSER: A Nikita gdzie? NIKITA: Ziiuuuuuuuuu! NIKITA spada na NATANA i EEVYLA. REŻYSER: A ona skąd? SCENARZYSTA: Przecież musi być w finałowej scenie. WIDZ tego oczekuje. WIDZ#1: Jeśli o mnie chodzi, to oczekuję tylko zwrotu pieniędzy za bilet. REŻYSER i SCENARZYSTA nie poruszają się, w trakcie gdy u ich stóp rozgrywa się skomplikowana choreografia Męskiej Rozpierdówy. NIKITA usiłuje wprowadzić elementy skomplikowanej choreografii ze zgoła innego gatunku filmowego. Za plecami REŻYSERA i SCENARZYSTY przemykają STATYSTA #1 i STATYSTA #2 z główkami wielkości piłeczek tenisowych, pogdakując z cicha. Goni ich kangur. EEVYL ewidentnie jest prywatnym profesjonalistą, NATAN zaś specjalistą rządowym, więc sprawa byłaby rozstrzygnięta, gdyby nie to, że NATAN dodżuje bullety. Na zmianę mamy ujęcia zwolnione i przyspieszone. Przelatująca kula trafia SCENARZYSTĘ między oczy. REŻYSER zaczyna uciekać. REŻYSER: Aaaaaaargh! Potyka się, tymczasem zaś NATAN i EEVYL wykończyli się nawzajem - ściślej mówiąc, EEVYLowi żyłka pęcła, a NATAN skręcił sobie kark dodżując wyjątkowo podkręconego bulleta. REŻYSER: Boże. Ledwie uszłem z życiem. NIKITA: Mówi się: uszedłem. I nie, nie uszedłeś. REŻYSER: Jak to? NIKITA ściąga maskę. LEKTOR: Zapraszam cię na kolację... Fade-out. Credits. Przeprosiny. Tekst o łosiu. ETC. Kurtyna spada i zabija obu WIDZÓW. Dobranoc państwu. |
Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.
więcej »W chińskich filmach nawet latające ryby są trochę… duże.
więcej »Opowiadanie Jerzego Gierałtowskiego „Wakacje kata” ukazało się w 1970 roku. Niemal natychmiast sięgnął po nie Zygmunt Hübner, pisząc na jego podstawie scenariusz i realizując spektakl telewizyjny dla „Sceny Współczesnej”. Spektakl, który – mimo świetnych kreacji Daniela Olbrychskiego, Romana Wilhelmiego i Aleksandra Sewruka – natychmiast po nagraniu trafił do archiwum i przeleżał w nim ponad dwie dekady, do lipca 1991 roku.
więcej »Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Koń Trojański
— Ewa Drab
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (6)
— Jakub Gałka
Orient Express: (4) Policjanci i złodzieje w Pachnącym Porcie
— Konrad Wągrowski
Archiwum: Sierpień 2003
— Konrad Wągrowski
DVD: Szyfry wojny
— Konrad Wągrowski
Zaginiony w akcji
— Michał Chaciński