Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Eric Leighton, Ralph Zondag
‹Dinozaur›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDinozaur
Tytuł oryginalnyDinosaur
Dystrybutor Syrena
Data premiery24 listopada 2000
ReżyseriaEric Leighton, Ralph Zondag
ZdjęciaDavid R. Hardberger, S. Douglas Smith
Scenariusz
MuzykaJames Newton Howard
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania82 min
WWW
Gatunekanimacja, familijny, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Dinozilla atakuje!
[Eric Leighton, Ralph Zondag „Dinozaur” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Najnowszy film produkcji Disneya, "Dinozaur" jest - jak zwykle - pozycją prawie-obowiązkową dla miłośników SF. Wątek jest prosty jak budowa cepa, i raczej mało w nim niespodzianek (chociaż i tak wolę to "od Jurrasic Parku"), natomiast to, co jest genialne, to - jak zwykle u Disneya - animacja.

Leszek ’Leslie’ Karlik

Dinozilla atakuje!
[Eric Leighton, Ralph Zondag „Dinozaur” - recenzja]

Najnowszy film produkcji Disneya, "Dinozaur" jest - jak zwykle - pozycją prawie-obowiązkową dla miłośników SF. Wątek jest prosty jak budowa cepa, i raczej mało w nim niespodzianek (chociaż i tak wolę to "od Jurrasic Parku"), natomiast to, co jest genialne, to - jak zwykle u Disneya - animacja.

Eric Leighton, Ralph Zondag
‹Dinozaur›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDinozaur
Tytuł oryginalnyDinosaur
Dystrybutor Syrena
Data premiery24 listopada 2000
ReżyseriaEric Leighton, Ralph Zondag
ZdjęciaDavid R. Hardberger, S. Douglas Smith
Scenariusz
MuzykaJames Newton Howard
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania82 min
WWW
Gatunekanimacja, familijny, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tym razem komputerowa, ale powalająca na kolana. Dinozaury są śliczne, wyglądają jak żywe (no, chyba... ;))). Nawet włochate małpiatki wyglądają realistycznie. Scenografowie również przyłożyli się do pracy - świat jest wyraźnie jeszcze młody, pełen wysokich urwisk, młodych gór etc., przy czym naprawdę trudno stwierdzić, gdzie kończy się praca komputera a zaczynają autentyczne scenografie. Naprawdę, kawał dobrej roboty. Jednak sceną, dla której na film powinni udać się miłośnicy SF jest uderzenie Zabójcy Dinozaurów. Wprawdzie realizm nie jest stuprocentowy - w pewnym momencie deszcz poprzedzających Wielki Kawał Skały mniejszych meteorytów spada pionowo w dół, co jest cholernie mało prawdopodobne, no i sam Wielki Kawał Skały leci za wolno i widać na nim za dużo szczegółów (powinien być wielkim białym czymś zostawiającym za sobą białą linię powidoku), ale scena uderzenia i bombardowanie przez mikroodłamki... ech, sam miód. Czemu w filmach typu "Kawaleria Kosmosu" nie ma uderzeń orbitalnych? Dlaczego? (tu wstawić smutne chlipanie)
Oglądając film nabrałem ochoty na poprowadzenia jakiegoś RPG, w którym występują podróże w czasie, co by tylko móc wpakować biednych graczy pomiędzy wielkie i wredne dinozaury. Aha, i miłym akcentem jest to, że w filmie nie ma ani jednej piosenki. Jeżeli zobaczyłbym realistycznie (jeżeli pominąć ludzką mimikę, oczywiście) animowane dinozaury skaczące po drzewach i radośnie śpiewające o miłości... Brrr... :)
koniec
1 grudnia 2000

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Full Thrust
— Leszek ’Leslie’ Karlik

Atak krytyków
— Leszek ’Leslie’ Karlik

Relatywny tłumek ludzi
— Leszek ’Leslie’ Karlik, Małgorzata ’Ama’ Roznerska

Średnia 3+
— Leszek ’Leslie’ Karlik

Super-naziści w kosmosie
— Leszek ’Leslie’ Karlik

Matrix
— Leszek ’Leslie’ Karlik

D20 - Open Gaming?
— Leszek ’Leslie’ Karlik

Gasnące Słońca
— Leszek ’Leslie’ Karlik

Kaloryfer
— Witold Witaszewski, Małgorzata ’Ama’ Roznerska, Leszek ’Leslie’ Karlik

Krakers
— Leszek ’Leslie’ Karlik

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.