Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 10 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Pascal Chaumeil
‹Heartbreaker. Licencja na uwodzenie›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHeartbreaker. Licencja na uwodzenie
Tytuł oryginalnyL'arnacoeur
Dystrybutor Monolith
Data premiery13 sierpnia 2010
ReżyseriaPascal Chaumeil
ZdjęciaThierry Arbogast
Scenariusz
ObsadaRomain Duris, Vanessa Paradis, Julie Ferrier, François Damiens, Andrew Lincoln
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiFrancja, Monako
Czas trwania105 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Zagrywka dowcipem
[Pascal Chaumeil „Heartbreaker. Licencja na uwodzenie” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Idiotycznie nazwany w Polsce „Heartbreaker. Licencja na uwodzenie” czyli debiut kinowy twórcy telewizyjnego, Pascala Chaumeila, okazuje się przeciwieństwem swojego tytułu: autentycznie zabawny, inteligentny oraz sprawnie balansujący na granicy przesady i autoparodii. Pozytywne wrażenia gwarantuje również znakomity Romain Duris i naturalna Vanessa Paradis. Nareszcie dobra komedia na lato?

Ewa Drab

Zagrywka dowcipem
[Pascal Chaumeil „Heartbreaker. Licencja na uwodzenie” - recenzja]

Idiotycznie nazwany w Polsce „Heartbreaker. Licencja na uwodzenie” czyli debiut kinowy twórcy telewizyjnego, Pascala Chaumeila, okazuje się przeciwieństwem swojego tytułu: autentycznie zabawny, inteligentny oraz sprawnie balansujący na granicy przesady i autoparodii. Pozytywne wrażenia gwarantuje również znakomity Romain Duris i naturalna Vanessa Paradis. Nareszcie dobra komedia na lato?

Pascal Chaumeil
‹Heartbreaker. Licencja na uwodzenie›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHeartbreaker. Licencja na uwodzenie
Tytuł oryginalnyL'arnacoeur
Dystrybutor Monolith
Data premiery13 sierpnia 2010
ReżyseriaPascal Chaumeil
ZdjęciaThierry Arbogast
Scenariusz
ObsadaRomain Duris, Vanessa Paradis, Julie Ferrier, François Damiens, Andrew Lincoln
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiFrancja, Monako
Czas trwania105 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Pomysł wyjściowy filmu jest absurdalny, ale reżyser i aktorzy rozwijają go w burleskową komedię splatającą motywy slapstickowe z zabawnymi sytuacjami i dialogami. Nie ma mowy o udawaniu rzeczywistości i przekonywaniu widzów o wartości dramatycznej gatunku stricte bajkowego, jakim komedia romantyczna na pewno jest. Główny bohater, Alex Lippi, trudni się oryginalnym fachem – rozbija związki na zlecenie. W wyniku problemów finansowych jest zmuszony przyjąć intratne, ale trudne zadanie odwiedzenia od ślubu niejakiej Juliette zakochanej w angielskim bogaczu. Oczywiście ogólny rozwój wypadków i zakończenie można z łatwością przewidzieć, bo stanowią nieodzowny element gatunku, ale o wartości „Heartbreakera” świadczy wszystko to, co dzieje się od punktu wyjścia po tradycyjny happy end. Pascal Chaumeil znalazł fantastycznych aktorów, którym chce się kibicować niezależnie od uczciwości ich intencji, a serię wydarzeń wypełniającą środkową część filmu oparł na wyważonym komizmie czyli na tym, co dobry rom-kom mieć powinien. I dlatego „Heartbreaker” dobrym rom-komem zdecydowanie jest.
Podstawową zaletą „L’Arnacoeur” jest Romain Duris. Aktor, znany w Polsce przede wszystkim ze „Smaku życia” i „Zakochanego Moliera”, sprawdza się tak w repertuarze dramatycznym, jak i komediowym. W przypadku „Heartbreakera” samodzielnie nakręca humor wielu sytuacji i wyciska maksimum potencjału z wszystkich momentów parodiujących gatunek. Nie próbuje za wszelką cenę odgrywać roli kinowego amanta, lecz potrafi dla kreacji aktorskiej trochę się wygłupić i pobłaznować. Dzięki temu postać Alexa szczerze bawi i angażuje. Sceny, w których Duris podśpiewuje „Wake Me Up Before You Go-Go” grupy Wham! lub stara się powielić taniec Patricka Swayze’ego z „Dirty Dancing” wywołują przynajmniej uśmiech na twarzy, jeśli nie całkowite rozbawienie. Durisowi dzielnie sekundują Julie Ferrier i Jacques Frantz jako „wspólnicy w zbrodni”, którzy stawiają na lekko przerysowany komizm. Z kolei Vanessa Paradis w roli czarowanej Juliette wyhamowuje szarżę komediową kolegów z planu, stając się ostoją wiarygodności wątku romantycznego filmu.
Romans pojawia się w „L’Arnacoeur” dość późno, ale na szczęście nie sprawia wrażenia wciśniętego na siłę i z przymusu. Stopniowo absurd zostaje zastąpiony przez subtelną romantyczność pozbawioną wielkich deklaracji i niewiarygodnych wyczynów. Zabawa nie zostaje jednak w żaden sposób zduszona przez rozterki natury uczuciowej – aż do ostatniej sceny jest lekko, śmiesznie i przyjemnie. Chaumeil ewidentnie nie ma ambicji na stworzenie filmu przełomowego dla gatunku, ale stawia na solidną rozrywkę. Łącząc sympatycznych bohaterów z błyskotliwym humorem, akcją i dystansem do wszystkich wydarzeń rozgrywających się na ekranie, nie zmienia historii komedii romantycznej, ale na pewno udowadnia, że ten gatunek jeszcze dyszy i może doskonale bawić czyli spełniać swoją podstawową rolę.
„Heartbreaker” to nie tylko świetna zabawa w warstwie słownej i aktorskiej, ale także niezły kąsek dla widzów spragnionych ładnych widoków i atrakcyjnych filmowych lokacji. Akcja rozgrywa się w pięknym Monte Carlo, w bogatym środowisku luksusowego hotelu, drogich sklepów i wykwintnych restauracji. Protagoniści prezentują się równie mile dla oka jak ich otoczenie, a i coś przyjemnego dla ucha również się znajdzie – ścieżkę dźwiękową wypełniono melodyjnymi piosenkami anglojęzycznymi, które jednak wychodzą poza kiczowaty standard.
Chaumeil przypomina również swoim filmem, że Francuzi wciąż umieją robić udane komedie, w których aktorzy służą fabule, a nie odwrotnie. „Heartbreaker” stawia poprzeczkę dużo wyżej niż przeciętny, pokazywany niedawno w polskich kinach, „Kobiety na Marsie, mężczyzna na Wenus”, bo nie stawia sobie zadania odkrywania prawd o związkach, tylko rozluźnienia widzów dobrą zabawą. W ten sposób osiągnięty efekt jest więcej niż zadowalający.
koniec
19 sierpnia 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 7. Zbrodnie, zdrady i podstępy
Marcin Mroziuk

