Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gavin Wiesen
‹Sztuka dorastania›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSztuka dorastania
Tytuł oryginalnyThe Art of Getting By
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery9 grudnia 2011
ReżyseriaGavin Wiesen
ZdjęciaBen Kutchins
Scenariusz
ObsadaFreddie Highmore, Emma Roberts, Michael Angarano, Alicia Silverstone, Rita Wilson
MuzykaAlec Puro
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania84 min
WWW
Gatunekromans
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Nieśmiałym wrażliwcom zawsze trafiają się najgorętsze laski w szkole
[Gavin Wiesen „Sztuka dorastania” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Sztuka dorastania” Gavina Wiesena to bezbolesne kino o tak lubianym przez amerykańskich filmowców temacie dojrzewania, nie przynoszące jednakże ani wielkich wzruszeń, ani mądrych obserwacji.

Konrad Wągrowski

Nieśmiałym wrażliwcom zawsze trafiają się najgorętsze laski w szkole
[Gavin Wiesen „Sztuka dorastania” - recenzja]

„Sztuka dorastania” Gavina Wiesena to bezbolesne kino o tak lubianym przez amerykańskich filmowców temacie dojrzewania, nie przynoszące jednakże ani wielkich wzruszeń, ani mądrych obserwacji.

Gavin Wiesen
‹Sztuka dorastania›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSztuka dorastania
Tytuł oryginalnyThe Art of Getting By
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery9 grudnia 2011
ReżyseriaGavin Wiesen
ZdjęciaBen Kutchins
Scenariusz
ObsadaFreddie Highmore, Emma Roberts, Michael Angarano, Alicia Silverstone, Rita Wilson
MuzykaAlec Puro
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania84 min
WWW
Gatunekromans
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Amerykanie lubią filmy o dojrzewaniu, a ja lubię te filmy. Zarówno w wersji bardziej serio (znakomite „Dazed and Confused” Linklatera, odkrycie zeszłorocznego AFF „The Myth of American Sleep-Over”), jak i tej z pozoru jajcarskiej („Supersamiec”). W jakiś sposób za oceanem udaje się pokazać ten okres bez lukru i złudzeń, ale także bez obowiązkowego u nas zahaczania o patologie, młodocianą przestępczość, narkotyki, nieletnią prostytucję i co tam jeszcze nasi twórcy sądzą o typowych zjawiskach w czasie młodości. „Sztuka dorastania”, film dla nurtu bardzo typowy, nie zahacza o patologie, ale pewnej porcji lukru nie jest pozbawiony.
Znany z familijnego kina Freddie Highmore nieco dorósł i gra już chłopaka kończącego szkołę średnią i – co oczywiste – nie mającego pojęcia, co zrobić z własnym życiem. A nawet nie tyle nie mającego pojęcia, co zwyczajnie nie widzącego sensu jakichkolwiek działań. Według niego czeka go jedynie bezsensowne życie zakończone nieuniknioną śmiercią. Nie trzeba chyba dodawać, że chłopak (nazywa się George Zinavoy) jest nie tylko wrażliwy, ale także bardzo uzdolniony, zwłaszcza w sztukach plastycznych. Problem w tym, że nie czuje potrzeby pracowania nad swoimi talentami.
Choć „Sztukę dorastania” ogląda się przyjemnie, choć jest to od strony realizacyjnej zupełnie przyzwoita robota, to trzeba jednocześnie stwierdzić, że film jest bardzo przewidywalny, napisany według sprawdzonych schematów. Jak łatwo się domyślić, nieśmiałym, ale inteligentnym chłopakiem zainteresuje się piękna dziewczyna (tak to już jest, że nieśmiałym wrażliwcom zawsze przypada najseksowniejsza dziewczyna w szkole – yeah, right), że miłość nie będzie pozbawiona problemów, ale w ostateczności wpłynie pozytywnie na bohatera, że nauczyciele będą robić wszystko, by George’a postawić na nogi, wysłać na studia i ogólnie zadbać o jego przyszłość, że problemy rodzinne zakończą się jakąś formą pogodzenia, no oczywiście, że koniec będzie budujący i podnoszący na duchu.
Zdradziłem fabułę? Dajcie spokój sami byście się domyślili, poza tym po drodze jest trochę zwrotów akcji i epizodów, która ubarwiają fabułę i czynią ją oglądalną. Bo „Sztuka dorastania” jest właśnie takim filmem – ogladalnym. Z ładnie ukazanym Nowym Jorkiem, z bohaterami dającymi sie lubić, z delikatnym humorem, z pozytywnym przesłaniem. Tyle tylko, że do tematu niczego nie wnosi, nie prezentuje żadnej głębi, nie jest obrazem czegokolwiek istotnego. Być może miał być obraz zagubionego pokolenia, wyszedł ciepły film na pierwszą randkę nastolatków.
koniec
14 grudnia 2011

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.