Gry planszowe od Dziadka MrozaNie wiemy, czy Dziadek Mróz istnieje i jakie relacje łączą go ze świętym Mikołajem, ale wydaje nam się, że na prezentach zna się nie najgorzej. Jako że sezon świąteczny coraz bliżej, prezentujemy piętnaście gier planszowych, o które możecie poprosić w liście do Dziadka Mroza, świętego Mikołaja, czy Gwiazdora.
EsensjaGry planszowe od Dziadka MrozaNie wiemy, czy Dziadek Mróz istnieje i jakie relacje łączą go ze świętym Mikołajem, ale wydaje nam się, że na prezentach zna się nie najgorzej. Jako że sezon świąteczny coraz bliżej, prezentujemy piętnaście gier planszowych, o które możecie poprosić w liście do Dziadka Mroza, świętego Mikołaja, czy Gwiazdora.
Wyszukaj / Kup Mondo Jeśli szukacie rodzinnej gry, która sprawdzi się zarówno w gronie starszych, jaki i wśród dzieci, sięgnijcie po „Mondo”. Z rozsypanych kafelków każdy stara się ułożyć, jak największy obszar, dbając jednocześnie o zasiedlanie go zwierzętami. Przyda się tu spostrzegawczość i niewielkie planowanie, by akt stworzenia odbył się bez pomyłek, a należy pamiętać, że czasomierz nieubłaganie tyka! Czytaj naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. Wyszukaj w Nokaut.pl. W oczekiwaniu na światową premierę nowego filmu Petera Jacksona warto zwrócić uwagę na karciankę traktującą o przygodach poczciwego Hobbita. Niektórych zdziwić może nazwisko jej autora, Martin Wallace był bowiem dotychczas znany z bardziej wymagających tytułów. Tym razem otrzymujemy grę łatwą i przyjemną, będącą wariacją na temat popularnej gry karcianej tysiąc. W zależności od wylosowanej postaci gracze dzielą się na dwie drużyny, dobra i zła. Zdobywane lewy rozdają przeciwnikom w formie obrażeń bądź leczą swoich współtowarzyszy. Ot, cała filozofia. „Hobbit: Gra Karciana” sprawdzi się na pewno w rodzinnym gronie. Kup w Rebel.pl. Wyszukaj w Nokaut.pl. Wyszukaj w Skąpiec.pl. Bezkompromisowy pojedynek dwóch tytanów, siła jednego i mobilność drugiego jednakowo dadzą się odczuć podczas rozgrywki w „Konwój”. Lubiący bezpośrednią konfrontację będą zachwyceni. Indywidualne właściwości jednostek i zbilansowanie obu talii sprawiają, że przechytrzenie przeciwnika zależy tylko od Ciebie. Przejedź jak walcem przez przyczółki Posterunku albo niestrudzenie żądl Molocha aż po jego kres! Czytaj naszą recenzję Kup w Rebel.pl. Wyszukaj w Nokaut.pl. Wyszukaj w Skąpiec.pl. REKLAMA – Wydawnictwo Hobbity.eu poleca: Wyciągnijcie „Karty na stół”, aby podroczyć się ze znajomymi w przyjaznej atmosferze! Ta imprezowa gra towarzyska z przymrużeniem oka pozwoli Wam lepiej się poznać lub dowiedzieć się co naprawdę o sobie myślicie. Sprawdź czy jesteś dobrym psychologiem i czy potrafisz trafnie określić charakter pozostałych graczy. Gra nie jest przeznaczona dla dzieci. Ostrzeżenie: gra „Karty na stół” może powodować niekontrolowane wybuchy śmiechu! Coś dla amatorów sportów ekstremalnych. Mieliśmy już okazję wspinać się na szczyty w „K2”, teraz pora zejść pod ziemię. W grze „Jaskinia” będziemy zakładać bazy wypadowe, szykować ekwipunek i planować trasę eskapady. Kto pierwszy przeciśnie się przez zacisk? Zrobi najlepsze zdjęcia? Zejdzie najgłębiej? Oby tylko na końcu udało się stamtąd wydostać. Kup w Rebel.pl Wyszukaj w Nokaut.pl. Mitologiczni bogowie stają do ostatecznego starcia. Stawką jest przetrwanie, przegrany zostanie skazany na zapomnienie. Korzystając ze swoich wyznawców, musimy doprowadzić do przetrzebienia wiernych przeciwnika. A wszystko to za pomocą kart czterech żywiołów, które umiejętnie użyte wprowadzą przerażenie w szeregach wroga. Każda runda to bitwa, której stawką są czciciele. Kto ukończy pojedynek z tarczą, a kto na tarczy? Czytaj naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. Wyszukaj w Nokaut.pl. Wyszukaj w Skąpiec.pl. REKLAMA – Wydawnictwo Egmont poleca: Gra „Pan tu nie stał!” przenosi graczy do PRL-u, do czasów centralnego planowania i wiecznych rynkowych niedoborów. Celem gry jest walka o deficytowe towary pojawiające się w sklepach. Nie będzie to jednak takie łatwe, ponieważ wszyscy gracze będą próbować zdobyć buty Relax, wyrób czekoladopodobny czy magnetofon szpulowy! Obserwuj, co pojawia się w sklepach i nie daj się wypchnąć z kolejki. No chyba, że ktoś krzyknie ci do ucha: „Panie, pan tu nie stał!”