Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gary Fleder
‹Ława przysięgłych›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŁawa przysięgłych
Tytuł oryginalnyRunaway Jury
Dystrybutor CinePix
Data premiery26 marca 2004
ReżyseriaGary Fleder
ZdjęciaRobert Elswit
Scenariusz
ObsadaBruce Davison, Rachel Weisz, Gene Hackman, Jeremy Piven, John Cusack, Guy Torry, Bruce McGill, Nick Searcy, Nestor Serrano, Leland Orser, Dustin Hoffman, Jennifer Beals, Gerry Bamman, Joanna Going, Cliff Curtis, Bill Nunn, Juanita Jennings, Marguerite Moreau, Rusty Schwimmer, Nora Dunn
MuzykaChristopher Young
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania127 min
WWW
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Klasyczny Grisham
[Gary Fleder „Ława przysięgłych” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Thrillery sądowe oparte na prozie Johna Grishama rządzą się żelaznymi zasadami. W większości przypadków bohaterem jest młody prawnik-idealista, stawiający czoło systemowi złożonemu z prawników starych, zgorzkniałych, perfidnych i skorumpowanych. Młodemu zawsze trafia się najgorsza sprawa, praktycznie nie do wygrania. I zawsze ją wygrywa. Po prostu klasyczny Grisham.

Piotr Dobry

Klasyczny Grisham
[Gary Fleder „Ława przysięgłych” - recenzja]

Thrillery sądowe oparte na prozie Johna Grishama rządzą się żelaznymi zasadami. W większości przypadków bohaterem jest młody prawnik-idealista, stawiający czoło systemowi złożonemu z prawników starych, zgorzkniałych, perfidnych i skorumpowanych. Młodemu zawsze trafia się najgorsza sprawa, praktycznie nie do wygrania. I zawsze ją wygrywa. Po prostu klasyczny Grisham.

Gary Fleder
‹Ława przysięgłych›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŁawa przysięgłych
Tytuł oryginalnyRunaway Jury
Dystrybutor CinePix
Data premiery26 marca 2004
ReżyseriaGary Fleder
ZdjęciaRobert Elswit
Scenariusz
ObsadaBruce Davison, Rachel Weisz, Gene Hackman, Jeremy Piven, John Cusack, Guy Torry, Bruce McGill, Nick Searcy, Nestor Serrano, Leland Orser, Dustin Hoffman, Jennifer Beals, Gerry Bamman, Joanna Going, Cliff Curtis, Bill Nunn, Juanita Jennings, Marguerite Moreau, Rusty Schwimmer, Nora Dunn
MuzykaChristopher Young
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania127 min
WWW
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Thrillery sądowe oparte na prozie Johna Grishama rządzą się żelaznymi zasadami. W większości przypadków bohaterem jest młody prawnik-idealista, stawiający czoło systemowi złożonemu z prawników starych, zgorzkniałych, perfidnych i skorumpowanych. Młodemu zawsze trafia się najgorsza sprawa, praktycznie nie do wygrania. I zawsze ją wygrywa. Po prostu klasyczny Grisham.
To nie jedyne reguły. Kolejną jest kwestia obsady. Rzut oka na creditsy dowolnego filmu wg Grishama pozwala przypuszczać, iż hollywoodzkie gwiazdy jak rzadko czego pragną przed kamerą bronić, oskarżać bądź być oskarżonym. Występy na sądowej sali upodobał sobie szczególnie Gene Hackman. W 1993 roku, w „Firmie” - pierwszej zekranizowanej powieści Grishama - próbował sprowadzić na złą drogę Toma Cruise’a. Trzy lata później jako morderca-rasista dał się zamknąć w „Komorze”. Teraz powrócił w „Ławie przysięgłych”. I znów jest podłym, egocentrycznym, nie cofającym się przed niczym typem. A przeciwników ma nie byle jakich - Johna Cusacka, Rachel Weisz i samego Dustina Hoffmana. Plus tuzin znanych z drugiego planu nazwisk. Po prostu klasyczny Grisham.
Nie będę zdradzał kto jest kim i kto z kim trzyma, gdyż - jak to u Grishama - nasz stosunek do obserwowanych postaci zmieni się w trakcie seansu niejednokrotnie. Z grubsza chodzi o to, iż wśród decydujących o werdykcie ławników znajduje się osoba manipulująca resztą. Winny czy niewinny, wolny czy skazany - to już zależy tylko i wyłącznie od tego, która strona - obrońcy czy oskarżyciele - zaoferuje większą kwotę. To, że całość zamknie się happy endem, jest co prawda tajemnicą, ale poliszynela, także nie skarżcie mnie proszę o spoilerowanie. Po prostu klasyczny Grisham.
Cóż więcej można dodać? Ogląda się to bardzo przyjemnie, napięcie wzrasta z minuty na minutę, aktorstwo stoi na wysokim poziomie. A to, że przez ostatnią dekadę widzieliśmy już niemało bliźniaczo podobnych historii? Cóż, to jak z bajkami Disneya, komediami de Funesa, horrorami gore czy kinem Almodovara - klasycznego Grishama trzeba lubić. Po prostu.
koniec
13 marca 2004

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
Sebastian Chosiński

1 V 2024

W trzecim odcinku tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bensiona Kimiagarowa doszło do fabularnego przesilenia. Wszystko, co mogło posypać się na budowie kanału – to się posypało. W czwartej odsłonie opowieści bohaterowie starają się więc przede wszystkim poskładać w jedno to, co jeszcze nadaje się do naprawienia – reputację, związek, plan do wykonania.

więcej »

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Luty 2002
— Michał Chaciński, Artur Długosz, Eryk Remiezowicz

Schemat psychoanalizy
— Eryk Remiezowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.