Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Peter Berg
‹Hancock›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
80,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHancock
Dystrybutor UIP
Data premiery11 lipca 2008
ReżyseriaPeter Berg
ZdjęciaTobias A. Schliessler
Scenariusz
ObsadaWill Smith, Charlize Theron, Jason Bateman, Daeg Faerch, Martin Klebba, Eddie Marsan, David Mattey
MuzykaJohn Powell
Rok produkcji2008
Kraj produkcjiUSA
WWW
Gatunekakcja, dramat, komedia, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Yo, (super)man!, czyli wielka przemiana latającego lumpa
[Peter Berg „Hancock” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Czym jest właściwie „Hancock"? Parodią filmów o superbohaterach, kinem sensacyjnym czy romansowym dramatem? Chyba wszystkim naraz. Dobrze to czy źle?

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Yo, (super)man!, czyli wielka przemiana latającego lumpa
[Peter Berg „Hancock” - recenzja]

Czym jest właściwie „Hancock"? Parodią filmów o superbohaterach, kinem sensacyjnym czy romansowym dramatem? Chyba wszystkim naraz. Dobrze to czy źle?

Peter Berg
‹Hancock›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
80,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHancock
Dystrybutor UIP
Data premiery11 lipca 2008
ReżyseriaPeter Berg
ZdjęciaTobias A. Schliessler
Scenariusz
ObsadaWill Smith, Charlize Theron, Jason Bateman, Daeg Faerch, Martin Klebba, Eddie Marsan, David Mattey
MuzykaJohn Powell
Rok produkcji2008
Kraj produkcjiUSA
WWW
Gatunekakcja, dramat, komedia, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Początek filmu jest bardzo obiecujący: superbohater, który jest jednocześnie antybohaterem. Zapijaczony, nieogolony John Hancock w swojej włóczkowej czapeczce wygląda jak skrzyżowanie nowojorskiego rapera (co jest podkreślone częstym użyciem muzyki rap w ścieżce dźwiękowej) i kloszarda. Potrafi, co prawda, fruwać, podnosić samochody i zatrzymać pędzącą lokomotywę, jednak do bohaterskich wyczynów bierze się niechętnie, na odczepnego, i powoduje przy tym tyle zniszczeń, że zarówno władze, jak i mieszkańcy Los Angeles mają go dosyć.
Wygląda to jak dowcipna i całkiem inteligentna parodia filmu o przeróżnych -manach. Co prawda sceny, w których idealistycznie nastawiony specjalista od public relations (swoją drogą postać chyba jeszcze bardziej nierealna niż latający gangsta-koleś…) tłumaczy Hancockowi, w jaki sposób można poprawić jego wizerunek, są nieco przydługie, ale dałyby się znieść, gdyby pozostała część filmu skupiała się właśnie na „nowej twarzy” bohatera. Tymczasem następuje pewien zwrot akcji – nie powiem, zaskakujący, i to mi się w nim podobało – i z komedii będącej po trosze filmem sensacyjnym skręcamy w stronę ni to dramatu, ni to romansu… Samo w sobie nie byłoby to może takie złe, ale, niestety, próba wyjaśnienia fenomenu istnienia Hancocka sprawia, że kulminacyjna scena jest pełna wewnętrznych sprzeczności.
Jest w „Hancocku” kilka scen autentycznie zabawnych, jednak od momentu pojawienia się Raya i jego rodziny całość podszyta jest jakimś nieuchwytnym niepokojem, jakby przeczuciem katastrofy. Trochę się to gryzie z typowo parodiowymi wątkami, jak na przykład niechęcią głównego bohatera do noszenia „superbohaterskiego” kostiumu.
Bardzo dobre są efekty specjalne (podobały mi się zwłaszcza starty i lądowania Hancocka); pochwała należy się też scenarzystom za ich oszczędne stosowanie. O aktorstwie trudno coś szczegółowego powiedzieć – na pewno dobrze gra Charlize Theron w roli żony Raya, natomiast Will Smith przez większość czasu poprzestaje na zachowywaniu kamiennej twarzy. W sumie film niezły. Wymaga tylko zawieszenia niewiary na kołku potężnym jak iglica, na którą w początkowych scenach Hancock nabija samochód…
koniec
21 lipca 2008

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
Sebastian Chosiński

1 V 2024

W trzecim odcinku tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bensiona Kimiagarowa doszło do fabularnego przesilenia. Wszystko, co mogło posypać się na budowie kanału – to się posypało. W czwartej odsłonie opowieści bohaterowie starają się więc przede wszystkim poskładać w jedno to, co jeszcze nadaje się do naprawienia – reputację, związek, plan do wykonania.

więcej »

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Kwiecień 2014 (1)
— Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Bombowa laurka
— Gabriel Krawczyk

Pancerne żaby do przełknięcia
— Jarosław Loretz

Efektowna mielizna
— Łukasz Twaróg

Tegoż autora

I gwiazdka z nieba nie pomoże, kiedy brak natchnienia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tajemnica beczki z solą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Serializacja MCU
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Od Lukrecji Borgii do bitew kosmicznych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Półelfi łotrzyk w kanale burzowym
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zwariowane studentki znów atakują
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Transformersy w krainie kucyków?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Płomykówki i gadzinówki
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jedyna nadzieja w lisiczce?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ken odkrywa patriarchat, czyli bunt postaci drugoplanowych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.