EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Zjawa |
Tytuł oryginalny | The Revenant |
Dystrybutor | Imperial CinePix |
Data premiery | 29 stycznia 2016 |
Reżyseria | Alejandro González Iñárritu |
Zdjęcia | Emmanuel Lubezki |
Scenariusz | Alejandro González Iñárritu, Mark L. Smith |
Obsada | Tom Hardy, Leonardo DiCaprio, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Paul Anderson, Lukas Haas, Javier Botet, Brendan Fletcher |
Muzyka | Bryce Dessner, Carsten Nicolai, Ryuichi Sakamoto |
Rok produkcji | 2015 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 151 min |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat, przygodowy, western |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Czego wstydzi się Iñárritu |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Zjawa |
Tytuł oryginalny | The Revenant |
Dystrybutor | Imperial CinePix |
Data premiery | 29 stycznia 2016 |
Reżyseria | Alejandro González Iñárritu |
Zdjęcia | Emmanuel Lubezki |
Scenariusz | Alejandro González Iñárritu, Mark L. Smith |
Obsada | Tom Hardy, Leonardo DiCaprio, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Paul Anderson, Lukas Haas, Javier Botet, Brendan Fletcher |
Muzyka | Bryce Dessner, Carsten Nicolai, Ryuichi Sakamoto |
Rok produkcji | 2015 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 151 min |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat, przygodowy, western |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Ten tekst z rzekomą "falą ksenofobii" w Europie jest żałosny i nic nie wnosi do recenzji. To już druga recenzja po "Creedzie" pana Dobrego w której prezentuje on pewne irytujące oderwanie od rzeczywistości, świadczące, jak mniemam, o bardzo naiwnym podejściu do problemów współczesnego świata.
Co do filmu - jego największym problemem jest to, że nie wzbudza jakichkolwiek głębszych refleksji. Po co ten obraz właściwie został nakręcony? Co chciał nam przekazać reżyser? Nie wiadomo. Że "blade twarze" są złe a Indianie szlachetni i dobrzy? Że człowiek zostawiony sam sobie na łonie natury dziczeje? Nie, zaraz, on nie dziczeje. On właśnie wtedy staje się "dobry", taki biały Indianin. Wniosek: biały człowiek, jeśli chce się wyzwolić z piętna swej "ksenofobicznej" rasy zmienia się w białego Indianina gadającego po indiańsku oraz mającego indiańską kobietę z którą ma indiańskiego syna. Normalnie "Avatar", proszę państwa. Kolejna ekologiczna, lewicowa bajka, czyli deszcz Oscarów pewny. Tylko czy Leo dostanie upragniona nagrodę? Obawiam się, że znowu nie. Może gdyby zagrał transwestytę...
A ja chciałbym tylko podziękować za interesujący tekst. Filmu nie widziałem jeszcze, ale mam podobne obawy z powodu osoby reżysera co recenzent spostrzerzenia. Pozdrawiam
Tekst Pana Piotra o fali ksenofobii jest nad wyraz trafny i jak najbardziej aktualny a zdarzenia ukazane w filmie pozwala ujrzeć w szerszym kontekście. Nie dajmy się zwieść niedouczonym ksenofobom, takim jak żałosny dd :)
Tekst o paraleli odnośnie fali ksenofobii, która dopiero wzbiera, czego zwiastunem jest komentarz DD. Tak samo odebrałem to podczas seansu.
Trudno mi się zgodzić z tendencyjnym twierdzeniem, że DiCaprio "zwyczajowo" nie ma mocy, bo jej braku u aktora specjalnie często nie uświadczam.
Ksenofobia jest tu złym słowem. Sednem nie jest 'banie się obcości'. Nikt nie boi się przyjeżdżających do Europy Amerykanów. Nie boją się ludzie latynosów. Nie boją się mieszkańców byłego ZSRR, nie boją się Chińczyków, Wietnamczyków.
Dlaczego?
Też są obcy. Bardziej lub mniej (niektórzy z nich wcale nie mniej, niż muzułmanie).
Dlaczego więc wątpliwości budzą właśnie oni?
Odpowiedź: bo niestety obecnie jest z nimi jak z Ebolą. Gdy wybucha krwiożercza epidemia, to przyjmując człowieka przybyłego z tego rejonu, nie wiemy czy ucieka przed śmiercią, czy go nam niesie.
Tego ludzie się boją
(I czegoś jeszcze. Obejrzcie sobie 'minuty ciszy' dla ofiar zamachów w Paryżu na zawodach sportowych w krajach muzułmańskich. Gwizdy)
Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.
więcej »W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.
więcej »Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Birdman
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Biutiful
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Babel
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. 21 gramów
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Amores perros
— Marcin Knyszyński
Transatlantyk 2015: Dzień 3
— Sebastian Chosiński
Co nam w kinie gra: Birdman
— Marta Bałaga
Wenecja 2014: Wielka improwizacja
— Marta Bałaga
Piękno życia w kokonie szpetoty
— Joanna Pienio
Ciężar duszy
— Konrad Wągrowski
Polska nie musi wstawać z kolan, za to może wstać z kanapy
— Piotr Dobry
Człowiek z rozgoryczenia
— Piotr Dobry
„Love Story” w wykonaniu Patryka Vegi
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski
Uśmiech, proszę!
— Piotr Dobry
Komiksy i klozety, czyli jedna z najmądrzejszych bajek roku
— Piotr Dobry
Koniec niewinności
— Piotr Dobry
Walka żywiołów
— Piotr Dobry
Wszyscy jesteśmy Patersonami
— Piotr Dobry
Tam, gdzie diabeł mówi dobranoc
— Piotr Dobry
Magia i mózg
— Piotr Dobry
A niedźwiedź?! :-)