EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Gangster |
Tytuł oryginalny | Lawless |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 23 listopada 2012 |
Reżyseria | John Hillcoat |
Zdjęcia | Benoît Delhomme |
Scenariusz | Nick Cave, Matt Bondurant |
Obsada | Tom Hardy, Jessica Chastain, Guy Pearce, Gary Oldman, Shia LaBeouf, Mia Wasikowska, Dane DeHaan, Noah Taylor, Jason Clarke |
Rok produkcji | 2012 |
Kraj produkcji | USA |
Gatunek | dramat, kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
3. American Film Festival: Dzień piąty |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Gangster |
Tytuł oryginalny | Lawless |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 23 listopada 2012 |
Reżyseria | John Hillcoat |
Zdjęcia | Benoît Delhomme |
Scenariusz | Nick Cave, Matt Bondurant |
Obsada | Tom Hardy, Jessica Chastain, Guy Pearce, Gary Oldman, Shia LaBeouf, Mia Wasikowska, Dane DeHaan, Noah Taylor, Jason Clarke |
Rok produkcji | 2012 |
Kraj produkcji | USA |
Gatunek | dramat, kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Gdyby recenzję pozostawić bez tego bardzo ogólnikowego spoilera, możnaby ją łatwo skwitować nauczycielskim powiedzonkiem:"bardzo dobrze - dostateczny".Niestety nic nie poradzę na to, że Hillcoatowi film rozjechał się w dopiero w ostatnich kilku minutach.
Książka książką, ale film rządzi się swoimi prawami. Tymbardziej, ze od tak niespokojnej duszy jak Nick Cave oczekuję czegoś więcej niż zakończenia na poziomie przedpołudniowego Disneya.
Co do tytułu - pełna zgoda.
Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.
więcej »W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.
więcej »Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Grudzień 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Marcin T.P. Łuczyński, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
Ballada po gangstersku
— Gabriel Krawczyk
Dzień szósty i ostatni
— Kamil Witek
Dzień czwarty
— Kamil Witek
Dzień trzeci
— Kamil Witek
Dzień drugi
— Kamil Witek
Dzień pierwszy
— Kamil Witek
Co nam w kinie gra: Perfect Days
— Kamil Witek
Co nam w kinie gra: Czasem myślę o umieraniu
— Kamil Witek
14. American Film Festival: Czasem myślę o umieraniu
— Kamil Witek
Co nam w kinie gra: Poprzednie życie
— Kamil Witek
mbank Nowe Horyzonty 2023: Drrrogi, chłopcze…
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 8: Niańczyć i chronić
— Kamil Witek
Kurtka warta grzechu
— Kamil Witek
Gorzki smak socrealizmu
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 7: Człowiek honoru
— Kamil Witek
Ostateczny Porządek
— Kamil Witek
Zdumienie finałem jest mniejsze gdy się weźmie pod uwagę, że film jest oparty na książce potomka jednego z braci Bondurant. Sami braciszkowie rzeczywiście nie zasługują na miano gangsterów, byli zwykłymi amerykańskimi redneckami, ani sąsiedzi ani miejscowi stróże prawa (którzy zresztą rząd federalny i ustawę Volsteada mają w ...) nie uważali ich za przestępców. Stąd też w finale nie czeka ich odsiadka ani sesja zdjęciowa na czterech deskach, jak przeróżnych Dilingerów (którzy w rzeczywistości byli drobnymi wioskowymi rozbójnikami). Inna sprawa, że takie spojlerowanie jest brzydkie - wstydź się recenzencie!.
Polski tytuł jest mocno mylący, zapowiada niekończące się serie z thompsonów i inne tego typu atrakcje, podczas gdy, zgodnie z prawdą historyczną widzowi serwuje się ciosy kastetem i strzały z obdrapanego velodoga. Nie jest to film o zorganizowanej przestępczości, ale raczej pochwała nieposłuszeństwa idiotycznym prawom i cynicznym kombinatorom wyposażonym w przeróżne odznaki i tytuły.