. Dla tych, dla których „Posiadłość Szaleństwa” stanowi zbyt wielkie wyzwanie, „Znak Starszych Bogów” powinien stanowić doskonałą możliwość zagłębienia się w klimatyczny świat opowiadań Lovecrafta. Wędrując po muzeum, będziemy musieli zmierzyć się z potworami, które narodziły się w wyobraźni Samotnika z Providence oraz specjalnymi zadaniami nadającymi grze wyjątkowego uroku. Nie zabrakło tu możliwości otwarcia portali na Yuggoth czy na owiany złą sławą Płaskowyż Leng, a obcowanie z przerażającymi istotami i miejscami może szybko doprowadzić naszych bohaterów do utraty poczytalności. Mimo mrocznego klimatu, „Znak Starszych Bogów” to przyjemna gra kooperacyjna z odrobiną dobrze wyważonej losowości. Czytaj naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. Wyszukaj w Nokaut.pl. Arrr… Wyruszcie na wspaniałą przygodę po bezkresnych morzach i zawińcie do tajemniczych portów na Karaibach, by wychylić szklanicę rumu. Lubicie podboje, przygody i skarby ukryte pośród atoli? A może chcecie wzbogacić się, będąc kupcem? Zawsze możecie też polować na wrogów Waszej korony i piratów. Karaiby czekają! Czytaj naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. Wyszukaj w Nokaut.pl. Wyszukaj w Skąpiec.pl. Coś nie tylko dla fanów Dungeons and Dragons, choć założenia podobne: grupa bohaterów zagłębia się w mroczne lochy w poszukiwaniu przygód, sławy i złota. Pierwotnie wydana w 2005 roku gra niedawno trafiła do rodzimych fanów planszówek dzięki polskiej edycji wydanej przez Galaktę, a nie tak dawno mieliśmy też okazję zapoznać się z drugą edycją wydaną przez Fantasy Flight Games. Z pewnością nie jest to gra dla wszystkich, bo rozegranie jednej partii może zająć dobrych kilka godzin, ale bez dwóch zdań miłośnicy planszówek z radością zagłębią się w wir niebezpiecznych przygód oferowanych przez „Descent”. Kup w Rebel.pl. Wyszukaj w Nokaut.pl. |
Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Survival na bezludnych wyspach
— Miłosz Cybowski
To, czego nie widać na powierzchni
— Justyna Lenda
Mała Esensja: Słodycz łamania głowy
— Wojciech Gołąbowski
Mitologiczny poker
— Jakub Małecki
Noc w muzeum
— Kamil Sambor
Świat należy do nas!
— Justyna Lenda
Mała Esensja: Stos (bez) kłopotów
— Wojciech Gołąbowski
Ucieczka z Nowego Jorku
— Justyna Lenda
Uduchowiona logika
— Kamil Sambor
Morza psy
— Justyna Lenda
Świąteczne dodatki
— Esensja
Najlepsze filmy na prezent
— Esensja
Najlepsze pakiety filmowe na prezent
— Esensja
Najlepsze seriale TV na prezent
— Esensja
Szczęśliwa trzynastka gier wideo pod choinkę
— Esensja
Święty Mikołaj’s Gate
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
50 książek, które wstrząsną Gwiazdką
— Esensja
Komiksy pod choinkę
— Esensja
Sztuka dedukcji
— Agata Hanak
Ukryte piękno
— Jakub Małecki
Podnieś i dostarcz
— Jakub Małecki
Morze pełne kości
— Jakub Małecki
Śmiertelne starcie
— Agata Hanak
Promocja: Siedziby i imiona Bestii
Budowanie domu
— Agata Hanak
07 znowu nadaje
— Jakub Małecki
Jak trwoga to do… wiedźmy
— Jakub Małecki
G(ó)ra, z którą nie ma żartów
— Jakub Małecki
Prezenty świąteczne 2016: Gry planszowe
— Esensja
Po grę marsz: Wrzesień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Sierpień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Lipiec 2016
— Esensja
Gra Pomyłek już w sklepach
— Esensja
Po grę marsz: Czerwiec 2016
— Esensja
Po grę marsz: Maj 2016
— Esensja
Po grę marsz: Kwiecień 2016
— Esensja
SPOT coraz bliżej!
— Esensja
Larpuj na północy!
— Esensja
Hobbit. Karciany.
Czy ktoś już próbował jakoś zmodyfikować zasady, żeby gra była grywalna dłużej niż 2-3 rozdania? Na pierwszy strzał na pewno idzie Thorin, jego losowość jest może ciekawa ale nie dla grającego nim gracza. Ale to tylko pół, a nawet ćwierćśrodek.
Może da się jakoś naprawić totalny brak pomysłu autora gry? Skądinąd zasłużonego i tak dalej, wiem. Ale o terminie oddania tej gry przypomniał sobie w windzie przed ostatecznym spotkaniem.
A znowu tak po prostu karty wyrzucić jakoś szkoda, obrazki niebrzydkie :)