10 V 2024

Doskonale rozumiemy przerażenie schwytanej Lucy, dlatego podobnie jak ona możemy być zaskoczeni wyjaśnieniami mieszkańców Krypty 4 oraz konsekwencjami, jakie za swe czyny musi ponieść młoda kobieta. W efekcie przed trudną decyzją staje również Maximus.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Bawełna czeka na wodę
Sebastian Chosiński

8 V 2024

Im bardziej budowa Kanału Wachszskiego zbliża się ku szczęśliwemu zakończeniu, tym mocniej zaniepokojony jest tym faktem wysłany przez kapitalistów do Tadżykistanu szpieg. W ostatnim odcinku miniserialu Bensiona Kimiagarowa „Człowiek zmienia skórę” nie ma on już wyboru i musi pójść na całość. Nawet za cenę ewentualnej dekonspiracji. Wtedy pozostaje mu jeszcze ewentualnie ucieczka do sąsiedniego Afganistanu.

więcej »

Fallout: Odc. 6. Krypta krypcie nierówna
Marcin Mroziuk

6 V 2024

Chociaż Lucy i Maximus spotykają się z przyjaznym przyjęciem w Krypcie 4, to panujące tam zwyczaje mogą napawać niepokojem zarówno parę przybyszów, jak i widzów. Obawy te są jeszcze wzmacniane przez retrospekcje ukazujące działania podejmowane przez Vault-Tec przed wybuchem wojny i rodzące się w tym okresie wątpliwości Coopera Howarda.

więcej »

Polecamy

Latająca rybka

Z filmu wyjęte:

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Skutki uboczne placebo
— Gabriel Krawczyk

Klątwa rozwodowa
— Ewa Drab

Tegoż autora

Szybciej. Głośniej. Więcej zębów
— Ewa Drab

Samochody (nie) latają
— Ewa Drab

Kreacja automatyczna
— Ewa Drab

PR rządzi światem
— Ewa Drab

(I)grać i (wy)grać z czasem
— Ewa Drab

Llewyn Davis jest palantem
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna

Wszyscy jesteśmy oszustami
— Ewa Drab

Rzut kośćmi i sekrety Freuda
— Ewa Drab

Kto się boi Vina Diesla?
— Ewa Drab

Duch z piwnicy
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.