Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Pascal Chaumeil
‹Wyszłam za mąż, zaraz wracam›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWyszłam za mąż, zaraz wracam
Tytuł oryginalnyUn plan parfait
Dystrybutor Monolith
Data premiery11 stycznia 2013
ReżyseriaPascal Chaumeil
ZdjęciaGlynn Speeckaert
Scenariusz
ObsadaDiane Kruger, Dany Boon, Malonn Lévana, Etienne Chicot, Svetlana Dryga, Alice Pol, Yoli Fuller, Damien Bonnard, Jonathan Cohen
MuzykaKlaus Badelt
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiFrancja
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Klątwa rozwodowa
[Pascal Chaumeil „Wyszłam za mąż, zaraz wracam” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Gdy Francuzi kręcą komedię, nie ma być realistycznie, tylko śmiesznie i rozrywkowo. To uczciwe i – jak dowodzą ich filmy – słuszne podejście. Podobnie jest z nową komedią romantyczną Pascala Chaumeila. „Wyszłam za mąż, zaraz wracam” ma absurdalny punkt wyjścia, ale kontynuuje tradycję szalonej francuskiej komedii z odpowiednią porcją slapsticku i serią pomyłek.

Ewa Drab

Klątwa rozwodowa
[Pascal Chaumeil „Wyszłam za mąż, zaraz wracam” - recenzja]

Gdy Francuzi kręcą komedię, nie ma być realistycznie, tylko śmiesznie i rozrywkowo. To uczciwe i – jak dowodzą ich filmy – słuszne podejście. Podobnie jest z nową komedią romantyczną Pascala Chaumeila. „Wyszłam za mąż, zaraz wracam” ma absurdalny punkt wyjścia, ale kontynuuje tradycję szalonej francuskiej komedii z odpowiednią porcją slapsticku i serią pomyłek.

Pascal Chaumeil
‹Wyszłam za mąż, zaraz wracam›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWyszłam za mąż, zaraz wracam
Tytuł oryginalnyUn plan parfait
Dystrybutor Monolith
Data premiery11 stycznia 2013
ReżyseriaPascal Chaumeil
ZdjęciaGlynn Speeckaert
Scenariusz
ObsadaDiane Kruger, Dany Boon, Malonn Lévana, Etienne Chicot, Svetlana Dryga, Alice Pol, Yoli Fuller, Damien Bonnard, Jonathan Cohen
MuzykaKlaus Badelt
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiFrancja
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
To zaledwie drugi pełnometrażowy film kinowy pięćdziesięcioletniego reżysera, który do tej pory pracował z Lukiem Bessonem. Jego debiutem była inna absurdalna komedia romantyczna, „L’Arnacoeur”, niefortunnie ochrzczony w polskich kinach mianem „Heartbreaker: Licencja na uwodzenie”. W poprzednim filmie zagrał jeden z największych obecnie gwiazdorów francuskiego kina Romain Duris oraz Vanessa Paradis, nie tylko aktorka, ale i znana piosenkarka. Tam punktem wyjścia była historia faceta, który para się odwodzeniem kobiet od trefnego zamążpójścia lub nakłanianiem ich na koszt zdesperowanych i zmartwionych krewnych do porzucenia partnera-idioty. Oczywiście wcześniej czy później kosa musi trafić na kamień. Cokolwiek bezsensowny punkt wyjścia dawał początek zabawnej, dynamicznej i nieprzesłodzonej komedii romantycznej z dobrymi rolami głównej i drugoplanowej obsady. Jak widać po „Wyszłam za mąż, zaraz wracam”, historia lubi się powtarzać.
W drugim filmie Pascala Chaumeila również pojawiają się gwiazdy, tym razem król komedii Dany Boon, który ma wysokie notowania po tym, jak nakręcił największy hit w historii francuskiej kinematografii „Jeszcze dalej niż północ”, oraz Diane Kruger, gwiazda nabyta i międzynarodowa, bo grająca z powodzeniem po niemiecku, czyli w języku ojczystym, jak i po francusku i po angielsku. Punkt wyjścia również nie ma sensu: główna bohaterka Isabelle boi się rodzinnej klątwy, według której wszystkie pierwsze małżeństwa kończą się rozwodem, a dopiero drugie są szczęśliwe. W związku z tym, że chce wyjść za mąż za swojego wieloletniego partnera, postanawia zawrzeć szybkie małżeństwo z byle nieszczęśnikiem, jaki natknie się po drodze, a potem również szybko się rozwieść. Wówczas napotyka Jean-Yves’a, chaotycznego i gadatliwego autora przewodników turystycznych. Typowa francuska komedia pomyłek od razu majaczy na horyzoncie.
„Wyszłam za mąż, zaraz wracam” to film gorszy od „Heartbreakera”, który zaskakiwał swobodnym podejściem do komedii romantycznej oraz dysponował lepiej zgranym duetem, Durisem i Paradis, ale nadal lekki i przyjemny. Kruger i Boon są bardziej obok siebie niż razem, a jego wrodzony komizm rozbija się o jej chłód; nie znaczy to jednak, że nie dają rady rozbawić lub zaangażować w swoje losy publiczności, chociaż dystans miedzy nimi jest wyraźnie odczuwalny. Większa ilość slapsticku też niekoniecznie zawsze sprzyja komediowemu potencjałowi filmu. Gdyby zawsze objawiał się na ekranie w takich scenach jak sekwencja u Isabelle-dentysty, byłoby świetnie. Ale już uderzanie się w głowę o strop jaskini przypomina za bardzo poczciwe poślizgnięcie się na skórce od banana. A pozytywy? „Wyszłam za mąż, zaraz wracam” ma duży potencjał komediowy i nierzadko z niego korzysta. Co więcej, Dany Boon to urodzony komik i znowu daje tego dowody. Film wykorzystuje również spuściznę starych komedii przygodowych, w których podróże łączyły się z romansem. I wreszcie, może to najważniejsza cecha pozytywna filmu, seans upływa błyskawicznie, a po jego zakończeniu można spodziewać się tylko i wyłącznie dobrego humoru.
koniec
21 lutego 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Skutki uboczne placebo
— Gabriel Krawczyk

Zagrywka dowcipem
— Ewa Drab

Tegoż autora

Szybciej. Głośniej. Więcej zębów
— Ewa Drab

Samochody (nie) latają
— Ewa Drab

Kreacja automatyczna
— Ewa Drab

PR rządzi światem
— Ewa Drab

(I)grać i (wy)grać z czasem
— Ewa Drab

Llewyn Davis jest palantem
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna

Wszyscy jesteśmy oszustami
— Ewa Drab

Rzut kośćmi i sekrety Freuda
— Ewa Drab

Kto się boi Vina Diesla?
— Ewa Drab

Duch z piwnicy
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.