EKSTRAKT: | 30% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Saga Zmierzch: Przed świtem część 2 |
Tytuł oryginalny | The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 16 listopada 2012 |
Reżyseria | Bill Condon |
Zdjęcia | Guillermo Navarro |
Scenariusz | Melissa Rosenberg |
Obsada | Kristen Stewart, Robert Pattinson, Dakota Fanning, Taylor Lautner, Kellan Lutz, Ashley Greene, Anna Kendrick, Nikki Reed, Jackson Rathbone |
Muzyka | Carter Burwell |
Rok produkcji | 2012 |
Kraj produkcji | USA |
Gatunek | fantasy, romans |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Gorzki happy end? |
EKSTRAKT: | 30% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Saga Zmierzch: Przed świtem część 2 |
Tytuł oryginalny | The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 16 listopada 2012 |
Reżyseria | Bill Condon |
Zdjęcia | Guillermo Navarro |
Scenariusz | Melissa Rosenberg |
Obsada | Kristen Stewart, Robert Pattinson, Dakota Fanning, Taylor Lautner, Kellan Lutz, Ashley Greene, Anna Kendrick, Nikki Reed, Jackson Rathbone |
Muzyka | Carter Burwell |
Rok produkcji | 2012 |
Kraj produkcji | USA |
Gatunek | fantasy, romans |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
@Garm
Tyle to się sam domyśliłem czytając recenzje wcześniejszych odsłon cyklu. Od esensyjnej recenzji oczekuję jednak czegoś więcej niż streszczenia fabuły w trzech zdaniach na krzyż, porównania do Stone'a i X-Menów i stwierdzenia, że Batman i tak jest lepszy.
Drodzy czytelnicy. Doceńcie poświęcenie sprowadzające się do napisania tych kilku chociaż zdań ;) Poza tym weźcie pod uwagę, że ilość poświęconego danemu filmowi miejsca może silnie świadczyć o jego wartości. A że w dodatku, jak widzę, czytaliście recenzje poprzednich części, argumenty, których nie użyłem, są Wam doskonale znane. Nie widziałem sensu w powtórce z rozrywki - stąd brak szerszego tekstu. Pozdro.
Mnie także się wydaje że w przypadku filmów z tej serii żadne elaboraty potrzebne nie są; w zasadzie to od biedy nawet recenzja składająca się z jednego słowa by wystarczyła, bo chyba nie ma nikogo kto nie orientuje się o czym to jest i jaki poziom reprezentuje. ;)
Te filmy zasługują na ostre potraktowanie, typowy przykład rozminięcia się sukcesu marketingowego z poziomem artystycznym. Już sama powyższa okładka pełna fotoszopu wskazuje, że film to kupa większa, niż ta ze słynnej sceny z "Parku Jurajskiego". Blady kolo po prawej sprawia wrażenie zagubionego w czasie i przestrzeni, lasia w środku dobrze wygląda jedynie od szyi w dół, bo twarz ma wybitnie jak wyrośnięty chłopak z blokowiska na poznańskim Piątkowie (co sugeruje, że powinna występować w filmach nieco bardziej rozbieranych), jedynie "groźny" latynos z lewej ma szczątkowe ślady charyzmy podstawówkowego chuligana. Tłum poniżej to w ogóle jakieś czary-mary, hokus-pokus, zmiksowane z druidami, mormonami, i cholera wie czym jeszcze. Zero stylu, zero klimatu, zero charyzmy, zero sensu, nie ma niczego. Recenzja na serio? Litości.
W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.
więcej »Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.
więcej »W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
O pozorach, raz jeszcze
— Wojciech Lewandowski
Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak
Berlinale 2015: Ostatni ukłon
— Marta Bałaga
O jednego wampira za daleko
— Ewa Drab
Blask sukcesu
— Ewa Drab
Sztuka? Gdzieś zaginęła. Ale szlak został przetarty
— Gabriel Krawczyk
W tęczowych kolorach
— Gabriel Krawczyk
Siedem „ale” przeciw „Trzynastu powodom”
— Gabriel Krawczyk
Duchowa biografia erotyczna
— Gabriel Krawczyk
Paterson lubi to!
— Gabriel Krawczyk
Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Kryminał milicyjny à rebours
— Gabriel Krawczyk
Biograficzne rzemiosło
— Gabriel Krawczyk
Nieszkodliwe kłamstwa i miarkowane sentymenty
— Gabriel Krawczyk
Bridget Jones i Tarantino
— Gabriel Krawczyk
A chociaż dwa słowa o samym filmie?