Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

James Kent
‹W domu innego›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułW domu innego
Tytuł oryginalnyThe Aftermath
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery29 marca 2019
ReżyseriaJames Kent
ZdjęciaFranz Lustig
Scenariusz
ObsadaAlexander Skarsgård, Keira Knightley, Jason Clarke, Martin Compston, Kate Phillips, Jannik Schümann, Fionn O'Shea, Alexander Scheer
MuzykaMartin Phipps
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania108 min
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Powojenny melodramat
[James Kent „W domu innego” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

Konrad Wągrowski

Powojenny melodramat
[James Kent „W domu innego” - recenzja]

Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

James Kent
‹W domu innego›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułW domu innego
Tytuł oryginalnyThe Aftermath
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery29 marca 2019
ReżyseriaJames Kent
ZdjęciaFranz Lustig
Scenariusz
ObsadaAlexander Skarsgård, Keira Knightley, Jason Clarke, Martin Compston, Kate Phillips, Jannik Schümann, Fionn O'Shea, Alexander Scheer
MuzykaMartin Phipps
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania108 min
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Grudzień, rok 1945. Wojna zakończyła się kilka miesięcy temu, Niemcy są pod okupacją zwycięzców. Do brytyjskiej strefy okupacyjnej przybywa Rachael Morgan (Keira Knightley), żona wyższego oficera Lewisa Morgana (Jason Clarke), by dołączyć do swego męża, kwaterującego w pokaźnej posiadłości należącego do lokalnego arystokraty Stephene Luberta (Alexander Skarsgård), wdowca wychowującego dorastającą córkę. Niemiec ma zostać wysiedlony ze swego domu, który zostanie całkowicie przejęty przez brytyjskie małżeństwo. Pułkownik Morgan jednak się waha – ma ogromną potrzebę budowania nowego, lepszego świata po wojnie, nie chce więc zachowywać się jak bezwzględny zdobywca, zwłaszcza, że jego niemiecki gospodarz wydaje się być człowiekiem nie posiadającym nazistowskiej przeszłości i jest podobnie poszkodowany przez wojnę jak małżeństwo Morganów. Anglik pozwala więc niemieckiej rodzinie zająć poddasze i pozostać w swej posiadłości. Spotka się to z ostrą niechęcią Rachael, dla której jest przedstawicielem wrogiej nacji, bezpośrednio odpowiedzialnej za tragedię, jaka dotknęła jej rodziny. Zamieszkanie pod jednym dachem zmienia jednak podejście kobiety – z Lubertem nawiązuję coraz mocniejszą więź, za czym idzie narastający kryzys w małżeństwie…
„W domu innego” podnosi cały szereg interesujących tematów. Kwestie odpowiedzialności za wojenne tragedie. Stosunek zwycięzców do pokonanych, stosunek pokonanych do zwycięzców, ale też do siebie samych – temat odnoszenia się do nazistowskiego dziedzictwa (w szczególności dotyczy to córki Lubera, obracającej się w kręgach młodocianych spadkobierców Hitlerjugend). Kwestie podejścia do odbudowy ziem agresora po zakończeniu wojny. Temat koniecznych rozliczeń. Przeżywanie i przepracowywanie wojennych traum. Wszystkie te tematy zapewne mogą dobrze wybrzmieć w powieści, w filmie jednak zdają się być potraktowane zdawkowo, skrótowo, pobieżnie. Szkoda, bo wokół każdego z nich można by nakręcić ciekawy film. A tak ciekawa powojenna sceneria, ukazanie świata stosunkowo słabo wykorzystywanego przez kinematografię, staje się głównie sceną rozegrania filmowego romansu w starym stylu, dość dobrze umotywowanego psychologicznie, nie pozbawionego głębszych tematów jak kwestia przeżywania żałoby i radzenia sobie z osobistą traumą, ale przysłaniającego całą złożoność ówczesnego świata.
koniec
16 kwietnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.