Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

George Gallo
‹Centralne Biuro Uwodzenia›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCentralne Biuro Uwodzenia
Tytuł oryginalnyMy Mom's New Boyfriend
Dystrybutor Best Film
Data premiery12 września 2008
ReżyseriaGeorge Gallo
ZdjęciaMichael Negrin
Scenariusz
ObsadaAntonio Banderas, Meg Ryan, Colin Hanks, Selma Blair, Trevor Morgan, Marco St. John
MuzykaChris Boardman
Rok produkcji2007
Kraj produkcjiNiemcy, USA
Czas trwania97 min
Gatunekkomedia, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Agent, złodziej, jego kochanka i półtorej godziny nudy
[George Gallo „Centralne Biuro Uwodzenia” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Jak się okazuje, rola sympatycznej roztrzepanej dziewczyny i uwodzicielskiego Latynosa zostaje przyznana do końca życia. Meg Ryan i Antonio Banderas, nie zwracając uwagi na upływ lat, wciąż chcą je odgrywać. Ktoś też chce im za to płacić. Problem w tym, czy my naprawdę chcemy jeszcze to oglądać? „Centralne biuro uwodzenia” przekonuje, że niekoniecznie.

Konrad Wągrowski

Agent, złodziej, jego kochanka i półtorej godziny nudy
[George Gallo „Centralne Biuro Uwodzenia” - recenzja]

Jak się okazuje, rola sympatycznej roztrzepanej dziewczyny i uwodzicielskiego Latynosa zostaje przyznana do końca życia. Meg Ryan i Antonio Banderas, nie zwracając uwagi na upływ lat, wciąż chcą je odgrywać. Ktoś też chce im za to płacić. Problem w tym, czy my naprawdę chcemy jeszcze to oglądać? „Centralne biuro uwodzenia” przekonuje, że niekoniecznie.

George Gallo
‹Centralne Biuro Uwodzenia›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCentralne Biuro Uwodzenia
Tytuł oryginalnyMy Mom's New Boyfriend
Dystrybutor Best Film
Data premiery12 września 2008
ReżyseriaGeorge Gallo
ZdjęciaMichael Negrin
Scenariusz
ObsadaAntonio Banderas, Meg Ryan, Colin Hanks, Selma Blair, Trevor Morgan, Marco St. John
MuzykaChris Boardman
Rok produkcji2007
Kraj produkcjiNiemcy, USA
Czas trwania97 min
Gatunekkomedia, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Wygląda na to, że Meg Ryan zrezygnowała z pomysłu, aby odejść od wizerunku sympatycznej dziewczyny z komedii romantycznej i szukać swych szans w rolach bardziej ambitnych. Próbowała w połowie lat 90., grając alkoholiczkę w „Kiedy mężczyzna kocha kobietę” i przedstawicielkę U.S. Army w „Szalonej odwadze”, szukała szansy kilka lat później u Jane Campion w „Tatuażu”. Efekt? Mizerny. Wraca więc do rom-comu.
Antonio Banderas niczego chyba nie szuka. Etap kina ambitnego miał na początku kariery, gdy grywał gejów w filmach Pedro Almodovara i wystąpił jako partner Toma Hanksa w „Filadelfii”. Od tego czasu już tylko czaruje swym latynoskim urokiem. Pytanie tylko brzmi – jak długo taki urok może trwać?1)
W każdym razie wszystko wskazuje na to, że ta para musi być mocno zdesperowana, skoro zdecydowała się na film u człowieka, który firmuje swoim nazwiskiem takie „hity” jak „Jak ugryźć 10 milionów 2” czy „Czyściciel”. Jeśli liczyli na cudowną przemianę reżysera, zapewne się przeliczyli – George Gallo trzyma poziom. Jeśli liczyli na łatwą kasę – zapewne w tym zakresie odnieśli sukces. Kasa była (budżet filmu 25 milionów dolarów, zapewne duża część na honoraria gwiazd), a wysiłku niewiele.
„Centralne biuro uwodzenia” (tak na polski tłumaczy się „My Mom’s New Boyfriend”) to wyjątkowo pozbawione ikry, inwencji i oryginalności połączenie komedii romantycznej i filmu sensacyjnego. Ona, czterdziestokilkuletnia Martha, przeżywa drugą młodość, romansując z różnymi mężczyznami. On, przystojny Latynos, jest złodziejem dzieł sztuki udającym konsultanta. Oczywiście łączy ich uczucie. Problem w tym, że jej syn Henry, który właśnie powrócił z kilkuletniej misji (i jest zaszokowany prowadzeniem się matki), jest agentem FBI. Rodzima agencja każe Henry’emu wykorzystać związek matki do schwytania złodzieja na gorącym uczynku. Takie rozstawienie ról niewątpliwie daje perspektywy na przynajmniej przyzwoite kino rozrywkowe. Problem w tym, że wykonanie woła o pomstę do nieba. Jak na komedię film w ogóle nie śmieszy (humor polega na tak wyszukanych żartach jak podsłuchiwanie matki podczas sceny miłosnej), dialogi są drętwe, „dowcipne” odzywki wymuszone, a tempo rozwoju akcji potrafiłoby uśpić nastolatka z ADHD. Obrazu dopełnia wyjątkowo drewniany w swej roli Colin Hanks (Henry). Meg Ryan nie ma pomysłu na swą rolę, a Banderas w ogóle nie próbuje nawet udawać, że się stara.
Najzabawniejsze w tym filmie jest, że polski dystrybutor tytułem próbuje nawiązać do znanej afery politycznej IV RP. Meg Ryan w roli płaczącej byłej posłanki Sawickiej, Antonio jako ukryty agent CBA? Ubaw na pewno byłby większy.
koniec
12 września 2008
1) W roli Kota w Butach zapewne jeszcze przez dekady.

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.