Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Don Bluth, Gary Goldman, Art Vitello
‹Titan: Nowa Ziemia›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTitan: Nowa Ziemia
Tytuł oryginalnyTitan A.E.
Dystrybutor Syrena
Data premiery18 sierpnia 2000
ReżyseriaDon Bluth, Gary Goldman, Art Vitello
Scenariusz
MuzykaGraeme Revell
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania94 min
WWW
Gatunekanimacja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Uczta dla oka
[Don Bluth, Gary Goldman, Art Vitello „Titan: Nowa Ziemia” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W "Titan A.E." przewaga efektów wizualnych nad ideą nie jest specjalnie rażąca. Z niezrozumiałych dla mnie samego przyczyn siedziałem w kinie chłonąc obraz i dźwięk wszystkimi porami skóry.

Eryk Remiezowicz

Uczta dla oka
[Don Bluth, Gary Goldman, Art Vitello „Titan: Nowa Ziemia” - recenzja]

W "Titan A.E." przewaga efektów wizualnych nad ideą nie jest specjalnie rażąca. Z niezrozumiałych dla mnie samego przyczyn siedziałem w kinie chłonąc obraz i dźwięk wszystkimi porami skóry.

Don Bluth, Gary Goldman, Art Vitello
‹Titan: Nowa Ziemia›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTitan: Nowa Ziemia
Tytuł oryginalnyTitan A.E.
Dystrybutor Syrena
Data premiery18 sierpnia 2000
ReżyseriaDon Bluth, Gary Goldman, Art Vitello
Scenariusz
MuzykaGraeme Revell
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania94 min
WWW
Gatunekanimacja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Ziemia ginie roztrzaskana w potężnej eksplozji na miliardy kawałków skały. Ludzie zostają skazani na wieczne wygnanie i towarzyszący temu los galaktycznych pariasów. Zostajemy we Wszechświecie obywatelami drugiej kategorii.
Wszystko to jest efektem lęku jaki wywoływaliśmy w wojowniczej rasie Dredge. Ludzkość rozwijała się tak szybko, dokonując coraz to nowych przełomów technicznych, tak że owi , składający się jedynie z energii, wojownicy postanawiają zdusić groźbę w zarodku. Zanim jednak Ziemia przestała istnieć, zdobywamy się na końcowy wysiłek i wysyłamy w przestrzeń statek "Titan", który ma nam przynieść odrodzenie.
Tylko gdzie jest owa nowa nadzieja? Tajemnicę miejsca pobytu superstatku nosi w sobie młody Johny, syn słynnego profesora, jednego z ziemskich specjalistów koordynujących zaawansowany projekt "Titan". Johny zostaje, niekoniecznie zgodnie ze swoją wolą, przyłączony do ekspedycji mającej odnaleźć ziemskie marzenia. Poznajemy krótko resztę poszukiwaczy, po czym ekspedycja rusza w szeroki Kosmos, ścigana przez nieustępliwych Dredge.
I to by było na tyle jeżeli chodzi o fabułę w tym filmie. Dalej wszelkie próby skonstruowania akcji i rozwinięcia postaci giną w feerii barw i efektów. Zazwyczaj jestem przeciwny takiemu sposobowi robienia filmów, ale w "Titan A.E." przewaga efektów wizualnych nad ideą nie jest specjalnie rażąca. Z niezrozumiałych dla mnie samego przyczyn siedziałem w kinie chłonąc obraz i dźwięk wszystkimi porami skóry.
To jest jedyny i najważniejszy powód, dla jakiego należy, moimi zdaniem, iśc do kina by obejrzeć ten film. Efektownie wyrysowane bryły statków, połączone z wspaniałą animacją walk w kosmosie przewyższają wszystko, co zdarzyło mi się widzieć. Rozkosznie chłonie się wspaniałe międzyplanetarne widoki pełne instalacji i lodowych odłamków. Uczta dla oka, powiadam.
koniec
1 października 2000

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 6. Krypta krypcie nierówna
Marcin Mroziuk

6 V 2024

Chociaż Lucy i Maximus spotykają się z przyjaznym przyjęciem w Krypcie 4, to panujące tam zwyczaje mogą napawać niepokojem zarówno parę przybyszów, jak i widzów. Obawy te są jeszcze wzmacniane przez retrospekcje ukazujące działania podejmowane przez Vault-Tec przed wybuchem wojny i rodzące się w tym okresie wątpliwości Coopera Howarda.

więcej »

East Side Story: Ciemne chmury nad Anatewką
Sebastian Chosiński

5 V 2024

Łotewski reżyser, wykształcony w Stanach Zjednoczonych, w poprzedniej dekadzie nakręcił w Ukrainie film na podstawie powieści żydowskiego prozaika z początku XX wieku, przerobionej następnie w latach 90. na sztukę teatralną przez rosyjskiego Żyda. Tak w skrócie można opisać historię powstania historycznego komediodramatu Vladimira Lerta „Pokój wam!”, który nawiązuje do legendarnych „Dziejów Tewjego Mleczarza” Szolema Alejchema.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
Sebastian Chosiński

1 V 2024

W trzecim odcinku tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bensiona Kimiagarowa doszło do fabularnego przesilenia. Wszystko, co mogło posypać się na budowie kanału – to się posypało. W czwartej odsłonie opowieści bohaterowie starają się więc przede wszystkim poskładać w jedno to, co jeszcze nadaje się do naprawienia – reputację, związek, plan do wykonania.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Najstarsza magia
— Eryk Remiezowicz

Kronika śmierci niezauważonej
— Eryk Remiezowicz

Zamknąć Królikarnię!
— Eryk Remiezowicz

Książka, która nie dotarła do nieba
— Eryk Remiezowicz

Historia żywa
— Eryk Remiezowicz

Na siłę
— Eryk Remiezowicz

Wpadnij do wikingów
— Eryk Remiezowicz

Gdzie korekta to skarb
— Eryk Remiezowicz

Anielski kryminał
— Eryk Remiezowicz

I po co ten pośpiech?
— Eryk Remiezowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.